2016-06-13, 16:09
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har läst 90.000 men det var länge sen och jag har ingen källa.
Det är illa nog.
Citera
2016-06-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Jag trodde att det handlade om 40'-50' kronor totalt. Har du en bra källa som visar att det skulle handla om flera hundratusentals kronor?

Varför inte söka själv? http://www.expressen.se/nyheter/val-2010/sanningen-om-kortskandalen/ Hon hade köpt kläder och mat för runt 40-50 tusen. Förutom allt annat skit hon köpte trots försäkringar att hon inte skulle göra det mer.(hur mycket det egentligen handlade om är svårt att överblicka men 40-50 är i extrem underkant. Men vad mera är att hon köpte en resa till Mauritius och livvakternas samt sekreterares resa fick vi skattebetalare betala. Samt deras löner. Minst 300.000:- med löner, resor, traktamenten osv.. DET min vän, är sanningen.
Citera
2016-06-13, 18:05
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Jag trodde att det handlade om 40'-50' kronor totalt. Har du en bra källa som visar att det skulle handla om flera hundratusentals kronor?

Jag tror att det där är resultatet av en effektiv pr-kampanj, det döptes ju till tobleroneaffären för att man skulle tro att det bara handlade om en struntsumma. Jag trodde länge att det var några blöjor och en Toblerone. Flera hundratusentals kronor var det inte, men uppåt 50.000.
Mauritiusresan var nästan det värsta.
Citera
2016-06-13, 23:53
Medlem
BorgeHs avatar
Googlade lite och hittade en arikel i Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10900392.ab

Kontokortet: "53 174 kronor som Mona Sahlin betalade med regeringens kreditkort."

Mera "godis" är: "svarta dagmammor och obetalda tv-licenser,"

Det står inte artikeln, men jag har för mig att det skrevs om att hon aldrig besiktade bilen och att hon struntade i att betala P-avgift. Det slutade visst med att de målade en egen ruta åt henne utanför kanslihuset.

"1999: Mona Sahlin fick 98 obetalda p-böter varav 32 går till kronofogden. 24 gällde parkering på handikapplats." (källa: http://silverriksdalers.blogspot.se/2010/07/endast-en-fullblodsegoist-parkerar-24.html)

Den sista roliga nyheten i Aftonbladets artikel var att Mona, Margot Wallström och avlidna Anna Lindh hade en "Kräk-klubb", som träffades och talade illa om folk.

Men nu kan du Mona få vara med här på FB i vår egen lilla klubb-kräk-tråd om dig!
Citera
2016-06-14, 08:01
Medlem
LuluBrooksies avatar
Tack for detta, BorgeH. Då ska vi komma ihåg detta. +53,000 SEK ej inräknat Mauritiusresa och löner under tiden etc. Alltså inte någon struntsumma.

Glöm inte Monas bevingade citat. Wiki.

Sahlin hävdade att anledningen till att hon inte hade påtalat sitt privata bruk av kontokortet, och att kostnaderna inte dragits från hennes lön, var oklara rutiner vid statsrådsberedningen.[3][4] Det fanns dock, visade det sig, dels regler som föreskrev att regeringens kontokort inte fick användas för privata utlägg, dels dokument som beskrev hur man som kontoinnehavare skulle reglera utlägg av privat natur. Vid ett tillfälle förklarade Sahlin kortanvändandet med att "jag tog ut ett förskott på lönen, och det kan väl de flesta göra." Samtidigt framkom också uppgifter om svartbetalad dagmamma, en obetald TV-licensavgift och 98 obetalda parkeringsböter av vilka 32 hade gått till kronofogden för indrivning, samt en obetald cykel hon köpt till sin dotter.[5][6]

Denna kvinna... Undrar hur hon var som morsa! "här har du en ny cykel, grattis älskling" - låter fakturan gå till Kron-Kalle.

(Och jo tjena alla kan ta ut ett förskott på två gånger månadslönen lol! Omräknat till dåtida lönen.)
Citera
2016-06-14, 09:46
Medlem
Hm, från wikipedia kan man läsa att hon 1977 var kontorist på de synskadades riksförbund...
Citera
2016-06-14, 11:46
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Tack for detta, BorgeH. Då ska vi komma ihåg detta. +53,000 SEK ej inräknat Mauritiusresa och löner under tiden etc. Alltså inte någon struntsumma.

