2016-06-10, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Ja det får vi verkligen hoppas, och att restriktioner införts.
Men med det slappa svenska rättsväsendet vet man ju aldrig, för det är ju under all kritik.

Lagen har faktiskt skärpts. Att hamna på psyk med SUP kan verkligen bli livstid nu, men dit skickar man inga psykopater så det blir tveklöst livstid i fängelse. Förhoppningsvis proteinfattig kost och gymförbud också samt isoleringscell med endast syslöjd på schemat. Alla restriktioner som bara finns och dagliga narkotikakontroller.

Om sisådär 15-20 år är han väl den ynkliga sillmjölke han egentligen är. Dock fortfarande Psykopat och därmed lika oberäkneligt farlig. Men likt en kamelont kommer han anpassa sig till den nya situationen och hitta andra sätt att leva ut sina fantasier. Därom tvivlar jag dessvärre icke.
Citera
2016-06-10, 01:55
Avslutad
Är det någon AIK:are som har mött honom i en "fajt"? Med såna här snubbar i firmorna borde vi ju få läsa om ett Tony Deogan-fall i halvåret (om det nu stämmer att han var med i DFG).
Citera
2016-06-10, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Han skulle bli en bra styvfar åt mina barn.
Hur som helst så satt han då på Kumla.
Svarade på det första...

Sånt här förvånar mig varje gång. Självskadekvinnor som blir ihop med psykopater.
Det vore intressant, rent nyfikenhetsmässigt, att veta hur "bagaget" för er ser ut.
Citera
2016-06-10, 02:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Nej det går inte att lita på någon.. Du kan aldrig veta vem personen i fråga är du är rätt korkad om du tror att alla är snälla. Problemen behöver inte alltid börja efter en vecka utan kan ta flera månader eller år. Killar med tatueringar och muskler brukar dessutom vara väldigt mjuka innerst inne typ mammas pojkar bara kolla på dom man möter på gymmet eller inom kampsporten litar mer på dom än vanliga svenssongrabbar faktiskt.

Hade dock varit intressant om denna kille var högt uppsatt med kostym och slips då hade ni väl skyllt på att kvinnan attraherades av hans pengar. Helt sjukt att det alltid är kvinnans fel att hon råkar illa ut.

Jo, det går att lita på väldigt många människor och jag har aldrig någonsin påstått att alla är snälla men det stora flertalet människor är faktiskt detta bara du kommer innanför deras skal. Du resonerar också som en påse nötter, alltför många kroppsbyggare missbrukar steroider och andra droger och det här ger effekt i verkligheten, jag har en släkting som blev ihop med en missbrukare/kroppsbyggare och hon har haft ett rent helvete med denna man som blev riktigt elak pga sitt missbruk av olika substanser. Fy fan vilken jävla idiot!

Galningen som tog livet av BO i Ulvsunda är ett praktexempel på missbrukare/kroppsbyggare/psykopat/våldsman. Men visst, fortsätt du och umgås med "mammas pojkar", det är nog kanske bara en tidsfråga innan också du ligger på rättsmedicin på ett obduktionsbord likt BO. Då är det för sent.
Citera
2016-06-10, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Är det någon AIK:are som har mött honom i en "fajt"? Med såna här snubbar i firmorna borde vi ju få läsa om ett Tony Deogan-fall i halvåret (om det nu stämmer att han var med i DFG).

Här är ett box mellan Wisemen och DFG, men det var väl 2014, var han aktiv DFG:are då? Sedan är det inte alltid samma gubbar som är med, ser inga skalltatuerade apor dock. DFG hade inte så mycket att sätta i mot just den gången av filmen att döma.

https://www.youtube.com/watch?v=USXi2MwvyX8
Citera
2016-06-10, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisitschka
Gick i samma skola som Martin, han var ett par år yngre och en rätt snäll kille egentligen som jag minns det. Som någon skrev tidigare så var han överviktig och inte speciellt "populär". Lite småmobbad och var lite av en slagpåse för vissa äldre störiga grabbar som han också försökte ställa sig in hos.

Hans bror kommer jag ihåg att man hörde historier om. Det sas att han var övertygad nazist och "tokig" i ordets rätta bemärkelse(kommer inte ihåg de specifika historierna/bravaderna längre)det sades att han inte var speciellt snäll mot Martin, men jag vet inte om det stämmer. Men en sak är jag rätt säker på, och det är att han överförde delar av sin ideologi och världsbild på honom vilket är ironiskt då en av hans bästa vänner var en liten då spinkig asiat om jag inte minns fel

Att han skulle vara någon renodlad psykopat osv, som vissa påstår är rent skitsnack, en sak som jag vill belysa är att det florerade en våldsromantik i Sumpan/Hallonbergen vid den här tiden(vet inte hur det ser ut nu men så var det då ivf)man såg upp till de äldre gangster grabbarna och desto mer bråk och galna upptåg någon varit med om desto mer cred fick man av sina likasinnade och det var råa bråk. Här snackar vi inte lite näsblod och ett blått öga utan spräckta skallar och utslagna tänder var det som premierades, jag tror Martin eftersträvade ett sådant rykte.

Efter skolan såg jag inte röken av honom på några år sen stötte jag på honom på gatan av ett tag efter han hade släppts för t-banne incidenten han var grov redan då samt hade växt på sig en del på längden och jag fick intrycket av att han var "säkrare" på sig själv rent fysiskt.

