2016-06-18, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Om du syftar på mig så är jag kille och valde att stanna hemma efter Sverige-Italien, istället för att följa med på minigolf eftersom jag känner mig lite sjuk. Men de som gick ut och kanske går vidare till en pub ska alltså acceptera att bli tafsade på för enligt dig är det roligt för dom?
Om främmande kvinnor tafsar på killarna antar jag att du applåderar deras framgång.

Med män/killar som du behövs många, många kampanjer.

Är du sjuk igen???!!!
Citera
2016-06-18, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Missade visst detta. Jag har aldrig sagt att kvinnor format manliga normer, snarare att de upprätthåller den. Därför finns en poäng för män än att hålla fast vid rådande norm eftersom det är det kvinnor premierar sexuellt. Och män gillar sex

Fast är ju det som är en norm. "upprätthållandet"
Och den enda spm faktiskt KAN göra något åt saken är gruppen som bär normen, de har 1. mesta ansvaret 2. hands on möjligheten 3. insikten. Alla andra kan ge support men vi kan ju inte ändra hur någon annan grupp ska vilja bete sig, måste till syvende och sist komma från dem.

Och som sagt kvinnor premierar inte kriminalitet eller våldtäkter sexuellt.
Citera
2016-06-18, 08:25
Medlem
Citat:

Verkar inte som om vi är oense. Man kladdar inte på någon som inte visar att hon vill det.

Det är väl ingen som är oense i den frågan!
Citera
2016-06-18, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast är ju det som är en norm. "upprätthållandet"
Och den enda spm faktiskt KAN göra något åt saken är gruppen som bär normen, de har 1. mesta ansvaret 2. hands on möjligheten 3. insikten. Alla andra kan ge support men vi kan ju inte ändra hur någon annan grupp ska vilja bete sig, måste till syvende och sist komma från dem.

Och som sagt kvinnor premierar inte kriminalitet eller våldtäkter sexuellt.

Please. Våldtäkt och kriminalitet är inte en del av den manliga normen, är du galen? Om kvinnor upprätthåller den manliga normen så är de också bärare, hur kan du se det på annat sätt? Vill man ha feminina män utan aggresivitet så får premiera dessa i det sexuella spelet. Vi får se när detta inträffar
Citera
2016-06-18, 08:46
Medlem
Citat:
Please. Våldtäkt och kriminalitet är inte en del av den manliga normen, är du galen? Om kvinnor upprätthåller den manliga normen så är de också bärare, hur kan du se det på annat sätt? Vill man ha feminina män utan aggresivitet så får premiera dessa i det sexuella spelet. Vi får se när detta inträffar

kriminalitet och våldtäkt är resultat som kommer från den manliga normen, behöver inte betyda att normen har detta som MÅL bara att det är bieffekter. Please, hur många ggr måste jag upprepa mig?

ex. har vi normer kring manlig sexualitet som handlar om driv, aktivitet, virilitet, att alltid vilja om man är man, manlig promiskuitet hyllas etc. Unga killar i grupp puschar varandra….vad tror du dessa normer "kan" leda till? hmm?

Och alla är bärare av normer, liksom exakt det som är vad normer innebär. Men! vill man ändra på dem så är det den grupp som är närmast som måste ta klivet.
Är normen att män inte ska bära kjol ex. så är det den lilla modiga grupp killar som börjar bära kjol som är de äkta normändrarna, inte den ännu mindre grupp tjejer som tvingar killarna bära kjol under pistolhot. Alla andra runt om kan vara supportgrupp, men inget mer.
Citera
2016-06-18, 09:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Wow, vilket trevligt bemötande, klimakterie kossa much?

Ok, så kvinnor ska ta tag i problemet med att män inte kan hålla fingrarna i styr genom att skrika och slå på dem och sen tro att det kommer att lösa grundproblemet som dessa män har?

Kvinnors egen makt? Lol, när du skrev att män leker med kvinnor trodde jag du visste vad du pratade om. Men uppenbarligen inte.

Visst man kan säga ifrån, men har männen ifråga ingen respekt för en spelar det ingen roll.

1) Du är bara butthurt för att ingen man vill tafsa på dig.

2) Man löser problemet genom att gå därifrån om man inte gillar det.

