Citat:
Ursprungligen postat av
MIDIME
Som jag sa så var inte mitt inlägg överhuvudtaget kopplat till TS egen upplevda historia utan helt fristående..
Och åteirgen, TS har ingen historia på det sättet utan är en moderator som har ledsnat på att alla de tidigare GS trådarna till slut vart bloggtrådar i stora och breda drag.
Citat:
Ursprungligen postat av
MIDIME
Efter att ha spenderat några dagar med att söka på nätet har jag upptäckt att många med mig har varit med om ungefär samma sak.
Det är bar ett problem med att använda sig av endast (som ett exempel) förstahandsvittnen som säger sig vara utsatta för allt möjligt då man inte kan garantera att det inte finns de som lider av en sjukdomsbild där de tror sig vara förfölja trots att det endast handlar om hjärnspöken.
Det är där man måste börja sortera genom att ställa motfrågor i form av "är du säker på att det inte blåste den dagen när du hörde ett vinande ljud i din ventilationstrumma?" eller andra liknande frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av
MIDIME
Jag utgår självklart också ifrån att en stor del av dessa är sanna men att en viss del självklart är galningar som vill skylla sina problem på ett "externt hot" hellre än att gå till terapeut och lösa sina egna problem..
Fast det är där det blir ett problem, du utgår från att det är sanning och arbetar dig sedan uppåt för att sortera bort de som är falsk information eller rent av lögner för att söka uppmärksamhet.
Om du utgår från att all information som du får av vittnen som saknar hård data där de kan bevisa att de är förföljda, avlyssnade och strålade av diverse saker som även bryter mot fysikens lagar (ja vi har haft sådana påståenden) är ren och skär lögn eller rakt av bara ett missförstånd så kan du arbeta dig neråt och finna sanningen, för det är bättre att utgå från att du måste hitta sanningen än att du måste hitta lögnerna för om du letar efter lögner så skapar du en partisk syn på det hela där du hellre vill se saker som sanna än falska medan om du letar efter sanningen så finner du snabbt att den är längre bort än vad du tror.