2016-06-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Har jag aldrig sagt. Undantog krogen. Du överdriver, gumman.

Nu lät du allt lite gubbigt sexistisk
Citera
2016-06-18, 17:04
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel

jag tror att jag har rätt, men vad som är väldigt intressant om män som är feminister är ju att de är det för att täcka upp att de är skitstövlar

Jureskog försökte bättra på sitt varumärke genom att ställa upp i kampanjen men han glömde att folk har jobbat med honom.

Från skvallertråden om Jureskog
(FB) Skvaller om kocken Johan Jureskog

Citerar mig själv citerandes facebook

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Han är ju med i den här bisarra kampanjen....

https://www.facebook.com/1534676773457464/videos/1770817093176763/

Varpå en fd medarbetare från Rolf Kök skriver

"Ja du Johan Jureskog! När jag jobbade med dig på Rolfskök när du var ny köksmästare där så var du just den killen som trakasserade tjejerna i servisen med kränkande kommentarer! Bra att du tar ställning men har du verkligen förändrats? Det hoppas jag!"

Samt ett inlägg till

Citat:
Ursprungligen postat av blabla-
Har faktiskt hört från en av hans tidigare anställda att samma stämning råder på andra av hans restauranger också. En allmänt svinig attityd mot tjejer och nyanställda, vilket i och för sig verkar vara standard i restaurangbranschen överlag.

Vill man verkligen lösa ett problem så addressare man problemet.
Hotell och restauranbranschen mfl är överdjävliga, där gäller det att kunna försvara sig eller bryta ihop och sluta. Men det är ju inte kul att prata om, bättre att skriva över problemet på alla män - för då blir det ingens ansvar.

Likaså har jag redan i tråden visat på undersökningen på twitter att kvinnor är värst. Vilket har visat sig i tråden.

Kvinnors värsta fiende är dem själva. De vidmakthåller ju normerna själva, delvis är jag skyldig men jag kliver ju också aktiv ur rollen som den passive - och straffas av mina systrar.

Jag är faktiskt för lika värde, men då måste kvinnor ta tag i sin självkänsla.
Givetvis måste de stöttas från tidig ålder, men självkänsla får man inte gratis, den måste aktivt erövras. Man måste våga ta ett steg framåt, inte bara rycka tillbaka andra.

Posting spree over
Citera
2016-06-18, 17:05
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Om man vet något om mänskligt parningsbeteende så handlar det om att bygga upp spänning mellan parterna, inte att escalera fysiskt som du och ManManne trodde i cafétråden.

Att vara fysisk är i allra högsta grad en del av parningsbeteende och kan användas till att både bygga upp spänning tidigt samt att fortsätta att spela på den som redan finns där. Detta har f ö inte ett skit med ämnet att göra så jag förstår inte varför du känner dig tvungen att krysta in det i den här diskussionen.

Citat:
Kort lektion om Arousal:
Centrala nervsystemet är uppdelat i två delar, ett som strävar efter harmoni och jämvikt vilkte är energibesparande, och ett annat som går igång då kroppen behöver hög beredskap för fysisk aktivitet
Dvs hjärtat slår snabbare, vi andas fortare osv. Grad av engageman av det senare systemet benämns arousal. Depp har låg Arousal, sex och löpning och spänning har hög.

Arousal ser likadant ut oavsett känsla. Om man tänker sig att vi har en viss grundspänning i kroppen, vilket vi måste ha för att inte falla ihop. (anestesi tar bort den) så spelar det egentligen ingen roll vilken känsla som addar på arousal. Om vi tex är glada och skrattar så har vi redan höjt nivån av arousal. Om det då hörs en hastig smäll så kommer vi att hoppa högt eftersom det också höjer arousalnivån. Om vi legat och sovit så hade vi inte reagerat lika starkt eftersom grundarousal var lågt så arousalmätaren hade inte slagit i så högt

Så vill man vara framgångsrik med damer så är det vettigt att höja grundarousal, vilka killar har inte tagit med sin tjej på skräckfilm? Vilka har inte fått brudar i säng genom att få dem att skratta? Vilka har inte tagit med dem på spännande äventyr?

