Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Du läser väl inte allt då och snöar fast på petitesser där en normalt allmänbildad person utgår från att en dator kan avlyssnas.
Eller så tramsar du eller så knarkar du för det är väl i stort sett de enda gångerna du är inne här?
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Fråga i stället om signalement tex , eller efter sidan som en person säger "härmar denne" eller hur det startade etc etc etc etc ......... Men då det finns full koll här så tar det det lugnt med sådant om det stämmer just då andra ska titta.
Så du menar att om man ber om bevis för vad den säger när någon säger att det finns en hemsida på nätet så ska inte den behöva visa den så att de som är skeptiska faktiskt kan bli övertygade om att denne är en TI och inte någon som bara fantiserar?
Eller menar du att dennes stalkar är så pass effektiva att de kan radera hemsidor och texter för andra utom denne?
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Jag vet inte vad jag ska tro om vissas utsagor , men då jag inte vet så frågar jag eller håller käft hellre än tramsar.
Fast att inte ställa frågor är lika med att inte hjälpa, om en person är en genuin TI så är det väl bättre om dennes historier får utstå frågor och analyser så att denne kan bevisa att denne har rätt?
För om man inte ställer frågor redan nu så kommer det precis som jag har nämnt vid flera tillfällen att krasha när man väl går till en jurist, apropå det där med jursiter hur gick det med ditt egna ärende, kom du någon vart med det eller har du lagt ner försöken?
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
En har redan gått ut med att denne varit involverad i dylika ageranden i England.
Menar du att alla fall är identiska?
För jag ser långt ifrån denna trend då många skyller på påhittad teknologi och saker som strider mot fysikens lagar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Visst om någon glömmer vad denne brukar lägga sina glasögon så kan denne oro sig för att det inte är dennes egen glömska utan hemlig agenter som djävlas efter att ha läst här , men informera då om tex "smarteye" och att denne ska placera detta nära sina glasögon nästa gång denne lägger dem ifrån sig .
Menar du nu att man automatiskt skall anta att det alltid rör sig om hemliga agenter från CIA eller Säpo (Ja det är de två som man oftast får höra är de stora skurkarna) som terroriserar en ensam individ genom att flytta ett par glasögon istället för att ta den logiska vägen och i första hand anta att personen i fråga bara har råkat lägga ifrån sig dem utan att tänka sig för?
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Till sist ingen är väl så dum så att de förstår att vem som helst kan skriva här..... även organisationer med avlönade för och emot utöver utsatta och de som ifrågasätter intelligent och kommer med praktiska råd ... tyvärr då det sabbar tråden enormt utöver att ingen lösning tas fram och det blir lättare för folk att använda dessa metoder på andra..... så hitta lösningar inte tramsa detta är allvarligt .
Fast problemet är att de som oftast tramsar är just de som påstår sig vara TI, jag säger nämligen gång på gång att det finns garantier på att vissa som påstår sig vara TI inte är ärliga med vad de säger utan att det finns de som sitter och ljuger och otmedvetet är en risk för de med psykiska problem så som schizofrenetisk paranoia som då tror att de är avlyssnade av grannen under dem trots att grannen under kanske bara är en gammal pensionerad mattant.
Man kan inte bara anta att de som påstår sig vara TI har 100% koll på vad de säger och därmed så måste man ställa frågor på frågor, precis som jag har gjort med dig.
I ditt fall så kom jag fram till att du inte är beredd att gå den logiska vägen och undersöka om det inte finns möjligheter till de saker som du har hört och/eller sett, ett gott exempel på det är det vinande ljudet i din ventialtionstrumma som du nämnde för bra länge sedan, du hade redan bestämt dig för att det var en drönare som flög flera mil ovanför ditt hus och därför lät det och vart då sur/arg så fort man frågade om det fanns en möjlighet till att det kunde ha varit en extra blåsig dag/kväll/natt.
Det är helt enkelt så simpelt att bägge sidor måste vara öppensinnande och i dagsläget så är vi skeptiker betydligt mer öppenseinnade än ni som påstår er vara TI.
OBS
Jag kan endast tala för mig själv och inte någon annan skeptiker.