2016-06-09, 08:15
  #541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eemmiiill
Kan ge svar för axlarna och då använder jag 19mm grå nål. Funkar utmärkt om man har en mer lättflytande olja

Okej, får testa det!
Tack för svar!
Citera
2016-06-16, 16:45
  #542
Medlem
Titanites avatar
Bra tips på att få ut allt i sprutan? Har sett några som har lite luft i toppen av sprutan som trycker på oljan men har inte vågat göra det.
Citera
2016-06-16, 17:48
  #543
Medlem
Hur vet man om man har infektion?

Som titeln säger hur vet jag om jag har en infektion? körde 1ml av supermans test e i vänstra lår första gången jag sticker där

och har haft pip i 7 dagar nu de första 3 dagarna hade jag svårt att gå sen släppte smärtan och käns bara när jag tar på benet eller anstränger bena stället är varmt att ta på inte överdrivet men varmare än andra benet har ingen det är inte rött/ svullet och har ingen feber.

blev lite orolig idag så stack in en nål för se om det kom blod från låret och det gjorde det är detta ett tecken på att det bara är pip och ingen infektion? börjar ju nojja när det är första kuren
har även kört i höger lår och den smrtan försvann efter 5 dagar och var aldrig varmt att ta på körde även höger skinka och 3 dagars smärta sen borta så orolig för vänster lår
tacksam för de med erfarenhet!
Citera
2016-06-16, 18:22
  #544
Medlem
Jag förstår inte riktigt fråga.

Du satte alltså ditt första stick testo e i vänster lår för 7 dagar sen.
Efter ditt andra stick som då borde ha skett för ca 2 dagar sedan så har du haft ont i 5 dagar, men har redan hunnit bli bättre.
Stick 3 sätter du nu på söndag och där har du ändå lyckats få ont i 3 dagar men det har gått över.

Är jag bara dryg nu eller har du gjort dig oförstådd?
Citera
2016-06-16, 19:11
  #545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sceptique
Jag förstår inte riktigt fråga.

Du satte alltså ditt första stick testo e i vänster lår för 7 dagar sen.
Efter ditt andra stick som då borde ha skett för ca 2 dagar sedan så har du haft ont i 5 dagar, men har redan hunnit bli bättre.
Stick 3 sätter du nu på söndag och där har du ändå lyckats få ont i 3 dagar men det har gått över.

Är jag bara dryg nu eller har du gjort dig oförstådd?

oförstådd såklart! har satt 4 stick totalt och de jag satte för 7 dagar sen vänster lår gör fortfarane ont och är varmt när man rör det så undrar om jag har infektion på stället men som sagt kom det blod ifrån de låret när jag stavk det idag så känns inte som infektion eller?
Citera
2016-06-17, 13:45
  #546
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lalakers
oförstådd såklart! har satt 4 stick totalt och de jag satte för 7 dagar sen vänster lår gör fortfarane ont och är varmt när man rör det så undrar om jag har infektion på stället men som sagt kom det blod ifrån de låret när jag stavk det idag så känns inte som infektion eller?

Vissa stick går bättre, andra sämre. Får du hög feber och svullnad är det direkt till doktorn, annars chilla. Ordentlig svullnad dvs, inte en liten bula. Det är normalt.
Citera
2016-06-18, 00:37
  #547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Vissa stick går bättre, andra sämre. Får du hög feber och svullnad är det direkt till doktorn, annars chilla. Ordentlig svullnad dvs, inte en liten bula. Det är normalt.

Tack för svaret! bara fett skumt att jag haft pip i 8 dagar nu :/
Citera
2016-06-20, 23:41
  #548
Medlem
Injicera låret hugger till

Hej har letat i forumet men inte hittat någon som haft frågan innan.
De senaste två gångerna jag satt i utsidan av låret har det huggit till och ilat när halva kanylen är inne nästan som om kanalen går in i en ny muskel. Vad gör jag för fel ? Kan de va vinkel på kanalen som måste bytas trycker snett in för huden sluttar ju och man ska sätta som huden ligger.

Fråga nr två. Har satt 2ml Per injektionsställe är det ok att höja till 3ml eller kommer jag få inkapslingar då? Sätter alltid glute eller lår utsida
Citera
2016-06-20, 23:51
  #549
Medlem
Loafees avatar
Hur långt ut sätter du nålen? Är man tillräckligt klantig kan den gå in i IT-bandet.
Citera
2016-06-21, 00:49
  #550
Medlem
Syns denna?

http://sv.tinypic.com/r/2rzosom/9
Citera
2016-06-21, 10:15
  #551
Medlem
Kan du utveckla vad du menar med hugger till? Gör det ont? Ibland så kan det hugga till när man träffar en nerv eller blodkärl. Skillnaden är att när du hugger i blodkärlen gör det ont men inte i nerverna, alltså neverna som ligger djupt i muskeln.
Citera
2016-06-21, 10:57
  #552
Medlem
Nästan som en elstöt att de ryker till.

Någon som har en aning om fråga två ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in