Delkunskap måste sättas i ett större sammanhang för att förstås, du gör samma fel som merapi du tar en delkunskap och gör den till dogm

Vad exakt är din poäng med det här?

Citat:
Nej det är logiskt

Erfarenhet ger självförtroende.
Tjejer dras till självförtroende, eller nej vi dras alla till självförtrodende det har med spegelneuroner att göra.
Ja MC män är fula och motbjudande. Men nåt gör de rätt.
Vad vet jag inte för jag har inte provat, men vet däremot att kriminella är väldigt sociallt komptenta i allmänhet

Ja uppenbarligen. Och med tanke på att varken vanliga MC-klubbar och ännu mindre vanliga medelålders gubbar har samma sexuella dragningskraft så är ju frågan vad detta "något" är. Om det rör sig om självförtroende som är så pass sällsynt och exceptionellt att det bara kan utstrålas när klubbtillhörigheten finns där så kan man lika gärna tillskriva det den kriminella miljön rakt av. Det blir bara en fråga om semantik rent praktiskt.

Ang. vad tjejer dras så finns där mycket mer än bara självförtroende men detta är den mest moraliska, klanderfria och simpla förklaringen så det är bekvämt att förenkla ner det till just den egenskapen. Det skapar konsensus.
Citera
2016-06-18, 17:10
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Att vara fysisk är i allra högsta grad en del av parningsbeteende och kan användas till att både bygga upp spänning tidigt samt att fortsätta att spela på den som redan finns där. Detta har f ö inte ett skit med ämnet att göra så jag förstår inte varför du känner dig tvungen att krysta in det i den här diskussionen.

För att ämnet är trakasserier - vilket innebär att någon är fysisk eller verbal utan att erotisk spänning mellan parterna uppstått.
DUH
De killar som inte förstår det, är problemet - inte alla killar.

Citat:
Vad exakt är din poäng med det här?
Jag förklarade just varför kvinnor dras till spänning, eller varför det att skapa spänning gör att kvinnan lättare går igång.
Förstod du inte det?

Citat:
Ja uppenbarligen. Och med tanke på att varken vanliga MC-klubbar och ännu mindre vanliga medelålders gubbar har samma sexuella dragningskraft så är ju frågan vad detta "något" är. Om det rör sig om självförtroende som är så pass sällsynt och exceptionellt att det bara kan utstrålas när klubbtillhörigheten finns där så kan man lika gärna tillskriva det den kriminella miljön rakt av. Det blir bara en fråga om semantik rent praktiskt.
Det skulle stämma om det bara var kriminella som var attraktiva för kvinnor, men så är det ju inte.

Citat:
Ang. vad tjejer dras så finns där mycket mer än bara självförtroende men detta är den mest moraliska, klanderfria och simpla förklaringen så det är bekvämt att förenkla ner det till just den egenskapen. Det skapar konsensus.

Gör du dig inte löjlig när du nämner konsensus i relation till vad jag skriver?
Hur mycket konsensus har jag med de andra kvinnorna här?
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-18 kl. 17:30.
Citera
2016-06-18, 17:48
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Men snälla nån! Jag gör det med flit. Fattar ingen ironi. Hon har kallat mig gumman, hysteriska, stumpan och mer. Skulle aldrig göra så mot en riktig kvinna men hon har bestämt sig för att jag är kvinna. Så nu bestämmer jag mig för att Gertrud är karl.
Mer logiskt.
Citera
2016-06-18, 18:00
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Men snälla nån! Jag gör det med flit. Fattar ingen ironi. Hon har kallat mig gumman, hysteriska, stumpan och mer. Skulle aldrig göra så mot en riktig kvinna men hon har bestämt sig för att jag är kvinna. Så nu bestämmer jag mig för att Gertrud är karl.
Mer logiskt.
"Men lilla gumman, hur ska vi kunna hänga med i vilket du vill definiera dig med från en dag till en annan"?
Ungefär så menar du?
Ja, det vore jobbigt om nån sa så om mig också.
Citera
2016-06-18, 18:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Mer logiskt.

