2016-06-01, 13:05
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tror det här är lugnet före stormen.
Naturligtvis utreds det om Mona Sahlin har gjort något brottsligt/åtalbart,och parallellt med den utredningen så pågår även en intern utredning.

Att hon får stå till svars inför KU till hösten råder väl inget tvivel om?
Skall bli intressant att se om hon även gjort något brottsligt,eller om åklagaren lägger ner detta.

KU har inte med henne att göra.
Citera
2016-06-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av <br /> JagHarEnLiten
KU har inte med henne att göra.

Det har du rätt i,hon sitter ju inte längre i riksdagen,förivrade mig lite där.
Citera
2016-06-01, 19:01
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Jag förstår din förvirring. Sossarna vill inte ha henne i riksdagen. På mycket goda grunder naturligtvis. Ändå är hon hela tiden och ränner överallt och på något subversivt sätt företräder Partiet och Rörelsen. Trots att hon helt saknar formellt mandat för detta. Vanliga hederliga sossar i partiledningen måste vara ordentligt trötta på henne. Hon är sannerligen ett unikum till fenomen denna Mona.
Citera
2016-06-01, 20:32
Medlem
PlutoJs avatar
Och till skydd mot sådana som,Mona har vi alltså ett avskaffat tjänstemannaansvar och ett tandlöst KU! (vilket ändå inte är tillämpligt på Mona...)

Bananmonarki någon?
Citera
2016-06-01, 22:04
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botobi
Vet att den här är gammal, men kunde inte låta bli

https://www.youtube.com/watch?v=YolWuQJX-rY

vore kul med en ny uppdaterad med de nya misstagen hon gjort
Citera
2016-06-01, 23:39
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Det KU granskar är statsråd, inte riksdagsmän.
Citera
2016-06-02, 14:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Läste i andra tråden att samordnaren har till den 16/6 på sig. Så det lär bli lugnt tills dess.
Från den andra tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Jag får intrycket att Mona Sahlin inte har tagit sitt arbete på allvar?

Att hon lämnar sin post med omedelbar verkan skvallrar om att det i hennes arbetsuppgifter inte ingått något större ansvar. Jag fick t.ex intrycket av allt det Mona sa, som att det hängde på minuter för att rädda förvirrade ungdomar från att ta flyget till Syrien?

--

I Monas fall verkar det helt plötsligt som att allt bara var yta utan innehåll, och om hon bara avsäger sitt uppdrag så är allt över. Hon behöver inte spela rollen längre, hon behöver inte vara med i skådespelet eller drevet, de frågor hon drev var inte viktiga för henne, de var ok med Mona att lämna uppdraget med omedelbar verkan, det fanns inga ledsna mammor som förtvivlat behövde Monas hjälp, och Mona borde veta, för hon är den som har bäst insyn i sin egen roll. Mona kunde bara lämna sin post. Det var ok med Mona.

Har förresten utvärderingen kommit än? Samordnaren ska ju redovisa sitt uppdrag senast 16:e juni 2016.
Citera
2016-06-11, 13:47
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sahlins-livvakt-ger-upp-lyxlagenheten/

Citat:
Mona Sahlin, som är 59 år gammal, får sedan 1 juni pensionen 41.656 kronor i månaden.

Citat:
I maj gjorde hon en inbetalning men ännu återstår drygt 10.000 kronor att betala.

Citat:
Det betyder att Mona Sahlins skatteskuld hos kronofogden nu ligger på cirka 38.000 kronor.

Hennes ekonomi börjar befinna sig på någon slags medelklass-svenne's. Inte helt nere för räkning men hon har sett bättre dagar som inte verkar komma tillbaks. Vore kul om hon kunde landa lite hårdare och tvingas dyka upp på arbetsförmedlingen eller liknande.
Citera
2016-06-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ingen enligt lagboken, det är bara Kungen som har det.

Men jag är väldigt rädd för att Mona Sahlin på ett eller annat sätt rider ur den här stormen utan något åtal. Och då är det jäkligt illa ställt med rättssäkerheten och allas likhet inför lagen i det här landet.

Monas advokat var Thomas Quicks rådgivare. Hela Thomas quick fallet visar vad svenskt rättsväsende är för något. Rättsväsendet är totalt politiskt styrt.

Mona kommer att gå fri.
Citera
2016-06-12, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag förstår din förvirring. Sossarna vill inte ha henne i riksdagen. På mycket goda grunder naturligtvis. Ändå är hon hela tiden och ränner överallt och på något subversivt sätt företräder Partiet och Rörelsen. Trots att hon helt saknar formellt mandat för detta. Vanliga hederliga sossar i partiledningen måste vara ordentligt trötta på henne. Hon är sannerligen ett unikum till fenomen denna Mona.

Det tror jag också, hon poppar upp som gubben i lådan hela tiden och man skulle vilja veta varför det inte gått att peta henne för länge sen. Löfven gillar henne inte, så mycket vet jag, och skulle inte tro att särskilt många sossar gör det. Varken i toppen eller bland gräsrötterna. Det har varit länge så att hon får hållas och ha en framträdande position i medierna trots att hon är impopulär både utanför och inom S. Varför?
Citera
2016-06-12, 17:11
Medlem
Vad får mig att tro att svaret ligger fördolt i Olof Palmes förflutna
Citera
2016-06-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Vad får mig att tro att svaret ligger fördolt i Olof Palmes förflutna
Plus allt hon vet om alla och vad dom gör och gjort med varandra....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in