2016-06-16, 08:01
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men Lotta skickade inte bevis av skadorna till sina vänner för att de skulle göra en anmälan. Tvärtom varnade hon dem för att “lägga sig i”..

Hon alltså dels bakband sina vänners händer dels åklagarens händer. Ingen av dem “fick” agera för att idioten skulla fällas och buras in.

Samtidigt klagade hon till sina vänner/sin expojkvän om hur “livrädd” hon var och hur hon hade “dödsångest”..

Men ingen fick agera..

Observera att det inte är åklagaren/vännerna som har sagt att de inte vågade agera för att idioten hotade dem för livet. Det är Lotta som gjorde det omöjligt för vännerna/åklagaren att hjälpa henne.

Vem som helst förstår också (förhoppningsvis) att en människa som man inte har en relation med kan på inget sätt “avskärma en från resten av världen”. Lika lite som han kan gå igenom ens mobil..

Och OM nu Lotta verkligen värnade om sin expojkväns hälsa, varför I hela friden “gömma sig” just hos honom, när hon måste ha vetat att hon genom att göra så troligtvis riskerade expojkvännens LIV (eller åtmintone hälsa..)?

Inte särskilt omtänksamt av en människa som beskrivs I media som en person som alltid tänkte på andra I FÖRSTA hand..
usch vad du resonerar obehagligt i denna tråd. Män som resonerar som du och pratar så dömande och nedvärderande, är just såna jag unviker i mitt privatliv. Sådana dömande människor och sådana som mördaren, (nu när man har facit i handen ang. honom) ger kalla kårar.
Citera
2016-06-16, 08:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Umgicks inte hans bror med Stockholm skins (bland annat från dokumentären) när det begav sig? Martin var väl för ung då, men just det gänget höll sig väl kvar ganska länge i gamet? De kanske aldrig höll till just där men det känns ju inte så långt bort, han såg nog upp till brorsan. Å andra sidan var scenen ganska stor en gång i tiden. Var säkert pinsamma Thulesnubbar som ingen kommer ihåg idag.

Det stämmer bra men dom hängde som sagt inte i HB/Rissne.
Hans bror var listad som en av Sveriges 10 värsta skins av AB någon gång på 90-talet också.
Citera
2016-06-16, 08:07
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Jo dom är ytterligare minst en till. Även han våldsam och kriminell.

Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Misshandel och olaga hot.

Nu får du förfan ändå ge dig.. Då är jag också kriminell isåfall! Jag har en misshandelsdom på mig sen jag var 15, nog för att det är mer än 20 år sedan, men domen går säkert att finna i något arkiv någonstans.

Mellanbrorsan är inte kriminell så sluta jaga halmstrån förfan!
Citera
2016-06-16, 08:15
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hans bror var listad som en av Sveriges 10 värsta skins av AB någon gång på 90-talet också.
Oj, shit, dom hade en lista. En av dom 10 värsta...och juryn bestod av???

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nu får du förfan ändå ge dig.. Då är jag också kriminell isåfall! Jag har en misshandelsdom på mig sen jag var 15, nog för att det är mer än 20 år sedan, men domen går säkert att finna i något arkiv någonstans.

Mellanbrorsan är inte kriminell så sluta jaga halmstrån förfan!

Åtminstone kriminellt förflutet. Det räcker en bra bit om det är misshandel etc.

Vittnar om att han (och du) saknar vissa spärrar vi vanliga människor har.
Citera
2016-06-16, 08:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Oj, shit, dom hade en lista. En av dom 10 värsta...och juryn bestod av???
Det får du nog fråga Aftonbladet om. Robert Laul kanske, vad vet jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Åtminstone kriminellt förflutet. Det räcker en bra bit om det är misshandel etc.

Vittnar om att han (och du) saknar vissa spärrar vi vanliga människor har.

Det finns ju konsekvenser som gör att man åker på misshandel trots att man knappast gjort någonting också, jag var dock inte oskyldig för fem öre så säger inget om det, men har man inte på fötterna om fallet i fråga kanske man inte ska sitta och skriva om spärrar.
Citera
2016-06-16, 08:49
Medlem
SMS-konversation mellan LR och hennes väninna.

http://y.cdn-expressen.se/images/92/a4/92a4fecbde7a4c4abb628ff38492eebf/4x3/320.jpg

http://w.cdn-expressen.se/images/3f/4f/3f4f67bc6dd843ad9eeed70a400a2391/4x3/320.jpg
Citera
2016-06-16, 09:37
Bannlyst
Hur stor är monstret? Någon som har tränat med honom? Han ser mest ut svullen ut och lönnfet på dom två korten jag sett. Hur ser kvinnomördares status ut på kåken? Får monstret sitta skyddad med Eklund?
Citera
2016-06-16, 10:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expertbowlaren
Hur stor är monstret? Någon som har tränat med honom? Han ser mest ut svullen ut och lönnfet på dom två korten jag sett. Hur ser kvinnomördares status ut på kåken? Får monstret sitta skyddad med Eklund?
Tidigare satt kvinnomördarna med andra på normalavdelning... jag tror knappast det har förändrats -- tvärtom i så fall eftersom fängelserna i allt högre grad fylls på med folk som vars kvinnosyn inte är den bästa.
Citera
2016-06-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
SMS-konversation mellan LR och hennes väninna.

http://y.cdn-expressen.se/images/92/a4/92a4fecbde7a4c4abb628ff38492eebf/4x3/320.jpg

http://w.cdn-expressen.se/images/3f/4f/3f4f67bc6dd843ad9eeed70a400a2391/4x3/320.jpg

Varför frågar väninnan ifall det är slut - om de inte ens har varit ihop?
Citera
2016-06-16, 10:54
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför frågar väninnan ifall det är slut - om de inte ens har varit ihop?

De dejtade ju ett par månader ju? Slut med dejtandet?
Citera
2016-06-16, 11:35
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man får ge sig till tåls. En grundlig och väl utförd utredning är värd att vänta på.

Ja det är väl så.

Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Finns väl iofs inte så mycket för polisen att utreda så det borde inte bli någon stor Fup. Man har ju rätt Gm och man vet att Lotta dog av skadorna han tilldelat henne.

Exakt det är ju som ganska solklart vad som har hänt.
Citera
2016-06-16, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tidigare satt kvinnomördarna med andra på normalavdelning... jag tror knappast det har förändrats -- tvärtom i så fall eftersom fängelserna i allt högre grad fylls på med folk som vars kvinnosyn inte är den bästa.
Ok. Kan tänka mig att kvinnomördarna ljuger eller tysta om deras domar.

I detta fall är det nog ingen på Hall eller Kumla som inte följer detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in