Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
Nej, jag har en förmåga att tröttna ganska fort när jag upptäcker att konspirationsmuppar påstår en sak och sedan länkar till något annat.
Jag läste därför igenom den första länken ordentligt och tröttnade kort in i den andra. Om den första länken inte styrker det du påstår, varför skall jag tro att den andra gör det?
Vad sägs om att du tar och visar stöd för ditt påstående i den första länken innan vi diskuterar den andra, eller att du förklarar varför du ägnar dig åt falskreferenser om du har tillgång till något annat?
Har du problem med koncentrationen? Eller är du bara allmänt trött på att veta bäst? Kanske borde du dra ned på att kalla nyfikna människor för "konspirationsmuppar" en aning?
Exakt vad är det jag har velat styrka med länkarna enligt dig och som jag inte levt upp till?
Här har du i alla fall ett citat från texten gällande professor Martin Pall:
"
Föredraget bygger på Martin Palls egna, och andras, vetenskapliga artiklar om elektromagnetiska fält och deras roll i aktivering av cellernas kalciumkanaler.
Denna mekanism skulle kunna förklara så gott som alla symtom på elöverkänslighet, och ohälsosymtom som kopplats till exponering för strålning från trådlös teknik som huvudvärk, sömnproblem, hjärtproblem mm. Dessutom andra typer av ohälsa och skador som drabbar människor, djur och natur.
När cellernas kalciumkanaler aktiveras kan det leda till en kedja av skadliga effekter:
Kalciumläckage -> kalciumöverskott -> kväveoxidöverskott ->
peroxynitrit -> fria radikaler -> oxidativ stress -> inflammationer
Exempel på följdeffekter som Martin Pall nämner är allvarliga hjärtproblem som takykardi, bradykardi, arytmi och hjärtklappning, hormonstörningar, nedsatt manlig och kvinnlig fertilitet. Även betydande påverkan på hjärnan inklusive ett brett spektrum av neuropsykiatriska störningar som ADHD, autismspektrumtillstånd, Aspergers syndrom etc såväl som neurodegenerativa effekter som tidig Alzheimer.
Professor Pall redovisar en biologisk förklaringsmodell för hur vissa individer kan vara extremt känsliga för elektromagnetisk strålning (från mobiltelefoner, WiFi etc) och som tyder på att nuvarande gränsvärden tillåter strålningsnivåer som är ca 7,2 miljoner gånger för höga."
---
Ovanstående är måhända lite off topic men alltid är det någon eller några som får lära sig något nytt.