2016-06-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det han då som barn/ungdom hade som idoler dvs råa grabbar som slogs och spräckte skallar verkar han onekligen tagit intryck av. Det är ju ändock inte så vanligt att en gärningsman mer eller mindre konsekvent har ihjäl människor genom att välja just huvudet att stampa på/krossa.

Jag undrar lite om hur själva uppväxtmiljön i hemmet såg ut? Du behöver inte svara förstås men mycket grundas just när man är som mest formbar vilket oftast är själva uppväxtåren (upp till 12 års åldern ca) brukar nämnas.

Han var skinnskalle så stampandet kan härröra därifrån också antar jag, men som sagt det fanns en våldskultur på den skolan och runt det området som jag tidigare nämnt.

Ingen aning om hemförhållandena var inte polare med killen, hälsade och kallprata när man stötte på honom, men så bra kan det väl inte ha varit hemma om två av bröderna blev psykotiska mördare och den tredje finns med i belastningsregistret.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Finns gott om folk med dåligt självförtroende och stökig uppväxt, det blir inte grova våldsmän för det.
Hans eget val, rakt igenom.

Det finns det med all säkerhet, men de finns också de som inte fixar att rycka upp sig själva och blir förstörda. För du tror väl inte att människor väljer att bli psykiskt sjuka hoppas jag?

Du uttrycker dig som många andra på det här forumet som du var en auktoritet på området och att din åsikt vore en vedertagen sanning medans det i själva verket just bara är din personliga åsikt och inget mer. Lite ödmjukhet skulle inte skada.

Och nej jag försvarar inte honom, jag tycker samtliga brott han gjort sig skyldig till är avskyvärda. Jag försökte bara nyansera bilden något, då amatörpsykologerna här på brädan slänger ur sig tvärsäkra påstående om att han skulle vara både det ena och det andra utan att ens ha träffat personen i fråga och det retar mig något fruktansvärt. Hur som helst så TROR jag inte människor föds onda(finns säkert få undantagsfall)utan det är mer komplext än så, hade kanske varit lättare om det varit tvärtom? Det är min åsikt i varje fall, vad den nu är värd.
Citera
2016-06-11, 11:25
Bannlyst
Största boven i allt är ju drogerna givetvis som ställer till det i hjärnan på en redan psykiskt sjuk individ. Vem vet han kanske såg ett monster framför sig när han såg Lotta och var tvungen att döda för att rädda sitt eget liv. Vanföreställningar
Citera
2016-06-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Är du mentalt handikappad? Detta citat finns i många medier, det är alltså ett citat från en av dem som organiserade manifestationen. Det är alltså inte media själva som kommenterar
Läste det i rubrik form i Sveriges radios app. Är du mentalt handikappad eller?
Citera
2016-06-11, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisitschka
Han var skinnskalle så stampandet kan härröra därifrån också antar jag, men som sagt det fanns en våldskultur på den skolan och runt det området som jag tidigare nämnt.

Ingen aning om hemförhållandena var inte polare med killen, hälsade och kallprata när man stötte på honom, men så bra kan det väl inte ha varit hemma om två av bröderna blev psykotiska mördare och den tredje finns med i belastningsregistret.

Det finns det med all säkerhet, men de finns också de som inte fixar att rycka upp sig själva och blir förstörda. För du tror väl inte att människor väljer att bli psykiskt sjuka hoppas jag?

Du uttrycker dig som många andra på det här forumet som du var en auktoritet på området och att din åsikt vore en vedertagen sanning medans det i själva verket just bara är din personliga åsikt och inget mer. Lite ödmjukhet skulle inte skada.

