• 3
  • 4
2016-06-12, 16:41
Medlem
Fodderstompfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sistachansennu
Förståeligt, dissa såna appar för det känns bara extremt ytligt och är inte sugen på en gångsknull och detta säger jag som kille haha. Gemensamma vänner är väl den rätta vägen att gå för dig.

Hmm, inte för jag har särskilt många gemensamma vänner kanske men är säker på att samma äckelkänslor skulle komma även då, alltså även om man är mer vänner först.

Citat:
Att äckla av sig själv går ju åt flera håll, bara snabbtläst va du har skrivit till andra i tråden men det är ditt utseende som spökar dig? I dagens samhälle och med all press att se perfekt ut å det förstår man ju och har lite sånt själv, Är extremt kritisk över mitt utseende fast man har ju fått höra av folk att man ser bra ut. Så jävla komiskt att man får höra av tjejen att man ser bra ut och tackar för komplimangen fast i ens huvud låter det som ''Hon säger bara så för att vara snäll, du är ful som stryk, hon bara hånglar upp dig för hon tycker synd om dig äckel!'' osv osv. Men så är mitt självförtroende inte det bästa.

Ja, det är utseendet som är den största faktorn, men eftersom jag känt såhär länge så har det även lämnat spår i personligheten om du förstår vad jag menar? Ja exakt! Liknande tankar har jag, liksom att de tycker synd om en eller så. Är liksom alltid osäker och misstänksam vad de än säger eller gör eftersom jag tänker att de skulle kunna få någon mycket bättre. Det slutar alltid med att jag blir den som stöter bort den andre vilket också är komiskt och väldigt sorgligt.

Citat:
Well för mig så har man ju hamnat i säng med folk man inte skulle vilja ta med tång, Händer mest på fyllan när man vill ha närhet och blir något desperat av sig. Råkat leka med känslor för vissa tjejer man har varit med för man var ju så patetiskt av sig och ville bara ha närhet helt enkelt. Typ envisas med att man ska bara vara KK med varandra fast dom ville mera av en medan man själv var inte så sugen på dom som partners.

Inget jag gör nu för tiden utan var väl nåt år äldre än dig vid dessa tillfällen. Har själv fått smakat den sleven tillbaka av vissa tjejer man trodde det var nånting speciellt mellan oss. Men så var man bara en plan B så att säga i deras ögon.

Aha, inte något jag kan relatera till direkt. Eller ja, kanske verkar som jag leker med andras känslor eftersom jag stöter bort dem efteråt, fastän det inte är något fel på dem utan jag själv som typ tänker att det är för bra för att vara sant.
Citera
2016-06-12, 16:49
Medlem
Fodderstompfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Perosnen som skrev det där har en skruv lös. Du behöver inte gå ner i vikt när du väger 55 kg... Av någon nledning så tycker du att du är mindre värd än dom du hånglar med. Kanske är du pervers på något sätt och skäms för det?

Sant att jag känner mig mindre värd. Är inte pervers, men skäms över hur jag är och ser ut.
Citera
2016-06-12, 16:56
Medlem
Fodderstompfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Kan det vara så att du har bristfällig självkänsla men relativt lätt får mycket "uppskattning" av män generellt? Då vore det inte konstigt om det skulle få dig att känna dig som en "bluff" osv.

Jag hoppas det ordnar sig för dig.

