2016-06-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Det har sagts ett par gånger News 6 att det ev finns en andra GM med i bilden. Jag har svårt att tro att en enda GM kan döda 50 och skada 53 inklusive poliser på bara några minuter.

3 timmar varade det!
Citera
2016-06-12, 23:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VW.Hydri
Den svenska psykoshjärnan i praktiskt exempel.
Läs på och förstå din omvärld för helvete..

Annars..

Washington post gräver snabbt om Gm`s fars åsikter :

-Orlando suspect’s father hosted a TV show and now pretends to be Afghanistan’s president

-"I order national army, national police and intelligence department to immediately imprison Karzai, Ashraf Ghani, Zalmay Khalilzad, Atmar, and Sayyaf.

-In one video, Mateen expresses gratitude toward the Afghan Taliban, while denouncing the Pakistani government.

https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2016/06/12/orlando-shooting-suspects-father-hosted-a-political-tv-show-and-even-tried-to-run-for-the-afghan-pre sidency/

Verkar vara en "spännande" familj som Reinfeldt gick miste om, och USA tog emot..
Citera
2016-06-12, 23:49
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarbingerOfTruth
De flesta, men en väldigt stor minoritet stödjer fortfarande terrorism, se de länkar jag bifogade tidigare med opinionsundersökningar som visar att 20-30% av muslimer i västländer stödjer terrorattacker.

Nej, vi behöver inte respektera deras värderingar, eller acceptera dem. Absurt påstående. Genom att göra det så förstör vi vårat eget samhälle i en allt snabbare takt. Det rätta är att visa att deras värderingar ej är välkomna här.

Jag tycker det är bra att olika värderingar får konkurrera på lika villkor. Det är en ideologisk evolution och man ska inte vara säker på att nu rådande värderingar är de optimala för samhället. Människor ska vara fria att leva efter sin egen tro och sina egna värderingar och även propagera för dem så länge de inte står i strid med landets lagar.
Citera
2016-06-12, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Det värsta massmordet utfördes redan 2001, av muslimer den gången också. Tre tusen döda.

Och varför fokusera enbart på USA?
Låt oss ej ge vika till islamisterna och vänstermänniskorna som vill förminska det AKUTA problemet vi står inför med islamismens framfart.
https://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=2016

På bara en vecka har det skett över 400 dödsfall i islamismens händer, och så ser det ut KONSTANT runt om i världen. Det är vidrigt att se hur världen står på och tittar utan att peka på problemet!
Citera
2016-06-12, 23:52
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Detta är vapnet (Ar-15 5.56) som den "förmodade" ensamma skytten skall ha dödat över 50 sjärtgossar med:
https://www.youtube.com/watch?v=BSizVpfqFtw

Hur hela Hisingen lyckades han med det? Skytten måste skjutit över 200-300 salvor.

Med en 7.76 hade han kanske, kanske! klarat det med 50 salvor.

Det hela känns osannolikt enligt mig. Han måste ha haft hjälp av andra.
Citera
2016-06-12, 23:53
Medlem
Har någon hittat bilder eller videoklipp på själva dådet?
Citera
2016-06-12, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag tycker det är bra att olika värderingar får konkurrera på lika villkor. Det är en ideologisk evolution och man ska inte vara säker på att nu rådande värderingar är de optimala för samhället. Människor ska vara fria att leva efter sin egen tro och sina egna värderingar och även propagera för dem så länge de inte står i strid med landets lagar.

Saken är den att vi redan gått igenom denna evolution. Upplysningstiden kallades tiden. Det var även många blodiga krig som fick kämpas för att många värderingar skulle vinna.
När vi nu ska "smältas samman" med en annan kultur som inte gått igenom samma utveckling, så får du räkna med mer krig för din "ideologiska evolution".
Tycker du att det är värt det, kör på, men vi är även många som kommer att försöka stoppa det, till varje pris.
Citera
2016-06-12, 23:56
Medlem
Parodi att bevittna hur amerikanska medier försöker downplay det religösa motivet trotts GM utretts två gånger tidigare varav en gång för boston marathon enligt FBI. Självaste Barack Hussein Obama passade på i slutet av sitt tal till nationen att opinionsbilda mot 2nd amendement. Vilken jävla freakshow hela västvärldens företrädare har blivigt till.
Citera
2016-06-12, 23:58
Medlem
Durcherrss avatar
Här har vi en annan skjutning/terroristattack: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3469066/Dead-bodies-strewn-tube-trains-tower-block-collapses-station-emergency-services-carry-drill-Europe-s -biggest-disaster-response.html

Märkligt nog så är det alltid "vapen" eller "IS" som är problemet varje gång.

Och hur många olika skjutningar har det varit de senaste 1-5 åren nu? filmsalongsmördare, rasister, böghatare, judehatare, rasblandade, "islamister", skolmassakrer, bombningar, etc...
Citera
2016-06-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Bibeln uppmanar till folkmord och halshuggning så de är inte bättre:
http://www.ateistbibeln.se/amne/vald/
Galna extremister finns tyvärr på båda sidor.

Ja för det är ju jättemånga som fortfarande följer Det Gamla testamentet i världen. Jag håller med om att Kristendomen hade samma problem för +300 år sedan. Men hur är det relevant idag?
Det enda det tyder på är att vi måste stötta de moderata muslimerna för att hjälpa dem att genomföra samma reformation inom Islam som Kristendomen redan gått igenom.

Vilket inte är lätt när de fundamentalistiska Islamisterna är så mordiska som de är. Alla som andas kritik inom Islam mördas ju. Inte lätt att reformera då.
Citera
2016-06-13, 00:00
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Om du läst mina tidigare inlägg så förespråkar jag inte ohämmad migration så att detta sker. Problemen vi har beror just på välmenta men korttänkta idealister som tror att människor värderingar kan ändras över en natt. Så är det inte, det tar flera generationert. Att ta hit en människor från kulturer som befinner sig i ett helt annat socialt utvecklingsstadium och provocera dem med Pride-festivaler, ultrafeminism, sexuell frigörelse, regnbågsfamiljer, otrohetssajter och promiskuösa TV-program som Paradise hotel leder naturligtvis till radikalisering och extremism.
Så med andra ord...muslimerna blir provocerade av det västerländska samhället och vårat sätt att leva fritt.
Detta gör att dom radikaliseras och blir extremister som mördar och halshugger och kommer att göra så i flera generationer tills dom har lärt sig och godtar vårt sätt att leva eller utrotat oss...
Alternativet är att vi vrider tillbaka klockan 1000 år och vänder oss till Mecca eller?

Då finns ju ett alternativ till, skicka tillbaka varenda jävel och bomba skiten ur dom.
Citera
2016-06-13, 00:01
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pullups
Vad vi bör göra är alltså inte att acceptera våra olikheter och låta våra nya minoriter behålla de värderingar de har, utan vi måste försöka överföra våra värderingar.
Vi måste assimilera de som kommit. För att ena oss som folk igen.
Få de som kommit att bli mer som oss i sina värderingar och i sin grad av religiositet.

Menmen, lägger ner det här nu, var inte ens tänkt att jag skulle skriva politik med detta kontot

Ja, vi börjar komma vid sidan av trådens ämne. Jag försöker dock vara optimist och hoppas på en kulturell korsbefruktning där vi tar det bästa från båda kulturer. Jag tycker själv det västerländska samhället har gått för långt åt moralisk dekadens, materialism, kommersialism och individualism och tror att vi har en del att lära från Österlandet när det gäller andlighet och individens plikt mot familj och samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in