2016-06-23, 17:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Vad fan tror du? Att världen vore ett rosaskimrande paradis med My little ponnies och sabeltandande tigrar levandes i harmoni om det inte vore för att Stora stygga vargen ibland kommer med lungorna fyllda med klorgas?

Världen är inte svart eller vit. Skulle någon av mina döttrar vara såna jävla mähän, alternativt fullständigt intellegensbefriade, att de inte förutser och kan värja sig mot Stora stygga vargen finns det inget jag kan göra för dem.
Jag skulle möjligen finna någon sorts tillfredsställelse i att skjuta skallen av den ev arbetsgivare som genom maktspel försöker utnyttja mina döttrar. Jag skulle dock inte njuta av straffet som jag skulle få för detta, ej heller skulle jag egentligen klandra arbetsgivaren alltför mycket, speciellt inte om han vore död.

En bättre metod är att uppfostra sina döttrar till att fatta sina egna beslut, ta konsekvenserna av dessa samt se till att de själva införskaffar och lär sig hantera vapen. Och till yttermeravisso inpränta det faktum att kunskapsivrande och hårt arbete minimerar risken för att ofrivilligt hamna i någon annans knä.

Jag förstår faktiskt inte riktigt var det brytet där kom ifrån?

Jag har varit i en bransch liknande hotellbranschen, jag har sett de sämsta av de sämsta och jag har lärt mig att försvara mig. Men en kvinna som tvingas bli så vass och skarp som jag, bara för att hävda sin rätt att utföra sitt arbete är inte attraktiv för en man.
Så det är faktiskt inte eftersträvansvärt.

Däremot har jag förfäktat i tråden att det heller inte fungerar att vara ett litet våp, det enda sammanhanget jag menat behövs yttre krafter är när det handlar om, våld och när kvinnan är i beroendeinställning.

Samhället måste också stå upp för sina egna värderingar.
Vi har en svensk kultur där man behandlar kvinnor med respekt.
Om vi tar hit en massa män som har en helt annan syn, måste samhället markera. Annars kommer de aldrig att integeraras. Vi måste tala om vad som gäller här.
Annars tar de ju med sig sitt sätt hit. Vilket tråden tydligt visat.

http://www.op.se/blaljus/gruppoverfall-sker-sallan-men-polisen-har-tydlig-bild-av-vilka-garningsmannen-ar

I artikelserien i Aftonbaldet försvenskades Taharush. De gjorde ett konstgjort scenario där en "gubbe" stoppade in ett finger i en kvinna på tunnelbanan. Det går ju ganska lätt att vrida sig även i en fullsmockad tunnelbanevagn, och vid sådana tillfällen så måste även kvinnor ha mål i munnen.

Jag är helt med på hur du uppfostrar dina barn, och det behöves mer sådant tänk bland barnen.
I vissa lägen är det helt korkat att bara vända andra kinden till.
Jesus predikade för barbarer, de var de som inte vid varje ansedd oförrätt behövde bli aggressiva.

Vi är alldeles för lite aggressiva som folk. Det finns inget gott i att låta andra kliva rakt över en för att sedan gråta ut hos en vän.

Sverige har försökt angående flyktingarna, skyll er själva säger omvärlden.
Med all rätt.

Vuxna människor måste kunna och ha rätt att säga ifrån.
Vänsterfeministerna fråntar barn den rätten. Eftersom "man skall vara snäll"
Man kan inte vara snäll mot någon som antastar en, då uppmuntrar man den.
Man måste göra det tillräckligt otrevligt att göra det så den upphör.
Däremot inte med övervåld.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-23 kl. 17:36.
Citera
2016-06-23, 19:49
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lite humor att du verkar tar mitt raljerande på allvar.

Det beror på den enkla anledningen att det inte var en dålig idé, helt oavsett vad du personligen inbillat dig.

Citat:
Säg mig? När vi nu straffat låt säga, jag höftar, 10% av den manliga befolkningen i tidig ålder, via att karvat bort deras kön och/ eller kastrerat dem, hur funktionsdugliga tror du dessa män kommer bli i samhället? Vad förväntar du dig att dessa ska kunna bidra med efter den behandlingen?
Samhället har utsatt dem för den värsta formen av kränkning hur tror du denna grupp kommer känna samhörighet, ha en chans känna samhörighet, med samhället i övrigt?

Eunucker har bidragit till samhällen tidigare i historien och kan säkerligen göra det igen. Jag har redan beskrivit hur man kan skapa extremt starka incitament att utföra straffarbete alla vakna timmar.