Och nej jag försvarar inte honom, jag tycker samtliga brott han gjort sig skyldig till är avskyvärda. Jag försökte bara nyansera bilden något, då amatörpsykologerna här på brädan slänger ur sig tvärsäkra påstående om att han skulle vara både det ena och det andra utan att ens ha träffat personen i fråga och det retar mig något fruktansvärt. Hur som helst så TROR jag inte människor föds onda(finns säkert få undantagsfall)utan det är mer komplext än så, hade kanske varit lättare om det varit tvärtom? Det är min åsikt i varje fall, vad den nu är värd.
Sluta försvara GM det är inte läge för det med tanke på vad han har gjort. Till och med Anders Eliasson förstår det i en sån här situation så tycker man inte synd om GM, det är otroligt respekt löst.
Citera
2016-06-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Nej dödsstraff kanske kommer att debatteras hemma i vissa stugor, men kommer aldrig lyftas upp i något större sammanhang. Bara för 25-30 år sedan fanns det många länder i Europa som fortfarande hade dödstraff i straffskalan även om få blev dömda till det. Idag har samtliga länder i Europa avskaffat det.
Men debattera kan man göra, jag är inte själv för dödstraff däremot vill jag öka strafflängden speciellt för de grövre brotten samt att det skall finnas mer vårdinsatser där.
Vänstern måste släppa tanken på vård och återanpassning i samhället vad gäller grova brott. Förvaring tills de dör eller dödsstraff är rimligt.
Citera
2016-06-11, 11:41
Medlem
Citat:
Nej dödsstraff kanske kommer att debatteras hemma i vissa stugor, men kommer aldrig lyftas upp i något större sammanhang. Bara för 25-30 år sedan fanns det många länder i Europa som fortfarande hade dödstraff i straffskalan även om få blev dömda till det. Idag har samtliga länder i Europa avskaffat det.
Men debattera kan man göra, jag är inte själv för dödstraff däremot vill jag öka strafflängden speciellt för de grövre brotten samt att det skall finnas mer vårdinsatser där.
Vilket parti är för dödsstraff i dagsläget? Det är en viktig fråga. Vårdinsatser behövs inte bara den ordentlig låst dörr.
Citera
2016-06-11, 12:05
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Största boven i allt är ju drogerna givetvis som ställer till det i hjärnan på en redan psykiskt sjuk individ. Vem vet han kanske såg ett monster framför sig när han såg Lotta och var tvungen att döda för att rädda sitt eget liv. Vanföreställningar
Hans bror trodde ju att människorna han slog efter med ett järnrör var troll.
Citera
2016-06-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu2
Sluta försvara GM det är inte läge för det med tanke på vad han har gjort. Till och med Anders Eliasson förstår det i en sån här situation så tycker man inte synd om GM, det är otroligt respekt löst.

Har du lässvårigheter eller är du bara korkad?
Citera
2016-06-11, 12:18
Medlem
Citat:

Däremot borde ju dödsstraff införas för dylika kreatur.
Citera
2016-06-11, 12:18
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu2
Vänstern måste släppa tanken på vård och återanpassning i samhället vad gäller grova brott. Förvaring tills de dör eller dödsstraff är rimligt.
Ja det där med återanpassning fungerade väl inte så bra på honom med tanke på utgången, och om människan ändå ska sitta inlåst när han återfaller i brott så kan han väl lika gärna sitta där för alltid.
Han har ju verkligen gett svart på vitt att det inte funkar för honom att vara ute i frihet, han är för sjuk för det!

Antar att det är jättesvårt att inse att vissa människor helt enkelt ÄR onda, oavsett uppfostran och hemmiljö och även om så vore fallet, ska man tycka synd om och vårda och ta risken att oskyldiga dödas eller ska man låsa in och kasta bort nyckeln och förvissa sig om att vanliga människor inte slås ihjäl i sitt eget hem.

Inget svårt val tycker jag.
Jag förstår inte denna önskan om att ha totala psykopater och våldsmän ute i vår och våra barns närmiljö?

Och man får gärna kalla mig hård och kall som tycker det, i själva verket är jag livrädd att det ska vara mina nära och kära som väljer fel väg hem och kommer ivägen för en sån här mördare.

Så - ändra lagen så att det går att livstidsförvara såna här människor, dom tillför inget till samhället ändå.
Citera
2016-06-11, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74

Har dom datorer på Säters Fasta? Eller leker du Silbersky?

Killen var helt bortom räddning redan när han i tonåren var en hårsmån från att döda en man.

Sen dess har han mördat två oskyldiga människor.

Vanföreställningar är en bortförklaring som räddade brorsan men som inte lär fungera för Martin.
Citera
2016-06-11, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Har det framkommit något hur misshandeln gick till?

Läste i ett inlägg, att han hade hoppat på henne? Kan detta stämma?

Att hoppa på folk är hans grej och något han har gjort åtminstone två gånger tidigare så det kan nog stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in