Citat:
Ursprungligen postat av
apjävel
Nu lät du allt lite gubbigt sexistisk

jag tror att jag har rätt, men vad som är väldigt intressant om män som är feminister är ju att de är det för att täcka upp att de är skitstövlar
Jureskog försökte bättra på sitt varumärke genom att ställa upp i kampanjen men han glömde att folk har jobbat med honom.
Från skvallertråden om Jureskog
(FB) Skvaller om kocken Johan Jureskog
Citerar mig själv citerandes facebook
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Han är ju med i den här bisarra kampanjen....
https://www.facebook.com/1534676773457464/videos/1770817093176763/
Varpå en fd medarbetare från Rolf Kök skriver
"Ja du Johan Jureskog! När jag jobbade med dig på Rolfskök när du var ny köksmästare där så var du just den killen som trakasserade tjejerna i servisen med kränkande kommentarer! Bra att du tar ställning men har du verkligen förändrats? Det hoppas jag!"
Samt ett inlägg till
Citat:
Ursprungligen postat av
blabla-
Har faktiskt hört från en av hans tidigare anställda att samma stämning råder på andra av hans restauranger också. En allmänt svinig attityd mot tjejer och nyanställda, vilket i och för sig verkar vara standard i restaurangbranschen överlag.
Vill man verkligen lösa ett problem så addressare man problemet.
Hotell och restauranbranschen mfl är överdjävliga, där gäller det att kunna försvara sig eller bryta ihop och sluta. Men det är ju inte kul att prata om, bättre att skriva över problemet på alla män - för då blir det ingens ansvar.
Likaså har jag redan i tråden visat på undersökningen på twitter att kvinnor är värst. Vilket har visat sig i tråden.
Kvinnors värsta fiende är dem själva. De vidmakthåller ju normerna själva, delvis är jag skyldig men jag kliver ju också aktiv ur rollen som den passive - och straffas av mina systrar.
Jag är faktiskt för lika värde, men då måste kvinnor ta tag i sin självkänsla.
Givetvis måste de stöttas från tidig ålder, men självkänsla får man inte gratis, den måste aktivt erövras. Man måste våga ta ett steg framåt, inte bara rycka tillbaka andra.
Posting spree over