Citat:
Ursprungligen postat av
alamos
Mer information om eventet finns/fanns på ciespal.org, men för tillfället svarar inte den webbservern alls. Jag gissar på nedlastningsattack. CIESPAL är the International center for Advanced Communication Studies for Latin America.
Hursomhelst beskrevs programmet för "Julian Assange, cuatro años de libertad negada", 20-24 juni, på en sida där.
I programmet medverkar akademiker och aktivister som Roy Singham (USA), Ignacio Ramonet (Frankrike), Baltasar Garzon (Spanien ), Amauri Chamorro (Brasilien), Emir Sader (Brasilien), Carol Proner (Brasilien) and Evgeny Morozov (Vitryssland). På torsdag den 23 ska Julian Assange medverka via länk. Även Noam Chomsky fjärrmedverkar.
Från Ecuador medverkar: Francisco Sierra Caballero, Director General of CIESPAL; René Ramirez, sekreterare för Senescyt; Ruben Zavala, MediaLabUIO; Orlando Perez, Director of News of The Telegraph; Andres Arauz, Coordinating Minister for Human Resource och Guillaume Long, State Chancellor Ecuador (ursäkta språkblandningen).
Fyra olika huvudteman förekommer: Mänskliga rättigheter och internationell lag, med Assange som exempel . Geopolitik och kampen från syd. Teknopolitik och cyberguerilla. Från Pentagon papers till Panama papers.
Även om Ciespals webbsida är sänkt så fungerar deras Facebook. På
https://www.facebook.com/events/529266053930314/ finns motsvarande event där.