Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2016-06-13, 15:19
  #71749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
I Sverige gäller svensk lag och tillhörande samhällskontrakt, även för besökare som JA. I UK gäller deras, även för JA.

Varför ljuger du hela tiden? Jag anser inte alls att JA ska lämnas ut eftersom:
1. JA är inte i Sverige
2. Ingen begäran om utlämning har kommit från USA
3. OM begäran kommer från USA och JA är i Sverige, om begäran är legitim och inte står i strid med folkrätten, ja då ska han självfallet utlämnas, inga specialregler gäller för JA. Vill du att JA ska omfattas av specialregler? Är du emot principen om likhet inför lagen?

Läs om så ser du att ditt svar är helt orelaterat till någonting jag skrev. Om du skriver lite färre inlägg så kan du kanske få upp kvaliten på det du skriver. Gynnar både dig och alla andra.
Citera
2016-06-13, 16:48
  #71750
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
I Sverige gäller svensk lag och tillhörande samhällskontrakt, även för besökare som JA. I UK gäller deras, även för JA.

Varför ljuger du hela tiden? Jag anser inte alls att JA ska lämnas ut eftersom:
1. JA är inte i Sverige
2. Ingen begäran om utlämning har kommit från USA
3. OM begäran kommer från USA och JA är i Sverige, om begäran är legitim och inte står i strid med folkrätten, ja då ska han självfallet utlämnas, inga specialregler gäller för JA. Vill du att JA ska omfattas av specialregler? Är du emot principen om likhet inför lagen?
Du glömmer en viktig detalj: Huruvida en utlämningsbegäran strider mot regler är något helt annat än vad en liten svensk domare eller jury beslutar gäller. Se bara på den nuvarande olovliga häktningen, som enligt FNs experter strider mot "samhällskontrakt" Sverige säger sig följa. Sveriges åklagarväsen och domstolar skiter blankt i dessa samhällskontrakt, och man gör det genom en fräck förnekelse. Man beslutar vad man vill och säger sen att "samhällskontrakten" alltid måste tolkas i enlighet med svenska ÅMs och svenska domstolars beslut. För Sverige är ofelbart och kan aldrig göra fel. Trots att regeringen själv brt mot "samhällskontraktet" och lämnade ut egyptierna i smyg så att varken media eller advokater hann påpeka det felaktiga i tid. Så mycket är dina präktiga samhällskontrakt värda i de mäktigas ögon.

Det UN WGAD gjorde var, ve och fasa, att de inte tolkade häktningen utifrån svenska ÅMs och svenska domstolars tvivelaktiga beslut i frågan. Nej, de gjorde en oberoende utvärdering och kom fram till att Sverige handlat i strid med de "samhällskontrakt" du yrar om. Mer värda än så är inte dessa "samhällskontrakt". Hade samhällskontrakten varit värda något i åklagar-Mariannes ögon så hade hon snällt dragit tillbaka häktningen vid det här laget. Men trots att det inte finns några tvingande skäl att behålla den så envisas hon likafullt, helt i strid med "samhällskontraktet" som hon vägrar skriva på.
Citera
2016-06-13, 18:01
  #71751
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guaponi
Läs om så ser du att ditt svar är helt orelaterat till någonting jag skrev. Om du skriver lite färre inlägg så kan du kanske få upp kvaliten på det du skriver. Gynnar både dig och alla andra.

OK, jag såg inte att det stod Snowden istället för JA, som är ämnet för tråden.
Men det förstås ingen skillnad, finns det legitima skäl att lämna ut och dessa skäl inte står i strid med folkrätten så ska hen/JA/Snowden givetvis lämnas ut på begäran.
Citera
2016-06-14, 00:42
  #71752
Medlem
[quote=Anonymare|57558329]OK, jag såg inte att det stod Snowden istället för JA, som är ämnet för tråden.
Men det förstås ingen skillnad, finns det legitima skäl att lämna ut och dessa skäl inte står i strid med folkrätten så ska hen/JA/Snowden givetvis lämnas ut på begäran.[/QUOTE


Åklagaren har underlåtit att åtala Julian Assange innan prespektionstiden gick ut!
Dina långa utlägg om att hon behövde förhöra JA innan åtal är bara trams då JA enligt lag inte behöver uttala sig och därmed har åklagaren antingen
1. Begått tjänstefel när hon inte åtalade JA.
2. Hon visste om att hon inte hade saklig grund att väcks åtal och därmed begått tjänstefel med att inte lägga ner förundersökning.