Citat:
Forskare menar att de flesta former av våld, brottslighet etc. hör starkt samman med just utanförskap som ligger under rubriken socioekonomiska faktorer och manlighet (som är utåtagerande, mindre impulskontroll och större risktagning etc.)

Vad orsakerna till brottslighet är spelar i slutändan en obefintlig roll. Det som är viktigt är att se till att förhindra återfallsbrott (vilket enkelt uppnås om de som begått grova brott aldrig släpps ut igen) samt att den skattebetalande allmänheten inte behöver drabbas i onödan av vad de organiska problemgeneratorerna har hittat på.

Citat:
Det både din idé samt mitt raljerande svar skulle skapa är snarare större aggressivitet i samhället.
samt att din direkt skulle kränka helt oskyldiga människor via att ge sig på anhöriga/ sexpartners till brottslingar.

Återigen, de som verkligen är genuint oskyldiga är den skattebetalande allmänheten som i de flesta fall knappt ens har träffat någon av de individuella organiska problemgeneratorerna. Det är därför ytterst angeläget att se till att den skattebetalande allmänheten hålls så skadeslös som absolut möjligt.

Av den enkla anledningen är det centralt att se till att hanteringen av de organiska problemgeneratorerna innebär en så liten nettokostnad som möjligt och i idealfallet till och med kan generera en nettovinst. Det är ett mycket viktigt syfte med förslagen jag har presenterat.
Citera
2016-06-23, 21:09
Medlem
[quote=nihilverum|57660440]
Citat:
Det beror på den enkla anledningen att det inte var en dålig idé, helt oavsett vad du personligen inbillat dig.

Idén att kastrera män eller kirurgiskt köra kukförminskning på dem som straff för att de begått brott som 16 åringar är direkt vansinnig och aldrig något jag skulle utsätta män för.

Citat:
Eunucker har bidragit till samhällen tidigare i historien och kan säkerligen göra det igen. Jag har redan beskrivit hur man kan skapa extremt starka incitament att utföra straffarbete alla vakna timmar.
Vad orsakerna till brottslighet är spelar i slutändan en obefintlig roll. Det som är viktigt är att se till att förhindra återfallsbrott (vilket enkelt uppnås om de som begått grova brott aldrig släpps ut igen) samt att den skattebetalande allmänheten inte behöver drabbas i onödan av vad de organiska problemgeneratorerna har hittat på.

??? Grundorsaken till varför människor gör brott är självklart !!! det allra viktigaste att ta reda på, tar man reda på detta så kan man göra något åt saken.

Bura in folk på livstid är extremt kostsamt på alla de sätt som finns. Systemet med långa straff är heller inte speciellt verkningsfullt i form av avsrkäckande exempel. Ta USA som ex.
Vad som verkligen fungerar mot brottslighet är jämlika samhällen med så liten social och ekonomisk skillnad som möjligt mellan grupper. I den typen av samhälle uppstår inte de känslor av utanförskap eller ottryghet som skapar brottslighet och våld.

Citat:
Återigen, de som verkligen är genuint oskyldiga är den skattebetalande allmänheten som i de flesta fall knappt ens har träffat någon av de individuella organiska problemgeneratorerna. Det är därför ytterst angeläget att se till att den skattebetalande allmänheten hålls så skadeslös som absolut möjligt.

Av den enkla anledningen är det centralt att se till att hanteringen av de organiska problemgeneratorerna innebär en så liten nettokostnad som möjligt och i idealfallet till och med kan generera en nettovinst. Det är ett mycket viktigt syfte med förslagen jag har presenterat.

Snälla du ALLA har träffat på brottslingar någon gång i sitt liv, de finns överallt.
Och även brottslingar är skattebetalare.
En straffad brottsling kan bli en hur bra och hedervärd samhällsmedborgare som helst och är DÅ hen betalar tillbaka, INTE som "avkukad" invadlid eller bakom galler resten av sitt liv.
Citera
2016-06-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag har varit i en bransch liknande hotellbranschen, jag har sett de sämsta av de sämsta och jag har lärt mig att försvara mig. Men en kvinna som tvingas bli så vass och skarp som jag, bara för att hävda sin rätt att utföra sitt arbete är inte attraktiv för en man.

Tror nog det finns män som kan tycka det är attraktivt, frågan är varför du inte tycker de är attraktiva.
Citera
2016-06-23, 21:33
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Idén att kastrera män eller kirurgiskt köra kukförminskning på dem som straff för att de begått brott som 16 åringar är direkt vansinnig och aldrig något jag skulle utsätta män för.

