Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-06-11, 23:22
Medlem
Fodderstompfs avatar
Är ny här på Flashback och ber därför om ursäkt ifall om jag lagt detta under fel kategori. Har även letat efter en liknade tråd utan resultat så ber även om ursäkt om en liknande redan finns.

Hur som helst, jag är en 18 årig tjej som behöver utomståendes perspektiv på ett problem. Kort och enkelt kan man säga att jag äcklas av mig själv efter att ha varit intim med en kille och får jättemycket ångest. Detta gäller främst situationer på klubbar Ex. strula med en kille. Mår dåligt under tiden, mår dåligt efter och tänker jättemycket på det, typ ”varför gjorde jag det? Han ville inte ens och tänkte bara negativa saker om mig” osv.

Och nej detta är inte något som typ sitter i en dag. Jag kan flera veckor/månader senare tänka på situationen och nästintill få en panikattack för att jag äcklas av mig själv och tycker synd om killen som varit med mig. Kan liksom inte fatta varför han var med mig, intalar mig då att de berodde på att han blev tvingad eller liknande. Hur slutar man äcklas av sina egna handlingar och överanalysera allting vilket leder till grov ångest? Det handlar liksom inte om att jag inte ville utan att jag efteråt mår så himla dåligt pga att jag funderar på vad han tänkte och att han egentligen inte ville osv.
Citera
2016-06-11, 23:25
Avstängd
Xer0s avatar
Är du äcklig då?

Hur mycket väger du?
Hur lång är du?
Citera
2016-06-11, 23:26
Medlem
Grovedarks avatar
Det är din biologi som säger ifrån. Det är inte samma sak att hora ut sig på klubbar som det är att vara intim med någon man har ett djupare känslomässigt band med. Satsa på ett förhållande istället så kan jag garantera att dessa äckelkänslor kommer försvinna med rätt person.
Citera
2016-06-11, 23:45
Medlem
Fodderstompfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
Det är din biologi som säger ifrån. Det är inte samma sak att hora ut sig på klubbar som det är att vara intim med någon man har ett djupare känslomässigt band med. Satsa på ett förhållande istället så kan jag garantera att dessa äckelkänslor kommer försvinna med rätt person.

Men hur ska jag kunna skaffa ett förhållande när jag hela tiden tänker att ingen egentligen vill vara med mig? Och ångesten. Har du själv varit med om något liknande?
Citera
2016-06-11, 23:48
Medlem
Fodderstompfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Är du äcklig då?

Hur mycket väger du?
Hur lång är du?

Jag känner mig som den fulaste personen i hela världen. Hatar mig själv. Ingen har dock kallat mig det eller liknande

Väger 55kg och är 168cm lång
Citera
2016-06-11, 23:54
Medlem
Trashtextats avatar
Hur kan det bli synd om en kille som man är med?

Ta itu med den psykiska problematik du har bakom dig (kränkningar under uppväxten av anhöriga, mobbning eller annat som tydligt sätt spår)

Gör inte en massa du själv inte vill. Ha inte sex när du själv inte vill. Håll dig nykter och sluta skambelägg din egna sexualitet. Alla har en sexualitet och det är helt ok så länge den inte används för att utöva makt eller skada någon annan.

Men respektera din kropp och din sexuella varelse, om inte du gör det är det inte säkert att andra kommer göra det heller. (Jag rättfärdigar definitivt INTE människor som utnyttjar andras dåliga självförtroenden, destruktiva krafter eller liknande)
Citera
2016-06-11, 23:55
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fodderstompf
Men hur ska jag kunna skaffa ett förhållande när jag hela tiden tänker att ingen egentligen vill vara med mig? Och ångesten. Har du själv varit med om något liknande?

En gång var jag tjock och ful. Då hatade jag mig själv. Sen gick jag ner 20kg och upptäckte att jag var skitsnygg. Men det handlar om självkänsla, känner du att du inte duger så kommer du aldrig göra det.
Citera
2016-06-11, 23:57
Medlem
dreamtools avatar
Citat:
Jag känner mig som den fulaste personen i hela världen. Hatar mig själv. Ingen har dock kallat mig det eller liknande

Så du kan ju vara typ en idial-tjej på 18 år? Jag tror du behöver någon som hjälper dig, en bra kille till dig kommer se att du är osäker med dig själv och hjälpa dig vinna tillbaka ditt självförtroende!
Citera
2016-06-11, 23:57
Avstängd
Xer0s avatar
Citat:

Du har ingen anledning att känna så.
Du kanske borde gå och prata med någon om din självbild.
Jag tror knappast att du är under medel i utseende, och för kvinnor är det dessutom okej att förbättra det hela med smink osv.

Jag tror du gör bäst i att släppa din utseende fixering.

Klart att killarna ville vara med dig, du är ju en liten nätt tjej. Förmodligen mycket mer attraktiv än någon jag själv lyckats fiska upp på nätet.
Citera
2016-06-12, 00:01
Medlem
Milford.Cubicles avatar
dålig självkänsla... men dom flesta kommer bara svara att det ska vara så.
Citera
2016-06-12, 00:06
Medlem
Fodderstompfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Hur kan det bli synd om en kille som man är med?

Ta itu med den psykiska problematik du har bakom dig (kränkningar under uppväxten av anhöriga, mobbning eller annat som tydligt sätt spår)

Gör inte en massa du själv inte vill. Ha inte sex när du själv inte vill. Håll dig nykter och sluta skambelägg din egna sexualitet. Alla har en sexualitet och det är helt ok så länge den inte används för att utöva makt eller skada någon annan.

Men respektera din kropp och din sexuella varelse, om inte du gör det är det inte säkert att andra kommer göra det heller. (Jag rättfärdigar definitivt INTE människor som utnyttjar andras dåliga självförtroenden, destruktiva krafter eller liknande)

Jag inser hur orimligt det låter, alltså att jag tycker synd om honom... Men ändå gör jag det.

Hur ska man ta itu med dem? Har funderat på vårdcentralen och liknande men känns inte som att detta är något de prioriterar, tror dessutom inte att jag skulle våga då jag skäms över att jag känner såhär om mig själv.

Problemet är ju att jag vill, eftersom jag liksom alla andra vill ha närhet och bekräftelse. Men ändå blir jag så ledsen och äcklad av mig själv över det jag gör
Citera
2016-06-12, 00:09
Medlem
Fodderstompfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
En gång var jag tjock och ful. Då hatade jag mig själv. Sen gick jag ner 20kg och upptäckte att jag var skitsnygg. Men det handlar om självkänsla, känner du att du inte duger så kommer du aldrig göra det.

Så allting gällande din självkänsla löste sig när du gick ner i vikt? Eller fick du jobba med det på andra sätt också?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in