Sen stötte jag på honom på gymmet några gånger minns speciellt ett tillfälle då han fullständigt stank hormoner(tänk brunstig tjur)och det var inget han direkt höll tyst om snarare tvärtom så var han glad i att berätta om både det ena och det andra preparatet han hade tryckt i sig.

Sist gången jag träffade på honom var för ett par år sedan i nuvarande skepnad. Blev smått chockad kände inte igen honom först, tatueringar överallt enorm kroppsbyggnad och så såg han mycket äldre ut än vad han i själva verket var och inte på ett smickrande sätt.

Min uppfattning här är en kille med dålig självbild som dragit på sig mer och mer psykisk ohälsa genom dåligt leverne, vansinnesdåden han gjort sig skyldig till har oftast gjorts i någon form av rus som jag förstår det. Verkar ha tappat bort sig själv helt i droger och anabola de senaste åren. Jag tippar på att det är den senare som ställt till det ordentlig för honom i pallet, visa personlighetstyper skall helt enkelt inte syssla med prep.

Stort Tack! För att du ger pusselbitarna som jag tror innehåller frön som på olika sätt växte så tokigt att han blev som han blev. Vilket på intet sätt ursäktar hans brottsgärningar ett endaste uns.

Jag tror också att bla hans mobbing skapade en ilska som växte ohejdat inom honom tillsammans med ett lika stort hämndbegär. Alla brott präglas av stort behov av Makt, Kontroll och besinningslös Ilska. Gränslöshet.

Det han då som barn/ungdom hade som idoler dvs råa grabbar som slogs och spräckte skallar verkar han onekligen tagit intryck av. Det är ju ändock inte så vanligt att en gärningsman mer eller mindre konsekvent har ihjäl människor genom att välja just huvudet att stampa på/krossa.

Jag undrar lite om hur själva uppväxtmiljön i hemmet såg ut? Du behöver inte svara förstås men mycket grundas just när man är som mest formbar vilket oftast är själva uppväxtåren (upp till 12 års åldern ca) brukar nämnas.

Jag delar din bild som du ger i sista stycken. Bra beskrivet.

Tack för att du hörde av dig återigen!
Citera
2016-06-10, 03:40
Medlem
Oavsett ursäkter har han dödat 2 människor och nästan en tredje, helt oskyldiga, med lång framförhållning på kvinnan (kan ses som planerat). Med risk för att skada andra människor borde han inte släppas ut igen, livstid.
Citera
2016-06-10, 05:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Nej, jag tror din personlighet ligger dig i fatet när du har så vidriga tankar som att tycka det var rätt åt henne.

Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Även om jag aldrig kan förstå tjejer som väljer bad-guys, är det ett vidrigt uttalande av dig. Det enda hon har gjort sig skyldig till är naivitet och godtrohet. Du däremot förefaller vara en ond människa.
När jag skrev det där så utgick jag från att hon hade gjort ett medvetet val i att vara med honom. Men ju mer information som framkommer desto tydligare blir det att han stalkat henne och under hot fått som han velat. Isåfall har kvinnan inte alls någon delaktighet. Skulle hon däremot ha haft ett intresse för honom så visar det prov på fruktansvärt dåligt omdöme. Ungefär som att plocka in djungelns allra farligaste djur och tro sig kunna tämja dem.
Citera
2016-06-10, 06:23
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Det bästa vore att släppa fanskapet fri. Billigast för samhället och han skulle inte bli långlivad..
Citera
2016-06-10, 06:47
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Jag tror att han kapade hennes facebooksida och la ut en massa puttinuttigt, och sen både ringde och sms:ade hon mig och bad mig att kommentera med nåt fint. ”För han är så arg!” sa hon.

Förstår inte riktigt? MGM & BO är i ett förhållande, men MGM kapar BO:s facebooksida. Där lägger MGM ut en massa "puttinuttigt", varvid BO ringer och sms:ar någon annan och ber om en fin kommentar!?
Citera
2016-06-10, 06:51
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror också att bla hans mobbing skapade en ilska som växte ohejdat inom honom tillsammans med ett lika stort hämndbegär.

Ja, det kan du väl tro. Men vad vet du?

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla brott präglas av stort behov av Makt, Kontroll och besinningslös Ilska. Gränslöshet

Nu vet du.

Som du säkert förstår, tycker jag att du i stora drag framför plattityder och/eller snackar strunt.
Citera
2016-06-10, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Sluta nu att diskutera hur psykopater är och fungerar det finns säkert särskilda trådar för det ämnet. Jag är mer intresserad av att luska ut hur allt gått till väga även om det egentligen är lönlöst då ingen vet facit ännu.

Och visst Lotta kommer vi inte få höra sanningen ifrån såklart och säkerligen inte från Mördar-Martin heller . Men den tekniska bevisningen kommer att kunna svara på många frågor hur det gått till. Var hon dött , när hon dött , vilka tidpunkter med mera med mera.

Men hur Lotta och Mördar-Martin känt och fungerat det får vi aldrig svar på så det kan man lägga åt sidan.

Märkligt att ens sitta och diskutera psykopati som väl inte ens existerar? Sociopati, däremot är ett etablerat begrepp.

Hur som helst kan man nog säga att anabola liksom många andra droger trubbar av de normala känslorna som t ex hämning. Man behöver inte vara sociopat grunden för att bli ett monster när/om man blir arg, utan då blir man helt hämningslös och förblindad av raseri.
Senast redigerad av Potifar2 2016-06-10 kl. 06:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in