2016-06-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Som även du måste ha läst ett antal gånger, var inte Lotta den typen av kvinna som du "favoriserar" i dina inlägg.

Kanske dags att sluta smutskasta Lotta, hon förtjänade inte att bli så brutalt misshandlad/mördad av Martin Jonsson. En ung kvinna har mist livet och du skuldbelägger henne, utan att känna till detaljerna.
Vänta tills vi får läsa FUP.

Att visa respekt kostar inget.

Med all respekt: hon var faktiskt medelålders..
Citera
2016-06-15, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det finns kvinnor som – på riktigt – har försökt komma undan sina plågoandar genom att byta identitet, bostadsort etc. Men som ändå har förföljts pga myndigheternas klantighet.

Men de kvinnorna flyr – de träffas inte på tu man hand så att de återigen kan bli misshandlade för att sen kunna dokumentera skadorna..och skicka dem vidare till sina väninnor..

Hundras spelar roll. I dessa kretsar pratar man inte om pudlar..

När man har gjort “klart för snubben” att man inte vill träffas – då träffas man inte. Man skickar inte motsatta signaler genom att säga sig inte vilja – men sen ändå träffas.

Vilken normalkille som helst skulle bli svartsjuk ifall ens flickvän gjorde slut och flyttade hem till sitt ex. Och misstankar om att detta har pågått bakom ens rygg skulle komma på brev på posten.

OM man nu VET att ens partner är våldsamt svartsjuk ska man verkligen agera på det sättet? Är det klokt? Särskilt när nu samhället har erbjudit neutralt och anonymt boende?

Eller förväntar man sig en cockfight?

Som du bekräftar så är det fler kvinnor som sökt skydd genom myndigheter och ändå fallit offer för sina gärningsmän. Trots sina uppoffringar kring flytt,identitetsbyte mm. Om en så efterbliven person som du har den vetskapen visste givetvis Lotta det också. Därför är hennes val än mer förståeligt att hon söker skydd hos någon hon uppenbarligen känner att hon kan lita på, sitt ex. Istället för att ställa hoppet till myndigheter som visat sig vara det sämre valet flertal av gångerna.

Att dokumentera och skicka bevis till vänner för att en anmälan ska kunna ske trots personen i fråga inte själv vågar vittna(med all förståelse) är ett naturligt beteende i en sådan utsatt situation.

Du menar att hon ska anpassa sina val efter avslutat förhållande utefter sitt svartsjuka ex synpunkter? Hahha du är inte lite maktgalen du..
Citera
2016-06-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Aha, svennar ska tas omhand och vårdas. Babbar ska skickas ut, hängas och kastreras. Flashback mentaliteten slår till.

Det här djuret borde inte ens födas ännu mindre finnas just nu.

Svennar som tror sig äga sina kvinnor med förtyck, misshandel, våld, etc ska hängas.. och borde definitivt ej ens fått födas..helt rätt.
Babbar som innehar och utför liknande tro skall även dom hängas och borde ha skickats ut innan dom ens kom hit....helt rätt. Du är inne på helt rätt spår..
Citera
2016-06-15, 18:41
Medlem
Alla är vi olika. Det är lätt att ha fördomar om hur andra människor fungerar. Det är inte sämre att vara en person som söker spänning och passion i relationer. Kvinnor som attraheras av handlingskraftiga, kontrollerande och passionerade män ska inte ses ner på. Det finns många exempel på relationer av det slaget som fungerar jättebra, fulla av liv, respekt och kärlek. Det finns supertråkiga, otränade män, utan tatueringar, i slips som är vältaliga men som ändå misshandlar sin partner grovt i det dolda. Det går inte att se på en person om den är en misshandlare. Finns inga säkra tecken. I de lugnaste vatten...
Citera
2016-06-15, 19:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man kan inte misshandla någon via facebook.

Lotta blev misshandlad ett tiotal ggr – enligt vännen. Och Lotta dokumenterade noggrannt bevismaterial som kunde styrka händelserna (inklusive stalkandet).

Samtidigt bakband hon åklagarens händer genom att INTE ge honom tillgång till bevismaterialet.

Denna katt – och – råtta -lek är ett vanligt fenoment när det gäller den här sortens relationer. Hon anmäler – men ser samtidigt till att han inte kan fällas.. Som ett tomt hot.. och en maktdemonstration. Hon samlar material så att hon även I framtiden kan säga till honom ATT hon minsann kan anmäla – vilket hon kanske även gör – men båda vet samtidigt att hon troligtvis ändå inte genomför det hela.

Kanske först sen när han de facto lämnar henne och hon blir vansinnig av svartsjuka. DÅ kanske anmäler kvinnan slutgiltigen och släpper materialet om åratalsmisshandel..

Men mest då för att mannen ska bli fälld – så att den nya kvinnan inte kan få honom..

Det är trams att påstå att hon inte “vågade” anmäla. Hon anmälde ju. Att man vågar anmäla, men inte ge bevismaterialet till polisen/åklagaren är att leka med rättssamhället och dess resurser som man kunde använda till “riktiga” fall där offret på riktigt söker skydd.

Hon kanske blev hotad av ifall hon anmälde? För Martin hotade hennes anhöriga och vänner.
Senast redigerad av Sara98 2016-06-15 kl. 19:38.
Citera
2016-06-15, 19:57
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Den flera månader långa terrorn som 33-åringen misstänks ha utsatt Lotta för oroade hennes anhöriga och vänner.

Men Lotta varnade dem för att lägga sig i, hon var rädd att även de skulle råka illa ut, kanske till och med dödas av 33-åringen.