Av den enkla anledningen att du inte genuint vill åstadkomma några resultat. Det är fullt tillräckligt för dig att prata om saken i terapeutiskt syfte. Får du bara göra det så är du helt nöjd.

Citat:
??? Grundorsaken till varför människor gör brott är självklart !!! det allra viktigaste att ta reda på, tar man reda på detta så kan man göra något åt saken.

Det som är av störst vikt är att skydda den skattebetalande allmänheten från orimliga kostnader som skapas av organiska problemgeneratorer. Vad de organiska problemgeneratorerna vill försöka skylla sina brister på är irrelevant i sammanhanget.

Citat:
Bura in folk på livstid är extremt kostsamt på alla de sätt som finns. Systemet med långa straff är heller inte speciellt verkningsfullt i form av avsrkäckande exempel. Ta USA som ex.

Om man aldrig släpper ut brottslingen igen så är möjligheten att återfalla i brott obefintlig. Om vederbörande dessutom har väldigt begränsat handlingsutrymme avlägsnas de sista möjligheterna att begå upprepade brott.

Jag har redan beskrivit hur man kan använda starka incitament för att driva fram straffarbete från de fängslade. Jag ser ingen rimlig anledning att tro att det skulle bli någon nämnvärd nettokostnad och en betydande sannolikhet att man skulle kunna generera en nettovinst.

Citat:
Vad som verkligen fungerar mot brottslighet är jämlika samhällen med så liten social och ekonomisk skillnad som möjligt mellan grupper. I den typen av samhälle uppstår inte de känslor av utanförskap eller ottryghet som skapar brottslighet och våld.

Jaha, så det är därför som Sverige med världens lägsta inkomstskillnader har en helt obefintlig brottslighet. Eller vänta nu, så är det ju inte alls. Sambandet är alltså inte alls så starkt som du försöker inbilla dig själv. Skulle man sedan, mot all rim och reson, ta bort de små inkomstskillnaderna som ändå finns i Sverige så är det fullständigt uppenbart för varje individ med en kognitiv förmåga överstigande en genomsnittlig amöbas att man inte därigenom skulle få bort alla spår av brottslighet.

Ditt trötta rabblande av "sociala faktorer"-mantrat påminner mest om hur man i Sovjetunionen var helt övertygad om att när man uppnått det kommunistiska idealsamhället så skulle brottsligheten helt upphöra eftersom det inte längre skulle finnas någon anledning att begå brott. Det fungerade inte den gången och det kommer inte heller att fungera oavsett hur många gånger du tjatar om saken. Konkreta incitament uppnår resultat bättre än tjatkampanjer.

Citat:
Snälla du ALLA har träffat på brottslingar någon gång i sitt liv, de finns överallt.

Vilket är anledningen till att jag skrev "knappt träffat", med innebörden att interaktionen med dessa i de flesta fall varit obefintlig (innebörden var inte att ingen någonsin sett någon brottsling).

Citat:
Och även brottslingar är skattebetalare.
En straffad brottsling kan bli en hur bra och hedervärd samhällsmedborgare som helst och är DÅ hen betalar tillbaka, INTE som "avkukad" invadlid eller bakom galler resten av sitt liv.

När på ett ungefär tror du att den här liraren kommer att via skattsedeln ha betalat tillbaka den miljard han uppskattas ha kostat den skattebetalande allmänheten hittills? Det är den här typen av fall som visar varför det är av central betydelse att blockera möjligheten till återfallsbrott för att kunna skydda den skattebetalande allmänheten från orimliga kostnader.
Citera
2016-06-23, 21:50
Medlem
Citat:

På 1950-talet var brottsligheten i USA betydligt lägre och betydligt färre människor satt inlåsta i fängelse. Jämfört med dagens USA.

Det visar att i många avseenden så fungerade det gamla traditionella USA betydligt bättre än det moderna USA.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/54/US_incarceration_timeline-clean.svg/2000px-US_incarceration_timeline-clean.svg.png

Homogent samhälle med väldigt små sociala och ekonomiska skillnader = Sverige fram till 1980-talet då den moderna flyktingpolitiken fick genomslag. I etniskt svenska områden är brottsligheten än idag bland den lägsta i världen vilket sannolikt beror på att svenskar har en väldigt egalitär kultur. Medan de mer mångkulturella förorterna har brottsnivåer som amerikanska storstäder.
Senast redigerad av Hammarkungen 2016-06-23 kl. 21:53.
Citera
2016-06-23, 22:45
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Skrev du kanske inte att:

"En bättre metod är att uppfostra sina döttrar till att fatta sina egna beslut, ta konsekvenserna av dessa samt se till att de själva införskaffar och lär sig hantera vapen. Och till yttermeravisso inpränta det faktum att kunskapsivrande och hårt arbete minimerar risken för att ofrivilligt hamna i någon annans knä."