Frågor på det din toka?
OBS. Undanber mig långs utlägg med konspirationsteorier från dig!
Framlägg fakta om du har något att komma med!
Citera
2016-06-14, 01:35
  #71753
Medlem
Något slags event rörande Assange-fallet ska hållas i Quito kommande vecka.

http://www.radionuevitas.icrt.cu/internacionales/4013-situacion-de-assange-es-dramatica-alerta-abogada-brasilena.html

Från google translate:

Citat:
As explained Proner in a videoconference previous press their participation in an academic event on the Assange case, to be held in Quito next week, given that European law does not recognize diplomatic asylum, the Australian journalist could be confined indefinitely in Ecuadorian mission.

Citat:
noting that the only thing that prevents the British police storm the embassy of the South American country to arrest Assange it is the right to the inviolability enjoyed these facilities

Citat:
the Brazilian expert considered that the Australian case can not be interpreted for the crime he is charged in Sweden, because if so, he said, how he could justify such a persecution against him.

Nothing can justify such surveillance, if not because his case involves things beyond sexual harassment, he said.

Snart ska väl svaret från Ecuador komma också. Hoppas att de säger nej till DNA-prov.
Citera
2016-06-14, 03:36
  #71754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Något slags event rörande Assange-fallet ska hållas i Quito kommande vecka.

http://www.radionuevitas.icrt.cu/internacionales/4013-situacion-de-assange-es-dramatica-alerta-abogada-brasilena.html

Mer information om eventet finns/fanns på ciespal.org, men för tillfället svarar inte den webbservern alls. Jag gissar på nedlastningsattack. CIESPAL är the International center for Advanced Communication Studies for Latin America.

Hursomhelst beskrevs programmet för "Julian Assange, cuatro años de libertad negada", 20-24 juni, på en sida där.
I programmet medverkar akademiker och aktivister som Roy Singham (USA), Ignacio Ramonet (Frankrike), Baltasar Garzon (Spanien ), Amauri Chamorro (Brasilien), Emir Sader (Brasilien), Carol Proner (Brasilien) and Evgeny Morozov (Vitryssland). På torsdag den 23 ska Julian Assange medverka via länk. Även Noam Chomsky fjärrmedverkar.

Från Ecuador medverkar: Francisco Sierra Caballero, Director General of CIESPAL; René Ramirez, sekreterare för Senescyt; Ruben Zavala, MediaLabUIO; Orlando Perez, Director of News of The Telegraph; Andres Arauz, Coordinating Minister for Human Resource och Guillaume Long, State Chancellor Ecuador (ursäkta språkblandningen).

Fyra olika huvudteman förekommer: Mänskliga rättigheter och internationell lag, med Assange som exempel . Geopolitik och kampen från syd. Teknopolitik och cyberguerilla. Från Pentagon papers till Panama papers.

Även om Ciespals webbsida är sänkt så fungerar deras Facebook. På https://www.facebook.com/events/529266053930314/ finns motsvarande event där.
Citera
2016-06-14, 06:40
  #71755
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Något slags event rörande Assange-fallet ska hållas i Quito kommande vecka.

http://www.radionuevitas.icrt.cu/internacionales/4013-situacion-de-assange-es-dramatica-alerta-abogada-brasilena.html

Från google translate:







Snart ska väl svaret från Ecuador komma också. Hoppas att de säger nej till DNA-prov.

Det troliga är väl att Ecuador säger nej till förhör även denna gång. I det du citerar anar man JA/kaders gamla vanliga överdrivna/felaktiga argumentation. Dock förstår jag inte varför du hoppas på att de säger nej till DNA-prov. För det första är DNA-prov ingen stor grej, det är ungefär som att kolla någons legitimation (visar vem personen är), för det andra så har JA flera gånger tidigare sagt att han ställer upp på det och varför skulle han inte gör det?
Citera
2016-06-14, 06:42
  #71756
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Mer information om eventet finns/fanns på ciespal.org, men för tillfället svarar inte den webbservern alls. Jag gissar på nedlastningsattack. CIESPAL är the International center for Advanced Communication Studies for Latin America.