– Lotta var en sådan som alltid tänkte på andra först. Jag tror att hon ville skydda oss. Jag tror inte någon egentligen visste om allt han gjorde mot henne. Jag visste inte allt, jag tror inte hon vågade berätta, säger en vän.

33-åringen misstänks ha dödshotat Lotta flera gånger.

– Jag ska mörda dig och om jag inte lyckas med det ska jag se till att du hamnar i rullstol. Jag vet hur man gör, sa han enligt Lottas anhöriga.

33-åringen försökte även, enligt de nära Lotta, att avskärma henne från resten av världen. Han försökte få henne sparkad från jobbet, vräkt från lägenheten och alienerad från vänner och familj.

En och en halv vecka före dödsmisshandeln gömde hon sig hemma hos en vän.

– Lotta var livrädd. Hon hade liksom som dödsångest, säger en annan vän.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22999870.ab

Någon mer som vill kasta lite skuld på kvinnor som mördas?

Hade Sverige haft ett fungerande rättssystem hade fanskapet suttit inlåst för länge sen. Med tanke på att han redan slagit ihjäl en person tidigare och invalidiserat en annan, utöver sina åtskilliga misshandelsdomar, borde han redan ha suttit på ett livstidsstraff.
Citera
2016-06-15, 20:03
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frequently
Var det en kittlande upplevelse hon eftersträvade?

Var Lotta rentav kanske med på att bli misshandlad?

ingick Lotta implicit in i ett avtal om att gå med på hans olagliga beteenden?

En annan enkel förklaring går att finns i manligt kontrollbehov av kvinnor (inte bara kvinnors sexualitet utan framför allt kvinnors självbestämmande över sin kropp och sina liv) och hans konstiga föreställningsvärld.

Andra förklaringar hittar man säkert i lagstiftningen då den är utformad så att den gynnar förövaren och placerar offret i ett rättslöst och utsatt tillstånd.

På dina frågor svarar jag Ja-Nej-Nej.

Kontrollbehov är för övrigt inte styrt av kön. Finns män och kvinnor som uppvisar detta beteende. Skulle vilja säga att det är en psykisk sjukdom i de fall där det gäller andra levande varelser.

Mvh
Citera
2016-06-15, 20:07
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
En rätt intressant artikel ändå. Jag är väldigt intresserad av det skinnskallegänget som ska ha huserat i Rissne/Hallonbergen under tiden? Jag tror att jag har de flesta namnen, men dessa huserade bannemig inte i Rissne/HB som redan då var ökänt för sina invandrargäng. Sen försöker dom hitta att han var i kontakt med DFG? Det kan ju vara så att han hade en äldre bror som var det ett tag och det var så han kom i kontakt överhuvudtaget med dom? Man tar snart i så man skiter på sig för att hitta andra dumheter han gjort.
Dom har missat att han demonstrerade ett år på 30 November också.

Umgicks inte hans bror med Stockholm skins (bland annat från dokumentären) när det begav sig? Martin var väl för ung då, men just det gänget höll sig väl kvar ganska länge i gamet? De kanske aldrig höll till just där men det känns ju inte så långt bort, han såg nog upp till brorsan. Å andra sidan var scenen ganska stor en gång i tiden. Var säkert pinsamma Thulesnubbar som ingen kommer ihåg idag.
Citera
2016-06-15, 20:10
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Alla är vi olika. Det är lätt att ha fördomar om hur andra människor fungerar. Det är inte sämre att vara en person som söker spänning och passion i relationer. Kvinnor som attraheras av handlingskraftiga, kontrollerande och passionerade män ska inte ses ner på. Det finns många exempel på relationer av det slaget som fungerar jättebra, fulla av liv, respekt och kärlek. Det finns supertråkiga, otränade män, utan tatueringar, i slips som är vältaliga men som ändå misshandlar sin partner grovt i det dolda. Det går inte att se på en person om den är en misshandlare. Finns inga säkra tecken. I de lugnaste vatten...
Fast risken att du får spö av en kille som tidigare vid flertalet tillfällen misshandlat andra människor och dessutom har en missbrukarproblematik måste vara astronomiskt högre än om du blir ihop med en supertråkig vältalig man i slips. Det kan väl inte komma som en överraskning för någon?

Det är klart att man inte är en sämre människa för att man blir attraherad av en skinnbula med missbruksproblem och våldstendenser, däremot skall man vara mycket väl medveten om att man riskerar att åka på stryk om han någon gång skulle bli förbannad.

Fast jag vet inte, hon kanske inte visste om hans bakgrund och rykte när de träffades.
Citera
2016-06-15, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Fast risken att du får spö av en kille som tidigare vid flertalet tillfällen misshandlat andra människor och dessutom har en missbrukarproblematik måste vara astronomiskt högre än om du blir ihop med en supertråkig vältalig man i slips. Det kan väl inte komma som en överraskning för någon?

Det är klart att man inte är en sämre människa för att man blir attraherad av en skinnbula med missbruksproblem och våldstendenser, däremot skall man vara mycket väl medveten om att man riskerar att åka på stryk om han någon gång skulle bli förbannad.

Fast jag vet inte, hon kanske inte visste om hans bakgrund och rykte när de träffades.

Låter ju helt otroligt om hon inte anade någonting alls. Fördomarna måste slå in, fast LR kanske inte har sådana, att en man som ser ut som MJ omöjligen kan vara guds bästa barn.
Citera
2016-06-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok

Dom har ju inte träffats överhuvudtaget enligt hennes anhöriga.
Citera
2016-06-15, 20:23
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Dom har ju inte träffats överhuvudtaget enligt hennes anhöriga.
De hade väl ett förhållande av något slag? Träffades via Facebook och sedan i verkligheten? Eller har jag missat något här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in