Så mot män får man vara sexistisk?

Hysteriska stumpan har jag nog inte kallat dig, jag tar ett omdömme i taget.
Citera
2016-06-18, 18:22
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
"Men lilla gumman, hur ska vi kunna hänga med i vilket du vill definiera dig med från en dag till en annan"?
Ungefär så menar du?
Ja, det vore jobbigt om nån sa så om mig också.
Nej. Det är inte ok. Gertrud? är på mig som en blodigel och jag använde samma nedlåtande ton som hon gör mot mig, eftersom hon tycker det är ok. Men i fortsättningen ignorerar jag henne. Allt gott.
Citat:
Så mot män får man vara sexistisk?

Hysteriska stumpan har jag nog inte kallat dig, jag tar ett omdömme
Detta blir det sista jag säger till dig. Jag har försökt resonera med dig, jag blev lite personlig för at få en bättre relation till dig=misstag. Jag skrev några seriösa, intellektuella svar till dig där jag använde akademiska termer= alltid ignorerade. Jag blir väl obekväm när en kvinna visar sitt ogillande mot mig som du (White knight grejen de anklagar mig för?). Men nu är det all.

Jo, Gertrud. Du kallade mig Hysterika i ett inlägg till apjävel. Stumpan eller liknande en annan gång. Men det är ok. Antingen är jag en tjej eller en skitstövel som dövar mitt dåliga samvete. Glöm inte din första teori att jag är väldigt ung och naiv. (Nyss fyllda 18).
Ha det bra
Senast redigerad av Ziaya 2016-06-18 kl. 18:29.
Citera
2016-06-18, 18:26
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Nej. Det är inte ok. Gertrud? är på mig som en blodigel och jag använde samma nedlåtande ton som hon gör mot mig, eftersom hon tycker det är ok. Men i fortsättningen ignorerar jag henne. Allt gott.

Detta blir det sista jag säger till dig. Jo Gertrud. Du kallade mig Hysterika i ett inlägg till apjävel. Stumpan eller liknande en annan gång. Men det är ok. Antingen är jag en tjej eller en skitstövel som dövar mitt dåliga samvete. Glöm inte din första teori att jag är väldigt ung och naiv. Nyss fyllda 18.
Ha det bra

Nej jag är inte ute efter ditt blod, detta är ett diskussionsforum och där kommenterar man varandras inlägg.

Ja jag sade ju det, ett omdömme i taget. Men nu försöker du villa bort från ämnet som handlar om sexuella trakasserier och huruvida alla män ska ta ansvar för dem.
Som kvinna verkar jag ju inte behöva ta något ansvar för vad jag själv gör. Men som "man" då så riktas ju den här kampanjen mot dig.

Och din replik är att skylla på kvinnan - att det är hennes eget fel

Jag får skylla mig själv för vad jag blir utsatt för?
Retoriken känns igen...
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-18 kl. 18:28.
Citera
2016-06-18, 18:29
Medlem
Pansarveckets avatar
Vilken tur att vi inte är överkänsliga här och "ska aldrig leka med dig igen"...
Citera
2016-06-18, 18:32
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vilken tur att vi inte är överkänsliga här och "ska aldrig leka med dig igen"...
Det är bara Gertrud som gör mig sån. Jag tycker inte att hon vare sig leker eller diskuterar.
Trevlig helg.
Senast redigerad av Ziaya 2016-06-18 kl. 19:01.
Citera
2016-06-18, 19:17
Medlem
Citat:
Mer logiskt.

Så du skriver gumman för att du tror att hon är man eller för att Gertrud tror att du är kvinna?

P.S jag råkar veta att Gertrud är kvinna så kommer du fortsätta kalla henne gumman eller stumpan ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in