Min fråga var väl snarare varför bara döttrarna? Speciellt när det bevisligen är sönerna i världen som gör de mest dumma och våldsamma besluten som skadar andra mest och inte döttrar.

Är verkligen märkligt detta fenomen av att ständigt ignorera, eller vilja ignorera, söners/ pojkars uppfostran och beteenden för att i stället fokusera på döttrars/ tjejers.

Så din tolkning är att eftersom jag försöker lära mina döttrar att ta hand om sig själva så innebär det att jag skiter i hur mina söner beter sig? Jag bad verkligen snällt om att du inte skulle fortsätta med dina halmgubbar. Bortkastad energi på en fundamentalist, det visste jag, men hoppet är det sista som överger en.
Precis som de flesta svenska fäder har jag försökt uppfostra mina söner till att respektera sina medmänniskor. Och möjligen något ojämställt, särskilt respektera kvinnor.
Jag vet att det passar dåligt in på din fundamentalistiska världsbild, där vi alla vita män är riktiga grisar och där vi gör vårt bästa för att få våra söner att överträffa oss i griserierier.
Citera
2016-06-23, 22:53
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag förstår faktiskt inte riktigt var det brytet där kom ifrån?

Däremot har jag förfäktat i tråden att det heller inte fungerar att vara ett litet våp, det enda sammanhanget jag menat behövs yttre krafter är när det handlar om, våld och när kvinnan är i beroendeinställning.

Samhället måste också stå upp för sina egna värderingar.
Vi har en svensk kultur där man behandlar kvinnor med respekt.
Om vi tar hit en massa män som har en helt annan syn, måste samhället markera. Annars kommer de aldrig att integeraras. Vi måste tala om vad som gäller här.
Annars tar de ju med sig sitt sätt hit. Vilket tråden tydligt visat.

http://www.op.se/blaljus/gruppoverfall-sker-sallan-men-polisen-har-tydlig-bild-av-vilka-garningsmannen-ar

I artikelserien i Aftonbaldet försvenskades Taharush. De gjorde ett konstgjort scenario där en "gubbe" stoppade in ett finger i en kvinna på tunnelbanan. Det går ju ganska lätt att vrida sig även i en fullsmockad tunnelbanevagn, och vid sådana tillfällen så måste även kvinnor ha mål i munnen.

Jag är helt med på hur du uppfostrar dina barn, och det behöves mer sådant tänk bland barnen.
I vissa lägen är det helt korkat att bara vända andra kinden till.
Jesus predikade för barbarer, de var de som inte vid varje ansedd oförrätt behövde bli aggressiva.

Vi är alldeles för lite aggressiva som folk. Det finns inget gott i att låta andra kliva rakt över en för att sedan gråta ut hos en vän.

Sverige har försökt angående flyktingarna, skyll er själva säger omvärlden.
Med all rätt.

Vuxna människor måste kunna och ha rätt att säga ifrån.
Vänsterfeministerna fråntar barn den rätten. Eftersom "man skall vara snäll"
Man kan inte vara snäll mot någon som antastar en, då uppmuntrar man den.
Man måste göra det tillräckligt otrevligt att göra det så den upphör.
Däremot inte med övervåld.

Jag förstår inte vad du vill ha sagt. Att jag försöker lära mina döttrar att ta hand om sig själva tror jag inte kommer påverka deras möjligheter att finna kärlek eller möjlighet att bilda familj. Varför tror du det?
Citera
2016-06-23, 22:58
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Skrev du kanske inte att:

"En bättre metod är att uppfostra sina döttrar till att fatta sina egna beslut, ta konsekvenserna av dessa samt se till att de själva införskaffar och lär sig hantera vapen. Och till yttermeravisso inpränta det faktum att kunskapsivrande och hårt arbete minimerar risken för att ofrivilligt hamna i någon annans knä."

Min fråga var väl snarare varför bara döttrarna? Speciellt när det bevisligen är sönerna i världen som gör de mest dumma och våldsamma besluten som skadar andra mest och inte döttrar.

Är verkligen märkligt detta fenomen av att ständigt ignorera, eller vilja ignorera, söners/ pojkars uppfostran och beteenden för att i stället fokusera på döttrars/ tjejers.