Glöm inte Monas bevingade citat. Wiki.

Sahlin hävdade att anledningen till att hon inte hade påtalat sitt privata bruk av kontokortet, och att kostnaderna inte dragits från hennes lön, var oklara rutiner vid statsrådsberedningen.[3][4] Det fanns dock, visade det sig, dels regler som föreskrev att regeringens kontokort inte fick användas för privata utlägg, dels dokument som beskrev hur man som kontoinnehavare skulle reglera utlägg av privat natur. Vid ett tillfälle förklarade Sahlin kortanvändandet med att "jag tog ut ett förskott på lönen, och det kan väl de flesta göra." Samtidigt framkom också uppgifter om svartbetalad dagmamma, en obetald TV-licensavgift och 98 obetalda parkeringsböter av vilka 32 hade gått till kronofogden för indrivning, samt en obetald cykel hon köpt till sin dotter.[5][6]

Denna kvinna... Undrar hur hon var som morsa! "här har du en ny cykel, grattis älskling" - låter fakturan gå till Kron-Kalle.

(Och jo tjena alla kan ta ut ett förskott på två gånger månadslönen lol! Omräknat till dåtida lönen.)

Där märker man vilken värld hon lever i. Hon kanske faktiskt trodde att de flesta kan ta ut "förskott på lönen"...
Tja, varför inte testa. Be att få snacka med chefen. Du, jag behöver ett förskott på lönen för att köpa lite snygga kläder. Han: självklart, hur mycket vill du ha? Vill du ha en resa till Mauritius också? Hela familjen, all inclusive? Självklart!
Citera
2016-06-14, 12:14
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Varför inte söka själv? http://www.expressen.se/nyheter/val-2010/sanningen-om-kortskandalen/ Hon hade köpt kläder och mat för runt 40-50 tusen. Förutom allt annat skit hon köpte trots försäkringar att hon inte skulle göra det mer.(hur mycket det egentligen handlade om är svårt att överblicka men 40-50 är i extrem underkant. Men vad mera är att hon köpte en resa till Mauritius och livvakternas samt sekreterares resa fick vi skattebetalare betala. Samt deras löner. Minst 300.000:- med löner, resor, traktamenten osv.. DET min vän, är sanningen.

Tack för länken.
Det jag reagerar på i den sammanställningen är att Ingvar Carlsson frågar henne om hon är utsatt för utpressning.
Den tanken har ju även dykt upp i den senaste livvaktsaffären?
Senast redigerad av Racooon 2016-06-14 kl. 12:41.
Citera
2016-06-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Plus allt hon vet om alla och vad dom gör och gjort med varandra....
Roligt att du tycker jag håller mig informerad, och att du tar till dig den informationen! Du forstår: jag har ett - selektivt - hastminne och har levt lange. Satt dit prickar over vokaler dar du tycker de passar...
Citera
2016-06-14, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt

Tänka sig, jag hade då redan hunnit glömma bort en del av allt detta. Det ger en bild av en människa som är totalt i avsaknad av ekonomisk planering. Att hon sedan inte skäms över att använda sig av dessa ord, ur artikeln:

"Men det som inte stämmer är att jag vare sig har gjort eller någonsin tänkt tanken att betala privata utgifter med annat än egna pengar, förklarade Mona Sahlin."

Hon har genom nästan hela sitt liv varit försörjd av realskattebetalare så de orden är som ett slag i ansiktet mot dem som har försörjt alla dessa Mona Sahlinare.

Hon kommer att få problem att klara livhanken fastän hon skulle ha en månadslön på 60000 kr/mån. Sanna mina ord! En hink med hål i kan aldrig bli full.
Citera
2016-06-15, 14:51
Medlem
trickydicks avatar
Jag undrar om inte Mona ses som en säkerhetsrisk av Säpo. I 30-år har hon suttit i toppen på sveriges största parti och varit i köttgrytorna, hon lär känna till en jävla massa som kan skada riket om det kommer ut. Hon har åtskilliga gånger visat sig omdömeslös. Har alltid haft ekonomiska bekymmer och verkar inte känna någon som helst lojalitet mot sverige eller svenskarna.
Citera
2016-06-17, 15:54
Medlem
Inget nytt om henne? Något åtal på gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in