Citat:
Ursprungligen postat av
Cannabisministern
SD börjar komma tillbaka i mätningarna. Vad beror det på? Invandringen har minskat ganska mycket, även om man räknar bort hur det såg ut i höstas. Att Aftonbladets mätning ger SD nära 20% visar tydligt att de har en ganska solid botten.
Folk har sansat sig. Man tröttnar på att det så generöst öser på med bidrag och välfärd till kreti och pleti. Man drar in på bidrag till behövande svenskar. T.ex assistensbidrag.
Morgan J kungjorde att han ökar kvoten till anhöriginvandring efter kritik.
Åkesson påtalar tydligt alla orimligheter och dumheter i de styrandes politik och resonemang.
SD vill realisera utvisningar.
SD har också kommit fram med intentioner om sin inrikespolitik. Skola, sjukvård m.m.
Detta kanske folk tagit till sig. De, som styrt hittills har endast raserat. SD är oskyldiga till alla missförhållanden. Det kan knappast bli så mycket sämre. Nya vägar bör prövas.
Citat:
Ursprungligen postat av
D-Reign
Min fetning.
Detta får nog ändå sägas vara den bästa nyheten. Karin Nelsson säger i praktiken att SD har kärnväljare i storleksordningen ~20% av landets befolkning. Eller för att uttrycka det på ett annat sätt: Glöm att SD blir mindre än så här..
@grelin1999: Jag tror SD måste få minst 30-35% i nästa riksdagsval för att få tillräckligt genomslag i realpolitiska termer. Men började vi närma oss egen majoritet så skulle jag också ha mina tvivel - inte så mycket för toppstyrning/antidemokrati (dina påståenden) men mera generellt (jag är inte säker på att SD har kompetensen än att ensamt axla regeringsmakt, även om jag inte utesluter det).
Det måste alltså ticka på stadigt uppåt i opinionen fram till valet. Den sedvanliga vår-dippen har vi råd med, även om den så klart undanbedes, men något jävla utplanande över tid får det inte bli tal om för ett SD på 25% kan enkelt hanteras precis som dagens riksdagssammansättning gör.
Efter kommande uppenbara belastning på samhället är det nog inte omöjligt med 35 - 40% hösten 2018. Betänk, att om anhängarna räknas i dessa stora siffror, så blir klientelet därefter.
Förhoppningsvis vågar intelligentian ge sig tillkänna och berika möjligheterna att lyckas. Att befolka mandat från nuvarande representerande knappt 13% till kommande förhoppningsvis 25 - 30% , eller fler, innebär stora möjligheter för friskt blod. Jag blundar inte för utmaningen. Vågar man inte vinner man inte.
Så kompetensen finns nog när det är dax. Nuvarande är det inte mycket att skryta över.
Jag tror att kommande OU sakta men säkert strävar uppåt.