Jag anser det vara en bättre metod att lära mina döttrar att freda sig, än att säkerställa att miljarder män har sunda värderingar samt mina döttrars bästa för ögonen i alla lägen. Det senare kommer jag aldrig lyckas med.
Och till skillnad ifrån en fundamentalist som dig är jag inte beredd att offra mitt eget kött och blod för en ideologi.
Citera
2016-06-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag anser det vara en bättre metod att lära mina döttrar att freda sig, än att säkerställa att miljarder män har sunda värderingar samt mina döttrars bästa för ögonen i alla lägen. Det senare kommer jag aldrig lyckas med.
Och till skillnad ifrån en fundamentalist som dig är jag inte beredd att offra mitt eget kött och blod för en ideologi.

Fast det gör de aldrig. De flyttar till sina fina söder områden så att de kan fortsätta ha kvar sin trasiga ideologi utan allt för hög kognitiv dissonans.

De som inte har råd att flytta byter ideologi till något annat och finner sig snabbt i sin nya offerroll, denna gången inte lika spännande då det faktiskt känns som skit att bo i den ideologiska skitvärld man trodde var så bra.
Citera
2016-06-23, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarkungen
På 1950-talet var brottsligheten i USA betydligt lägre och betydligt färre människor satt inlåsta i fängelse. Jämfört med dagens USA.

Det visar att i många avseenden så fungerade det gamla traditionella USA betydligt bättre än det moderna USA.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/54/US_incarceration_timeline-clean.svg/2000px-US_incarceration_timeline-clean.svg.png

Homogent samhälle med väldigt små sociala och ekonomiska skillnader = Sverige fram till 1980-talet då den moderna flyktingpolitiken fick genomslag. I etniskt svenska områden är brottsligheten än idag bland den lägsta i världen vilket sannolikt beror på att svenskar har en väldigt egalitär kultur. Medan de mer mångkulturella förorterna har brottsnivåer som amerikanska storstäder.

Ras eller mer specifikt intelligens är dessvärre högre predictor än socioekonomiska förhållanden eller kultur. Dock påverkar ju intelligens extremt mycket vilken socioekonomisk nivå du landar på... Allt hänger ju ihop och det finns ju en anledning till varför vissa delar av världen har en viss befolkning och kultur.

Hade vi importerat högintelligenta människor hade det givetvis inte alls varit dessa problem vi nu ser med "multikult".
Citera
2016-06-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Så kvinnor ska bara bli ihop med män de inte gillar så är de inte horor? Fy fan...
Är det straffet för att man inte blev ihop med en "snäll kille" och inte vill vara hemmafru?
Tror du att man ska kontrollera kvinnor genom att säga hora till de som gör fel? Eller vill göra om till en hemmafru/"riktig kvinna" eller vad är du ute efter?
Hatar någon mig så kan jag hata den personen tillbaka. Det har inget med kön att göra.
Han hade väl blivit lika arg även om han fått svar som var Nej? Ni är ju likadana...Håller med varandra.
"Bli ihop med mig så minskar hatet" Är det en sån kille?
Ska man alltid försvara andra killar även om du inte känner han? Och bara kolla vad det är för fel med kvinnor?
Nu drar du egna slutsatser av det jag skrev.

Jag bara spekulera i saker baserat på en syn en man utifrån såg på svenska kvinnor.
Hans syn var att ni är otrevliga, saknar hyfs och förmåga att ge tydliga signaler och bete er på ett anständigt sätt gentemot män, något som kvinnor i andra länder kan enligt hans erfarenhet.
Han tycker inte om Svenska kvinnor sätt att bete sig, och jag skrev att om han skulle bli sur och kalla någon ett fult ord baserat på hur Svenska kvinnor betett sig gentemot han skulle jag ha förståelse för det.

Han skulle uppskatta att svenska kvinnor i alla fall dumpa han INNAN! han satt sig i bilen för att åka på en bestämd lunch och satt där och vänta förgäves utan svar på sms/mob…..som jag skrev, detta har hänt han vid ett flertal tillfällen.

Jo jag tror att om detta (har aldrig nätdejtat så vad vet jag) är ett normalt beteende bland svenska kvinnor, så inte kommer synen på kvinnor förbättras i alla fall, eller vad tror du?

Med detta som grund försökte jag analysera min egen syn på saken, inget annat.
Och i det spekulera jag i att det kanske har skett en förändring i hur svenska kvinnor beter sig gentemot män, som då i sin tur lett till att män förändrat sitt beteende/syn, på/ mot kvinnor.
Detta i kombination med en stor invandring av män med en mycket föråldrad kvinnosyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in