Hursomhelst beskrevs programmet för "Julian Assange, cuatro años de libertad negada", 20-24 juni, på en sida där.
I programmet medverkar akademiker och aktivister som Roy Singham (USA), Ignacio Ramonet (Frankrike), Baltasar Garzon (Spanien ), Amauri Chamorro (Brasilien), Emir Sader (Brasilien), Carol Proner (Brasilien) and Evgeny Morozov (Vitryssland). På torsdag den 23 ska Julian Assange medverka via länk. Även Noam Chomsky fjärrmedverkar.

Från Ecuador medverkar: Francisco Sierra Caballero, Director General of CIESPAL; René Ramirez, sekreterare för Senescyt; Ruben Zavala, MediaLabUIO; Orlando Perez, Director of News of The Telegraph; Andres Arauz, Coordinating Minister for Human Resource och Guillaume Long, State Chancellor Ecuador (ursäkta språkblandningen).

Fyra olika huvudteman förekommer: Mänskliga rättigheter och internationell lag, med Assange som exempel . Geopolitik och kampen från syd. Teknopolitik och cyberguerilla. Från Pentagon papers till Panama papers.

Även om Ciespals webbsida är sänkt så fungerar deras Facebook. På https://www.facebook.com/events/529266053930314/ finns motsvarande event där.

"Event"?

Märkligt, försöker JA/kader nu ordna ett event/jippo kring fallet?
Och var är UN WGAD:s svar på överklagandet av den felaktiga åsikten om fallet?
Citera
2016-06-14, 06:52
  #71757
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Det troliga är väl att Ecuador säger nej till förhör även denna gång. I det du citerar anar man JA/kaders gamla vanliga överdrivna/felaktiga argumentation. Dock förstår jag inte varför du hoppas på att de säger nej till DNA-prov. För det första är DNA-prov ingen stor grej, det är ungefär som att kolla någons legitimation (visar vem personen är), för det andra så har JA flera gånger tidigare sagt att han ställer upp på det och varför skulle han inte gör det?
Om det nu inte är någon stor grej, så är det ännu märkligare att Marianne gör en väldigt stor grej utav det
Citera
2016-06-14, 08:48
  #71758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Det troliga är väl att Ecuador säger nej till förhör även denna gång. I det du citerar anar man JA/kaders gamla vanliga överdrivna/felaktiga argumentation. Dock förstår jag inte varför du hoppas på att de säger nej till DNA-prov. För det första är DNA-prov ingen stor grej, det är ungefär som att kolla någons legitimation (visar vem personen är), för det andra så har JA flera gånger tidigare sagt att han ställer upp på det och varför skulle han inte gör det?

Varför JA inte skulle ställa upp på DNA prov? Jag hoppades att du skulle börja läsa vad andra skriver ordentligt innan du svarar något helt ovidkommande. Men vissa saker lär man inte få uppleva under sin livstid. Ingen har skrivit att JA inte ställer upp på DNA prov.

Varför en del hoppas på att Ecuador säger nej till DNA prov?
Självklart pga de inte anser det vara rimligt eftersom JA redan lämnat DNA prov i England. Det finns inte heller någonting (känt) som förklarar varför DNA överhuvudtaget är intressant. Utöver dessa tillräckliga skäl så är JA föremål för ett "godtyckligt frihetsberövande". Är det då rimligt att tillåta DNA prov? Ett ytterligare skäl att inte tillåta DNA prov är att det troligtvis skulle orsaka ett visst medialt intresse som gör att Journalister börjar ifrågasätta motivet till behandlingen av JA. För utanför MN och hennes desinformationstrupper så är det nog väldigt få som ser ett legitimt motiv till DNA-prov. Det jag tror är det troliga syftet med DNA prov är att det får många att tro att JA är misstänkt för ett betydligt grövre brott än vad han är (dvs DNA prov är ett medialt desinformationsknep från MN). MN's fulknep kommer då att slå tillbaks på henne själv.
Citera
2016-06-14, 09:20
  #71759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
"Event"?

