Citat:
Vad fan tror du? Att världen vore ett rosaskimrande paradis med My little ponnies och sabeltandande tigrar levandes i harmoni om det inte vore för att Stora stygga vargen ibland kommer med lungorna fyllda med klorgas?
Världen är inte svart eller vit. Skulle någon av mina döttrar vara såna jävla mähän, alternativt fullständigt intellegensbefriade, att de inte förutser och kan värja sig mot Stora stygga vargen finns det inget jag kan göra för dem.
Jag skulle möjligen finna någon sorts tillfredsställelse i att skjuta skallen av den ev arbetsgivare som genom maktspel försöker utnyttja mina döttrar. Jag skulle dock inte njuta av straffet som jag skulle få för detta, ej heller skulle jag egentligen klandra arbetsgivaren alltför mycket, speciellt inte om han vore död.
En bättre metod är att uppfostra sina döttrar till att fatta sina egna beslut, ta konsekvenserna av dessa samt se till att de själva införskaffar och lär sig hantera vapen. Och till yttermeravisso inpränta det faktum att kunskapsivrande och hårt arbete minimerar risken för att ofrivilligt hamna i någon annans knä.
Världen är inte svart eller vit. Skulle någon av mina döttrar vara såna jävla mähän, alternativt fullständigt intellegensbefriade, att de inte förutser och kan värja sig mot Stora stygga vargen finns det inget jag kan göra för dem.
Jag skulle möjligen finna någon sorts tillfredsställelse i att skjuta skallen av den ev arbetsgivare som genom maktspel försöker utnyttja mina döttrar. Jag skulle dock inte njuta av straffet som jag skulle få för detta, ej heller skulle jag egentligen klandra arbetsgivaren alltför mycket, speciellt inte om han vore död.
En bättre metod är att uppfostra sina döttrar till att fatta sina egna beslut, ta konsekvenserna av dessa samt se till att de själva införskaffar och lär sig hantera vapen. Och till yttermeravisso inpränta det faktum att kunskapsivrande och hårt arbete minimerar risken för att ofrivilligt hamna i någon annans knä.
Jag förstår faktiskt inte riktigt var det brytet där kom ifrån?
Jag har varit i en bransch liknande hotellbranschen, jag har sett de sämsta av de sämsta och jag har lärt mig att försvara mig. Men en kvinna som tvingas bli så vass och skarp som jag, bara för att hävda sin rätt att utföra sitt arbete är inte attraktiv för en man.
Så det är faktiskt inte eftersträvansvärt.
Däremot har jag förfäktat i tråden att det heller inte fungerar att vara ett litet våp, det enda sammanhanget jag menat behövs yttre krafter är när det handlar om, våld och när kvinnan är i beroendeinställning.
Samhället måste också stå upp för sina egna värderingar.
Vi har en svensk kultur där man behandlar kvinnor med respekt.
Om vi tar hit en massa män som har en helt annan syn, måste samhället markera. Annars kommer de aldrig att integeraras. Vi måste tala om vad som gäller här.
Annars tar de ju med sig sitt sätt hit. Vilket tråden tydligt visat.
http://www.op.se/blaljus/gruppoverfall-sker-sallan-men-polisen-har-tydlig-bild-av-vilka-garningsmannen-ar
I artikelserien i Aftonbaldet försvenskades Taharush. De gjorde ett konstgjort scenario där en "gubbe" stoppade in ett finger i en kvinna på tunnelbanan. Det går ju ganska lätt att vrida sig även i en fullsmockad tunnelbanevagn, och vid sådana tillfällen så måste även kvinnor ha mål i munnen.
Jag är helt med på hur du uppfostrar dina barn, och det behöves mer sådant tänk bland barnen.
I vissa lägen är det helt korkat att bara vända andra kinden till.
Jesus predikade för barbarer, de var de som inte vid varje ansedd oförrätt behövde bli aggressiva.
Vi är alldeles för lite aggressiva som folk. Det finns inget gott i att låta andra kliva rakt över en för att sedan gråta ut hos en vän.
Sverige har försökt angående flyktingarna, skyll er själva säger omvärlden.
Med all rätt.
Vuxna människor måste kunna och ha rätt att säga ifrån.
Vänsterfeministerna fråntar barn den rätten. Eftersom "man skall vara snäll"
Man kan inte vara snäll mot någon som antastar en, då uppmuntrar man den.
Man måste göra det tillräckligt otrevligt att göra det så den upphör.
Däremot inte med övervåld.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-23 kl. 17:36.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-23 kl. 17:36.