2016-06-12, 19:28
Medlem
VW.Hydris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Gamla Korantexter och gamla Bibeltexter är inte relevanta i diskussionen, det kan man ta på ett religionsforum. Homofobin är välsignad av staten och bestraffas med döden i vissa länder. Man hänger homosexuella på torget i byn. Det är verkligheten.

Nej, kristendomen har sedan dess förgrenat sig och nästan sekulariserats totalt. Således är kristendomen inte ens nämnvärt ifråga.
Islam däremot har INTE uppdaterats sedan profeten sprang omkring och knullade kusiner, småbarn och fan-vet-vad.
Självklart är det högst relevant vilken lektyr som styr tankarna hos befolkningen, i synnerhet då muslimska länder gärna förbjuder så mycket de kan som inte går ihop med koranen (ungefär allt som främjar egentänk).

Koranen är också anledningen till vad som sker "i byn". Sharia är direkt lyft från skrifterna.

Din förmåga att sammansätta meningar som till synes känns intelligenta blir tunna när du inte tycks ha den breda förkunskap ämnet kräver.
Citera
2016-06-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Detta är rena julafton politiskt sett.

Finns absolut inget som liberaler och kulturmarxister kan skylla på nu.

En Bernie/Clinton röstande muslim skjuter ihjäl 50 kuddbitare.

Jorå. En ledare i expressen om vapenlagrana nu.

Nu ska Obama prata live i Radio!
Citera
2016-06-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
haha jag undrade varför det var så få rubriker om detta i massmedia. Orsaken är mest sannolikt för att han har ett terroristklingande namn.

Tydligt exempel på att islam inte har något i västvärlden att göra.

Aftonbladet har nu gått ut med både namn, bild och IS-kopplingen, samt information om att Mateen blivit uppmärksammad av FBI tidigare.

Även att han haft en fru som han misshandlade och som stack ifrån honom efter ett par månader. Hon vittnar då om att han var både våldsam och mentalt instabil.
Citera
2016-06-12, 19:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De har tydligen stoppat en man på väg till en pridefestival i Los Angeles, med sprängladdningar och vapen. Kan vara helt orelaterat, kan vara en större grej med flera planerade islamistiska dåd mot homoarrangemang.

Muslimer gillar inte bögar och de straffar dom direkt med döden är väl ingen nyhet direkt. Något som nu svenska bögar som yrar för massinvandring väl bör tänka på.
Citera
Medlem
Väntar med spänning på att larmsamtalet där han svär trohet till IS blir offentligt. Då är det som dom brukar säga, Game Over!
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Semiautomatiskt = halvautomatiskt. Det är alltså inget automatiskt gevär utan du måste avlossa varje skott en och en.

Om du far med sanning, lär den här killen vara trött i sitt avtryckarfinger:
https://www.youtube.com/watch?v=BSizVpfqFtw

Mig veterligen finns Ar15 i helautomatiska versioner.
Citera
2016-06-12, 19:31
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det är intressant att FBI klassar detta dåd som ett terrorbrott, men inte Elliot Rodgers dåd(killen som inte kunde få tjejer) som dödade 6 personer på ett campus. Jag kan komma med fler dåd utförda av vita människor som inte har klassats som terrordåd.
För att ett brott ska klassas som terrorism måste det ligga politiska motiv bakom.

terrorism
ˈtɛrərɪzəm
noun
the unofficial or unauthorized use of violence and intimidation in the pursuit of political aims.
Citera
Bannlyst
Han kanske hade en sån?

http://world.guns.ru/userfiles/images/civil/ar15/1346759302.jpg
Citera
Medlem
Benny76s avatar
Hade inte Lars Vilks föredrag om muslimer och bögkulturen,då det blev jäkla väsen när gay club låten spelades. Hur stor är chansen att Lars Vilks sitter i morgonsofforna i tv kanalerna imorgon?
Citera
2016-06-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Var dödssiffran 33 vid Sandy?
Nej, Virginia Tech krävde 32 dödsoffer. Sandy Hook krävde 26 dödsoffer. Källa Wikipedia.

Detta är den värsta masskjutningen i USA:s historia med minst 50 döda (många kritiskt skadade och därför förväntas dödssiffran stiga), och det näst värsta terrordådet i modern tid. Värst var givetvis 9/11 med ca 3000 döda.
Citera
2016-06-12, 19:34
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
För att ett brott ska klassas som terrorism måste det ligga politiska motiv bakom.

terrorism
ˈtɛrərɪzəm
noun
the unofficial or unauthorized use of violence and intimidation in the pursuit of political aims.

Jag har redan fått 100 inlägg om det. Tack.
Citera
2016-06-12, 19:34
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Nej, AR15 är inte en automatkarbin utan ett semiautomatiskt gevär.

Det är sant, R=Rifle. Men många Ar15 modeller som säljs till allmänheten är karbinmodeller med kortare pipa. Tex Colt AR-15 SP1 Carbine. Eller M4 som militären använder. Jag tycker mig se mer karbinmodeller än fulllängsgevär när jag kollar runt på affärer här i USA. Men vem vet vad Omar hade, kanske var ett gevär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in