Citat:
Ursprungligen postat av
DrL0c
Rätt imponerande att kunna ha ihjäl så många. Jag menar, 50+ döda och 50+ skadade utöver det. Ett vanligt automatvapen har väl ändå max 30 kulor i magasinet? Även om du skjuter rakt in i en folksamling och samma kula kan träffa flera personer så lär det ju ändå bli en hel del missar och flera kulor i samma person etc.
Jag menar, Breivik fick ju springa runt på ö-jäveln i en timma för att knäppa 70 pers. Den här killen måste haft extra ammuntion med sig och allt möjligt
Jo, gärningsmannen lyckades nog med att ladda om (byta magasin), går i.o.f.s. väldigt snabbt med modernt vapen. Han hade nog två vapen med sej in i lokalen också.
Det blir också lätt kaos i såna här lokaler, många människor på liten yta, så det är ändå inte så konstigt att det blir många döda och skadade. De som var på klubben sprang troligen reflexmässigt mot huvudentren när det började smälla så det blev kanske en trafikflaskhals där. Alkoholpåverkan kanske gjorde det hela ännu värre.
Jag trodde att det skulle smälla ännu en gång i Paris nu i helgen, men där skämmer bråkmakarna bara ut sej på gatorna och kastar stolar och flaskor istället.