2016-06-17, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Knullat har hon uppenbarligen då det finns en film på det...

Du tycker inte det är tillräckligt att en person som driver ett företag för mottagande av flyktingbarn knullar med de minderåriga som är placerade hos företaget?

För mig är det gott nog, sen om hon har tvingat dem eller det har skett av fri vilja saknar betydelse i frågan om hon ska få fortsätta placera barn. Hon är olämplig och diskvalificerad. Dessutom är det brottsligt då pojkarna varit i beroendeställning och minderårig..

Hur vida hon har hotat eller att det förekommit tvång saknar betydelse i det hänseendet, det förvärrar eller förmildrar.. Men det förändrar inte speciellt mycket..

1. Händelsen inträffade efter att boendet hade stängts ner.

2. Inte ens säkert att skäggbarnen är minderåriga.
Citera
2016-06-17, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Absolut har hon dåligt omdöme, är ytterst oprofessionell, vilket tydligen visat sig i att ett av företagets HVB-hem har blivit stängt.
När jag skriver om att ha ett objektivt förhållningssätt menade jag nog mer att försöka föreställa sig hur hennes situation ser ut nu, och vad som har lett till situationen. Just nu så är hon antagligen i ett panikångest-tillstånd, vilket har visat sig i ett plumpt försök till att tysta ner dom två männen som tidningen intervjuade.
Att få en knullvideo publicerad i en tidning och bli konfronterad av tidningen och bli uthängd på flashback skulle få den coolaste personen att bågna. Hennes barn, hennes sociala liv i samhället.

Hurvida hon utnyttjat männen i beroendeställning så stämmer det juridiskt sett. Men juridik och verklighet går inte alltid ihop.
Vi får se sen hur det juridiska efterspelet artar sig. Någon form av förundersökning lär ju helt klart startas.

Ok, då förstår jag vad du menar...

Dock har jag svårt att tro att den coolaste personen någonsin hade satt sig i en sådan situation som hon har gjort. Möjligen att du och jag känt ångest, det hade vi nog gjort redan från dag ett.. Frågan är om hon har omdöme nog att faktiskt känna ångest kring detta..
Citera
2016-06-17, 01:20
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Talar mer för att hon var ute efter just pojkar. De hade inga föräldrar eller någon annan som rår om dem, utan var här helt ensamma. DVS enkla byten för ett rovdjur som detta.

Notera att hon startat förläggning för just ensamkommande pojkar.
Hur gamlal är hon och hur ser hon ut?

Man måste ju va lätt desperat för att ha sex med någon som fött 6 barn... hennes kropp kan inte va så trevligt :S
Citera
2016-06-17, 01:25
Medlem
carass avatar
Citat:
Objektivt så har hon begått ett stort fel, hon har i sin ställning idkat samlag med en person i beroende till henne. Jag har svårt att tro att Migrationsverket saknar invändningar på att man knullar med de flyktingar som är placerade i den verksamhet man är ytterst ansvarig för. Hade det rört sig om en kärleksrelation må det vara hänt, men nu tycks det mer vara något slags bajsa där man äter historia..

Så oavsett har hon begått en rad fel, så vida hon inte har blivit våldtagen och filmad men det tycks ju inte de som sett filmen uppfattat.

[---]

Min samlade bedömning av henne är att hon är ytterst olämplig och oprofessionell i sin roll som direktör i företaget. Migrationsverket bör undvika fortsatt placering i hennes företag..

Vilka är "de" som sett filmen? Hittills existerar endast blurriga bilder på överkroppar, inga samlag eller knullande, ord som du använder.

Citat:
Knullat har hon uppenbarligen då det finns en film på det...
Finns det? Finns det film med knull -- eller -- finns det film med en medvetslös kvinna som ligger på rygg med en afghansk man som ligger ovanpå och båda är avklädda på överkroppen medan mannens kompis filmar/tar kort?
Senast redigerad av caras 2016-06-17 kl. 01:34.
Citera
2016-06-17, 01:39
Avslutad
Citat:
Ok, då förstår jag vad du menar...

Dock har jag svårt att tro att den coolaste personen någonsin hade satt sig i en sådan situation som hon har gjort. Möjligen att du och jag känt ångest, det hade vi nog gjort redan från dag ett.. Frågan är om hon har omdöme nog att faktiskt känna ångest kring detta..