Ja kanske är det så, för jag kan ju aldrig förstå varför det händer mig, eller ja varför andra genuint skulle vilja vara med mig på det viset. Inte direkt för att folk står på kö, men när man går ut så brukar det alltid vara några som kommer fram. Det är ju det jag vill men ändå är det obegripligt för mig när det händer och därefter kommer ångesten.
Citera
2016-06-12, 18:29
Medlem
Har varit med många äckliga tjejer från din beskrivning tolkar jag det som att du inte ens är i närheten av det värsta jag har upplevt jag tror du överanalyserar det hela, det går över.
Citera
2016-06-12, 20:12
Medlem
Fodderstompfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu2
Har varit med många äckliga tjejer från din beskrivning tolkar jag det som att du inte ens är i närheten av det värsta jag har upplevt jag tror du överanalyserar det hela, det går över.
Har du eller någon annan några mer konkreta tips på hur man slutar överanalyserar allt samt får bort dessa tankar? Knappast som de kommer gå över av sig självt.
Citera
2016-06-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fodderstompf
Har du eller någon annan några mer konkreta tips på hur man slutar överanalyserar allt samt får bort dessa tankar? Knappast som de kommer gå över av sig självt.
Är det verkligen ett problem som du måste lösa just nu? Om det känns äckligt är det väl bara att låta bli. Vänta och se.

Jag har slutat ligga med äckliga brudar och mår mycket bättre, dricker dessutom mindre alkohol.
Citera
2016-06-12, 23:05
Medlem
JeanBops avatar
Jag investerar i denna tråd. Jag är precis som dig TS, förutom att jag tycker så illa om mig själv att jag inte ens vågat vara intim alls. Du är inte ensam om att känna som du gör! Läser svaren också och tar åt mig, ibland kan folk vara omtänksamma här.

Jag kan säga detta, det löser sig inte med åren som vissa verkar tro. Jag är 26 år och det har inte blivit så mycket bättre för mig, du måste aktivt göra något för att förbättra din självkänsla! Jag har tränat under en längre tid och det har hjälpt för mig. Lycka till vännen!
Citera
2016-06-12, 23:42
Medlem
Fodderstompfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanBop
Jag investerar i denna tråd. Jag är precis som dig TS, förutom att jag tycker så illa om mig själv att jag inte ens vågat vara intim alls. Du är inte ensam om att känna som du gör! Läser svaren också och tar åt mig, ibland kan folk vara omtänksamma här.

Jag kan säga detta, det löser sig inte med åren som vissa verkar tro. Jag är 26 år och det har inte blivit så mycket bättre för mig, du måste aktivt göra något för att förbättra din självkänsla! Jag har tränat under en längre tid och det har hjälpt för mig. Lycka till vännen!

Detta är så sorgligt, är så ledsen för din skull också! Nej precis, det blir snarare värre med åren, inser att något måste göras. Hur har du tränat och vad tycker du har hjälpt?
Citera
2016-06-13, 00:24
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fodderstompf
Jag inser hur orimligt det låter, alltså att jag tycker synd om honom... Men ändå gör jag det.

Hur ska man ta itu med dem? Har funderat på vårdcentralen och liknande men känns inte som att detta är något de prioriterar, tror dessutom inte att jag skulle våga då jag skäms över att jag känner såhär om mig själv.

Problemet är ju att jag vill, eftersom jag liksom alla andra vill ha närhet och bekräftelse. Men ändå blir jag så ledsen och äcklad av mig själv över det jag gör
Du kan söka samtalskontakt hos psykiatrin eller be vc skicka remiss dit, men du lär säga att det för att du har problem med självdestruktivitet eller något liknande för att inte bli bortviftad. Sedan är det kö, så tar ett tag innan man får träffa någon.

Du behöver ändra dina inre dialoger gällande dig själv. Försök tänka från en situation och tänk att du agerar på annat vis. Tala med din inre röst, vänd och vrid på det den säger. Ifrågasätt dess märkliga resonemang.

Det är antagligen någon känsla som startas i dig som sedan leder att du ömkar killen. Ungefärligen att du är så värdelös att han kan få bättre, skulle jag gissa. Att du drar ner honom. Men iom att jag antar att du inte tvingar dig på honom så är vad än du nu intalar dig själv, ganska falska röster du låter få föra dialogen.

Du är bara 18, man ändrar sig med tiden men jag lovar dig att det är märkligt att blicka bakåt och se hur man som ung nedvärderat sig själv. Jag säger till dig vad jag inte kan säga till mitt yngre jag: "Ta dig i kragen och sluta fyll dig med så mycket felaktig skit om dig själv. "
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in