3) Hur är det ett problem att bli tafsad på av det motsatta könet? Män skulle aldrig klaga om kvinnor tafsade.
Citera
2016-06-18, 12:21
Medlem
Citat:
kriminalitet och våldtäkt är resultat som kommer från den manliga normen, behöver inte betyda att normen har detta som MÅL bara att det är bieffekter. Please, hur många ggr måste jag upprepa mig?
Du får gärna sluta tjata eftersom du har fel. Du kallar det en bieffekt, jag kallar det en avigsida som beror på störda individer och idioter. Om normen hade sett annorlunda ut så hade de missuppfattat den också och betett sig lika illa fast på ett annat sätt. Jag tror inte riktigt du vet vad du önskar...
Citat:
ex. har vi normer kring manlig sexualitet som handlar om driv, aktivitet, virilitet, att alltid vilja om man är man, manlig promiskuitet hyllas etc. Unga killar i grupp puschar varandra….vad tror du dessa normer "kan" leda till? hmm?
Driv, aktivitet, virilitet är positiva saker som kvinnor gladeligen hejar på och premierar. Finns det inga avidsidor avseende kvinnors normer eller är det ok att peka på individen då.
Citat:
Och alla är bärare av normer, liksom exakt det som är vad normer innebär. Men! vill man ändra på dem så är det den grupp som är närmast som måste ta klivet.
Är normen att män inte ska bära kjol ex. så är det den lilla modiga grupp killar som börjar bära kjol som är de äkta normändrarna, inte den ännu mindre grupp tjejer som tvingar killarna bära kjol under pistolhot. Alla andra runt om kan vara supportgrupp, men inget mer.

Varför måste det vara så, om det är förändring du söker så ska man väl slå in på den stig som ger mest effekt. Om förändring sker genom kvinnors ändrade perspektiv av vad som är manligt, sexigt och tryggt så följer männen efter annars finns ju inget incitament. Kloss i hål du vet...

Män som bär kjol är helt ointressant, vad har det för betydelse? bara för att liksom.... jag kan bryta norm genom att kalla snoppen för snippa eller måla tånaglarna men vad tillför det? är ju bara tramsigt att ta upp.
Citera
2016-06-18, 12:36
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Precis, men ibland blir det fel. Inte hela jävla världen. En kille får göra fel. Det är ok. En tjej får bli arg. Det är också ok.
Man måste försöka lära sig att inte göra fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vad det gäller tafsandet så är det självklart att man inte kladdar på en som inte vill. Fysisk kontakt escalerar i flera steg. I parningsdansen är det kvinnan som tar i mannen först. De som tafsar utan denna inbjudan har ingen respekt för andra människor, och det gäller kvinnliga tafsare också. Jag har sett en kvinnlig tafsare blivit ombett att gå hem från Ritz när det begav sig, och jag vet att vakterna kan lyfta ut människor som inte uppför sig.
Du skriver så vettigt ofta. Naturligtvis är det så. (Och sen urartar det alltid. Du kan liksom inte hålla dig: )
Citat:
I den här artikelserien så kletas som sagt allting ihop så budskapet blir som Ziaya skrev prata inte med någon du inte känner, rör ingen du inte känner. Det blir en djväligt trist kväll på krogen om man är där för att söka kontakt.
Har jag aldrig sagt. Undantog krogen. Du överdriver, gumman.
Citat:
Cool snubbe du är.... En verklig förebild...

Ja att ge fan i att tafsa is da shit. DUH

I övrigt kul att du använder kvinnliga mobbingmetoder gullet.
Först försöker du bonda med apan, och nu med statisten.
Typiskt kvinnligt att inte kunna ta en fight själv.
Som sagt. Urartar alltid. Jag har fått mitt utbrott på dig. Nu tänker jag inte ta dina angrepp på allvar mer. Bonda? Jag har skickat 3 PM som inte var svar på andras PM och det var inga vänskapsförfrågningar. Jag tror på att ge stöd till de jag håller med och säga justa saker till de jag tycker är justa. Självinsikt, älskling?

Och ta fighten själv gör jag ofta i detta forum. Som du fabulerar, stumpan.
Senast redigerad av Ziaya 2016-06-18 kl. 12:53.
Citera
2016-06-18, 12:47
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Jag sa nog inte att du var tråkig utan vad tråkigt det låter om alla ska gå omkring och vara så skitnödiga att man inte vågar titta och ge ev komplimanger. Det är väl en ganska stor diskrepans mellan detta och sexuella trakasserier om man inte lägger ribban jävligt lågt, vilket jag inte tycker man behöver göra om man är sund och frisk.