Märkligt, försöker JA/kader nu ordna ett event/jippo kring fallet?
De kanske lärt sig av Sverige. Vad kallar du Cecilia Ridiculous Rid**elius propagandauttalanden?

Påståenden om krav från Ecuador att ge JA asyl i Sverige (lögn)
Påståenden om att Sverige inte var sena med att lämna EAW ansökan till Ecuador (lögn, Ecuador fick EAW med en dags varsel till beslut ang förhör).

Dessa och andra falska påståenden som pushas ut till världspressen i propagandasyfte. (samt motsatsen då det gäller fakta där Paul Close skriver att det gäller att ha så tråkiga och intetsägande presskonferenser som möjligt för att pressen ska tappa intresset).

Självklart så är det smart av Ecuador att försöka få pressen intresserad av fakta och motiv i fallet istället för svensk desinformation.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Och var är UN WGAD:s svar på överklagandet av den felaktiga åsikten om fallet?

Du väntar på en "Pudel". Som sagt, den lär du fortfarande vänta på om 10 år. Den lär inte komma. De kanske inte ens anser det vara ett seriöst överklagande då UK skyller på Sverige som i sin tur säger att MN är en ofelbar allsmäktig gud som inte kan ifrågasättas.

Intressant att du skriver "den felaktiga åsikten". En helt igenom subjektiv svensk åsikt som visar på oberättigad hybris. Det är egendomligt att Sverige alltid annars aser att UNWGAD har stor aktoritet och att alla andra länder bör följa dess beslut.
Citera
2016-06-14, 09:41
  #71760
Medlem
duqus avatar
Assange är på väg att släppa över 30.000 mail från Hillary´s privata email-konto.
Han avslöjade också att Pentagon ville undvika militärt ingripande i Libyen, då de ansåg att om Kadaffi försvann, skulle landet tas över av klaner, vilket nu efteråt visat sig vara 100% rätt.

Det är här som en del pusselbitar börjar falla på plats, Clintons inblandning i Libyen och Bildt´s agerande när Sverige plötsligt skickade ner en rote Gripen till Italien och ett PSYOPS-förband till Malta. Vad som dolts i svenska medier fram tills idag är hur svenska försvaret även skickade ner S102 Korpen som är en signalspanings-kärra (Gulfstream-jet), under kodnamnet operation Karakal.

I Sverige inrättades år 2010 William J. Clinton Foundation Insamlingsstiftelse, vilket sammanföll med Assanges besök här 2ggr, killen klampade alltså in i ett politiskt-ekonomisk minfält minst sagt, och nu 6 år senare börjar dimman skingras i vilka som var svenska krigslobbyister och i praktiken landsförrädare. Att Svenska företag i praktiken mutade Clinton för att undvika sanktioner i affärer med Iran visar dels på hur stor grupp som ville ha bort honom från Sverige fort, och lär bli ett stort slagträ i det amerikanska valet.

Ska bli intressant och se vilka mail från Hillary som adresserades till Bildt´s privata Telia-konto, och se hur många sidor kfk-skit som presteras här i taffliga försök att dölja fakta och data från några individer som tillhör quisling-stallet.

Assanges uttalande: http://www.itv.com/news/update/2016-06-12/assange-on-peston-on-sunday-more-clinton-leaks-to-come/
Jas-rapporten (se från 309):http://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/research_reports/RR600/RR676/RAND_RR676.pdf
Operation Karakal: http://www.sffsto.se/ForedragominsatsenoverLibyen2011avovltTommyPeterss on.htm
https://blogg.forsvarsmakten.se/flygvapenbloggen/2011/04/15/operation-karakal/
Clintons svenska "stiftelse" (haha..): http://www.washingtontimes.com/news/2015/jun/2/clinton-foundations-sweden-fundraising-arm-cashed-/
__________________
Senast redigerad av duqu 2016-06-14 kl. 09:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in