2016-06-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Ja du, lätt en kula i skallen.
Mobbad och tönt...ja så blev han kallad, och utifrån detta kom aggressiviteten, genom att slåss.
Skolan hade svårt att hantera honom. Och runt 15-årsåldern hade han avancerat rejält, med polis, sociala myndigheter osv. Sedan har det eskalerat, det finns ju facit på detta.
Det säger jag inget om, jag tror nog att han varit jävlig sen tidig ålder. Dock att han ska ha stampat på folk redan då betvivlar jag.
Detta "stampande" har nämnts i media och då helt plötsligt skulle det vara lite av hans nisch sen tonåren... Näää
Dum i huvet och idiot redan då, absolut!
Citera
2016-06-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Det säger jag inget om, jag tror nog att han varit jävlig sen tidig ålder. Dock att han ska ha stampat på folk redan då betvivlar jag.
Detta "stampande" har nämnts i media och då helt plötsligt skulle det vara lite av hans nisch sen tonåren... Näää
Dum i huvet och idiot redan då, absolut!

Just ordet - stampa - är nog sprunget ur medias formulering. Det kan ju vara synonymt med sparkar också, vilket ju inte är direkt ovanligt vid misshandelsfall. Man stampar och sparkar på någon som ligger.
Detta med direkt - stamp - mot huvudet kom väl upp då han misshandlade spärrvakten i Hallonbergen.
Har inte lusläst domarna, så jag reserverar mig något inför detta.
Senast redigerad av Rappakalja2 2016-06-13 kl. 20:27.
Citera
2016-06-13, 20:25
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Word!!
Jag anser också att han är ett avskum och förtjänar en kula i huvet, men nu känns det som det börjar sväva iväg.

Som jag förstått det var han en tönt i skolan som BLEV mobbad .
Andra i tråden har skrivit att han var en mobbare, nåt som man även kan läsa om i den här artikeln:
Citat:
Sommaren 1998 fyllde Martin Jonsson 15 och blev straffmyndig. Bara en månad senare utförde han sin första dokumenterade misshandel. Det fortsatte sedan i rasande fart med nya våldsbrott.

I samtliga fall betraktades Jonsson som en strulig yngling och rättsväsendet lämnade över ansvaret till socialtjänsten i Sundbybergs kommun.

Vid tidpunkten gick Jonsson i hög- stadiet i förorten Hallonbergen. På skolfotot från nian syns en pojke med svart tröja, bred käklinje och kort rufsigt hår som ler in i kameran. När han går ur skolan har han bara godkänt i fyra ämnen, sämst betyg i klassen.

En dåtida klasskamrat minns honom som en mobbare.

– Han var större och starkare än de flesta. Det utnyttjade han till fullo.

När Martin Jonsson var i 17-årsåldern hade han byggt upp bilden av sig själv som en ökänd våldsverkare som umgicks i skinnskallekretsar i Sundbyberg.

– De flesta i Rissne och Hallonbergen visste vilka de här killarna var. Och folk som kom utifrån och inte visste fick man varna från att börja bråka med dem, säger en man som växte upp i trakten samtidigt.

Vid ett tillfälle blev mannen vittne till hur Martin Jonsson och en kompis misshandlade en jämnårig kille. Angriparna matade knytnävslag i ansiktet på pojken för att sedan skalla honom i ansiktet, och fortsätta att sparka honom i huvudet när han föll till marken.

Misshandeln avbröts först när en annan kille gick emellan och sa att pojken skulle dö om de fortsatte misshandeln.
http://www.expressen.se/nyheter/martin-jonssons-valdsamma-liv/
Citera
2016-06-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Andra i tråden har skrivit att han var en mobbare, nåt som man även kan läsa om i den här artikeln:
Han kan ju iofs blivit mobbad i grundskolan för att sedan anamma rollen som mobbare när han tuffat till sig. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2016-06-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Fråga Salorm, de gick i samma skola tydligen.
Fast uttalandet kom ju ifrån dig, om hans stampande redan då.
Vad har dina vänner sett han göra?
Citera
2016-06-13, 21:19
Avstängd
Citat:

Och du tror jag säger det för dig?
Fråga Salorm, de gick i samma skola.
Citera
2016-06-13, 21:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur

Hela den där expressen-artikeln skriker efter klick. Jag växte upp i Hallonbergen/Rissne när han var runt 17 och det var absolut inte honom någon behövde varna utomstående för. Det blir värre och värre ju mer man läser.

Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Och du tror jag säger det för dig?
Fråga Salorm, de gick i samma skola.
Släpp benson nu, det börjar bara bli larvigt.
Citera
2016-06-13, 21:21
Medlem
En sån här människa kan aldrig bidra till samhället. Jag vet inte vad som gick snett eller varför men vi har alla ett val. Vi behöver dödsstraff men i väntan på det måste vi låsa i asen så de inte kan fortsätta sitt sjuka asociala beteende.

Det kräver ju i o f s att åklagarna börjar göra sitt jobb istället för att surfa på porrwebben.

http://www.expressen.se/debatt/ett-grundlaggande-fel-i-aklagararbetet/
Citera
2016-06-13, 21:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vilken var hans första dom? Var det spärrvakten? Jag vill inte sitta och skydda honom då jag tycker han är en rejäl jävla idiot, men någon måtta får det vara på hörsägen. Om 2 sidor åt han spädbarn till frukost som 3 åring på dagis. Han var långt ifrån någon värsting på HB då det fanns ganska många andra man skulle passa sig mer för.
Misshandel:

Hans straffregister sträcker sig ända tillbaka till år 1998 då han som 15-åring dömdes för misshandel.
33-åringen har sedan dess dömts upprepade gånger för flera fall av misshandel och grov misshandel. Han har även vid flera tillfällen dömts för hot mot tjänsteman och narkotikabrott.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22962449.ab
Citera
2016-06-13, 21:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Han dömdes för misshandel som 15-åring, knappast hans första våldshandling -- så kan du lägga ner bjäbbet nu?
Citera
2016-06-13, 21:29
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Misshandel:

Hans straffregister sträcker sig ända tillbaka till år 1998 då han som 15-åring dömdes för misshandel.
33-åringen har sedan dess dömts upprepade gånger för flera fall av misshandel och grov misshandel. Han har även vid flera tillfällen dömts för hot mot tjänsteman och narkotikabrott.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22962449.ab

Vilket är ett "bevis" på att han sprang runt i korridorerna i Hallonbergsskolan och stampade folk i ansiktet? Om jag minns allt rätt så började han med ryssfemmor och liknande preparat när han var runt 15 och därefter gick det utför. Se att han har haft en tuff uppväxt, visst. Men vi kan släppa det där nu.
Citera
2016-06-13, 21:29
Medlem
grekkoz1s avatar
Dödsstraff kanske inte är helt passande, en chans till kan han få att försöka återinteragera sig in i det samhälle vi lever i, jag tänker att han kan efter fängelse agera spermahink för tjur och hästavling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in