Någon som gör fel får ångest först när hon ertappas.
Mången dåliga personer som gråter och har dåligt samvete när de sitter i rätten som först.
Tror inte hon har ångest för att hon har gjort fel, det hade ingen haft, hon har ångest för att
Det uppdagats.
Hon är tydligen en social person, med familj, vänner, arbetskamrater och massa bekanta.
En social person påverkas av ändrad bild av henne, och att bli gravt stigmatiserad som någon
Skrupelfri kåting som utnyttjar hennes maktställning och ha bilder av henne från en film där hon blir knullad av två pojkar i en tidning lär inte ändra hennes image till det bättre.
Citera
2016-06-17, 01:39
Medlem
O-Lyckligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Absolut har hon dåligt omdöme, är ytterst oprofessionell, vilket tydligen visat sig i att ett av företagets HVB-hem har blivit stängt.
När jag skriver om att ha ett objektivt förhållningssätt menade jag nog mer att försöka föreställa sig hur hennes situation ser ut nu, och vad som har lett till situationen. Just nu så är hon antagligen i ett panikångest-tillstånd, vilket har visat sig i ett plumpt försök till att tysta ner dom två männen som tidningen intervjuade.
Att få en knullvideo publicerad i en tidning och bli konfronterad av tidningen och bli uthängd på flashback skulle få den coolaste personen att bågna. Hennes barn, hennes sociala liv i samhället.

Hurvida hon utnyttjat männen i beroendeställning så stämmer det juridiskt sett. Men juridik och verklighet går inte alltid ihop.
Vi får se sen hur det juridiska efterspelet artar sig. Någon form av förundersökning lär ju helt klart startas.

Amen!

Vidare tänker jag att denna händelse påvisar, hypotetiskt då jag inte vet kvinnan ifråga tidigare meriter eller erfarenheter, vikten av kvalificerad personal när det kommer till sociala frågor. För, likt du säger, så är det ett yrkesfält vars praktiker hela tiden behöver reflekteras över gällande vad som är vad och, kanske än mer, vems är vem... Med den rådande bristen av kunnig personal så kan det tänkas att som en snabb lösning uppdrag hamnar hos goda och välmenande individer, vilket jag tänker är grunden för det inträffade, som dessvärre inte har kunskapen, eller förmågan, att hantera professionellt allt emotionellt som det faktiskt innebär att jobba med individer, särskilt sådana i nöd.

Rättfärdigar på inget sätt något eftersom fel har begåtts, likväl även som om händelserna skett efter en placering om än då kanske inte av samma juridiska natur men då av en moralisk sådan - man får skilja på vad som är privat och vad som utförts i tjänst och det gäller även efter att tjänstens insatser upphört.

Tror inte, den utpekade, kvinnan är på något sätt ond eller haft avsiktliga intentioner, snarare tvärtom, men jag tänker att hon förmodligen inte är stabil nog för uppdragets natur och omedvetet, eller medvetet, hamnat i processer hon aldrig kunnat drömma om att befinna sig i - och nu stirrar mardrömmen in genom fönstret.
Citera
2016-06-17, 01:42
Medlem
Nu har den kvinliga frigörelsen och jämställdhetsagendan kommit så långt att kvinnor kan bete sig precis lika illa och korkat som män.
Det var det som det siktades på från början (fast de berättade vi inte för slaskpatrasket).
Citera
2016-06-17, 01:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegagruppen
Nu har den kvinliga frigörelsen och jämställdhetsagendan kommit så långt att kvinnor kan bete sig precis lika illa och korkat som män.
Det var det som det siktades på från början (fast de berättade vi inte för slaskpatrasket).

Sedan om det nu stämmer som ledaren så är det dock ändå män som då utnyttjas är mer som redskap som "torpeder" då... eller ringa falska samtal.
http://ekuriren.se/asikter/ledare/1.4144639-ledare-hall-dem-borta-fran-utsatta-barn

Men såklart om vi nu lekte med tanken då att över 90% av de ensamkommande var unga kvinnor från Thailand hade det säkerligen varit många historier med runt 40 åriga män som gjort ett och annat...
Citera
2016-06-17, 01:57
Medlem
Lostias avatar
Precis som om skäggbarnen är oskyldiga.

~ SD 2018 ~
Citera
2016-06-17, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostia
Precis som om skäggbarnen är oskyldiga.

~ SD 2018 ~

Precis, vilka tror vi att vi är?
Ägare av vårt land?

Här har vi ett klassiskt fall av en helrasist som våldtar unga pojkar.

Senaste gången jag personligen blev våldtagen så filmades och fotades jag av min vän som också blev våldtagen, det var liksom lite turas om. Det var hemskt.
Citera
2016-06-17, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Finns det? Finns det film med knull -- eller -- finns det film med en medvetslös kvinna som ligger på rygg med en afghansk man som ligger ovanpå och båda är avklädda på överkroppen medan mannens kompis filmar/tar kort?

I normala fall borde detta tala till kvinnans fördel sett ur rättsperspektiv men i Sverige är det kvinnan som är under polisutredning.
Citera
2016-06-17, 02:51
Medlem
Lacerdas avatar
Gulligt foto med Johanna och en drös unga invandrare
Om någon kan, ladda gärna ner bilden då mitt facebook konto har restriktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in