Citat:
Ursprungligen postat av
goderian2
Absolut har hon dåligt omdöme, är ytterst oprofessionell, vilket tydligen visat sig i att ett av företagets HVB-hem har blivit stängt.
När jag skriver om att ha ett objektivt förhållningssätt menade jag nog mer att försöka föreställa sig hur hennes situation ser ut nu, och vad som har lett till situationen. Just nu så är hon antagligen i ett panikångest-tillstånd, vilket har visat sig i ett plumpt försök till att tysta ner dom två männen som tidningen intervjuade.
Att få en knullvideo publicerad i en tidning och bli konfronterad av tidningen och bli uthängd på flashback skulle få den coolaste personen att bågna. Hennes barn, hennes sociala liv i samhället.
Hurvida hon utnyttjat männen i beroendeställning så stämmer det juridiskt sett. Men juridik och verklighet går inte alltid ihop.
Vi får se sen hur det juridiska efterspelet artar sig. Någon form av förundersökning lär ju helt klart startas.
Amen!
Vidare tänker jag att denna händelse påvisar, hypotetiskt då jag inte vet kvinnan ifråga tidigare meriter eller erfarenheter, vikten av kvalificerad personal när det kommer till sociala frågor. För, likt du säger, så är det ett yrkesfält vars praktiker hela tiden behöver reflekteras över gällande vad som är vad och, kanske än mer, vems är vem... Med den rådande bristen av kunnig personal så kan det tänkas att som en snabb lösning uppdrag hamnar hos goda och välmenande individer, vilket jag tänker är grunden för det inträffade, som dessvärre inte har kunskapen, eller förmågan, att hantera professionellt allt emotionellt som det faktiskt innebär att jobba med individer, särskilt sådana i nöd.
Rättfärdigar på inget sätt något eftersom fel har begåtts, likväl även som om händelserna skett efter en placering om än då kanske inte av samma juridiska natur men då av en moralisk sådan - man får skilja på vad som är privat och vad som utförts i tjänst och det gäller även efter att tjänstens insatser upphört.
Tror inte, den utpekade, kvinnan är på något sätt ond eller haft avsiktliga intentioner, snarare tvärtom, men jag tänker att hon förmodligen inte är stabil nog för uppdragets natur och omedvetet, eller medvetet, hamnat i processer hon aldrig kunnat drömma om att befinna sig i - och nu stirrar mardrömmen in genom fönstret.