Sen så strör jag inte komplimanger omkring mig men jag har inga problem att göra det och det behöver inte ha något med flirt att göra. Att bara hänvisa flirtande till endast krogmiljö tycker jag också låter trist men allt bygger ju på interaktion.
Nåja. Jag tog i lite. Men jag är försiktig med komplimanger till kvinnor jag inte känner och jag tycker att alla ska tänka efter. Kampanjen provocerar och provokation är bra. Ingenting kan förändras annars.
Citat:
Är du sjuk igen???!!!
Jag är inte fullt frisk fysiskt. Därmed kan jag aldrig bli en alfahanne Alla har sitt, som jag har sagt förut. Jag är en arbetsnarkoman ändå och tjejer vill ha mig. Därmed vet jag att det många tjatar om med ideal maskulinitet är fel.
Men nog om det. Nån hämndlysten anmälde mig för OT förra gången jag svarade på detta om sjuk.

Killar. Lär er gränser! Så slipper ni göra någon ledsen.
Citera
2016-06-18, 13:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nåja. Jag tog i lite. Men jag är försiktig med komplimanger till kvinnor jag inte känner och jag tycker att alla ska tänka efter. Kampanjen provocerar och provokation är bra. Ingenting kan förändras annars.

Jag är inte fullt frisk fysiskt. Därmed kan jag aldrig bli en alfahanne Alla har sitt, som jag har sagt förut. Jag är en arbetsnarkoman ändå och tjejer vill ha mig. Därmed vet jag att det många tjatar om med ideal maskulinitet är fel.
Men nog om det. Nån hämndlysten anmälde mig för OT förra gången jag svarade på detta om sjuk.

Killar. Lär er gränser! Så slipper ni göra någon ledsen.

1) Feminist detected.

2) Ingenting av det som kampanjen tar upp förekommer allt är påhittat.

3) Kvinnor blir ledsna när män inte ger dem uppmärksamhet. Så kampanjen handlar egentligen om kvinnor som vill bli sex-trakasserade.
Citera
2016-06-18, 13:42
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Sade hon som hävdade att jorden är platt.

Vad med kvinnliga kriminella och kvinnliga pedofiler är de också en del av den manliga normen???

Citat:

Så du menar att den manliga sexualiteten per se om den escalerar är störd. Det krävs inget annat än manlig sexualitet för att bli våldtäktsman.
Och igen då, kvinnliga förövare vad med dem. ?
För jo visst kan kvinnor förgripa sig, men de väljer någon svagare.

Vad med den här kvinnan som tvingar till sig sex på asylboenden? Vilken manlig norm styr henne?
http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4141846-har-har-chefen-for-boendet-sex-med-flyktingpojkar-hotade-att-fa-oss-utvisade-

Inser du att retoriken igen landar på mannen som aktiv och kvinnan passiv. Något som "ni" feminister hävdare är en norm som ni vill bryta. Skjuter oss i foten are we?

Citat:
Men det gäller ju inte kvinnor för kvinnor är alltid offer - check.

Citat:
Nej de som upprätthåller normen måste sluta med det.
Folk gör vad de belönas för. Män är mer intresserade av att bli belönade av kvinnor än av andra män.
Men relevant fakta ingår väl inte i doktrinen.
Om du skall gå hela vägen med ditt resonemang så får ni köra en Lysistrate dvs sluta ligga med män, men nej ni måste gå ännu längre och klara er helt utan män- men ooops då måste man ta ansvar.

Citat:

Men då är frågan - gör killar saker för sin egen skull?
Eller för tjejers?

Svar är två, om ni vill att killar ska bära kjol så skall ni ligga med kjolbärarna och alla killar springer till kjolshoppen, - men det händer ju inte

Män är pragmatiska, tänder ni på uniformer - uniformer it is.
Jag hade en vän som gjorde lumpen i flottan, sjömanskostym och allt, han blev helt nedlusad av tjejer på pendeln på permissionerna.
Tror inte det skulle ske med en kille i kjol.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-18 kl. 13:48.
Citera
2016-06-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Men då är frågan - gör killar saker för sin egen skull?
Eller för tjejers?

Svar är två, om ni vill att killar ska bära kjol så skall ni ligga med kjolbärarna och alla killar springer till kjolshoppen, - men det händer ju inte

Män är pragmatiska, tänder ni på uniformer - uniformer it is.
Jag hade en vän som gjorde lumpen i flottan, sjömanskostym och allt, han blev helt nedlusad av tjejer på pendeln på permissionerna.
Tror inte det skulle ske med en kille i kjol.

Om killar gör det för att få ligga med tjejer så gör de ju det för sin egen skull.

Om de sedan undviker att ha kjol för att slippa bli nedvärderade och trakasserade för detta gör de ju även det för sin egen skull.

Slutsats: Killar gör saker för sin egen skull. Vilket bara är normalt.

Du hade bara söner va?

Edit: Leonardos pappa bar "kjol" till jobbet, men inte för sin egen skull (detta kan dock diskuteras).
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-06-18 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in