Citat:
Det han då som barn/ungdom hade som idoler dvs råa grabbar som slogs och spräckte skallar verkar han onekligen tagit intryck av. Det är ju ändock inte så vanligt att en gärningsman mer eller mindre konsekvent har ihjäl människor genom att välja just huvudet att stampa på/krossa.
Jag undrar lite om hur själva uppväxtmiljön i hemmet såg ut? Du behöver inte svara förstås men mycket grundas just när man är som mest formbar vilket oftast är själva uppväxtåren (upp till 12 års åldern ca) brukar nämnas.
Jag undrar lite om hur själva uppväxtmiljön i hemmet såg ut? Du behöver inte svara förstås men mycket grundas just när man är som mest formbar vilket oftast är själva uppväxtåren (upp till 12 års åldern ca) brukar nämnas.
Han var skinnskalle så stampandet kan härröra därifrån också antar jag, men som sagt det fanns en våldskultur på den skolan och runt det området som jag tidigare nämnt.
Ingen aning om hemförhållandena var inte polare med killen, hälsade och kallprata när man stötte på honom, men så bra kan det väl inte ha varit hemma om två av bröderna blev psykotiska mördare och den tredje finns med i belastningsregistret.
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Finns gott om folk med dåligt självförtroende och stökig uppväxt, det blir inte grova våldsmän för det.
Hans eget val, rakt igenom.
Hans eget val, rakt igenom.
Det finns det med all säkerhet, men de finns också de som inte fixar att rycka upp sig själva och blir förstörda. För du tror väl inte att människor väljer att bli psykiskt sjuka hoppas jag?
Du uttrycker dig som många andra på det här forumet som du var en auktoritet på området och att din åsikt vore en vedertagen sanning medans det i själva verket just bara är din personliga åsikt och inget mer. Lite ödmjukhet skulle inte skada.
Och nej jag försvarar inte honom, jag tycker samtliga brott han gjort sig skyldig till är avskyvärda. Jag försökte bara nyansera bilden något, då amatörpsykologerna här på brädan slänger ur sig tvärsäkra påstående om att han skulle vara både det ena och det andra utan att ens ha träffat personen i fråga och det retar mig något fruktansvärt. Hur som helst så TROR jag inte människor föds onda(finns säkert få undantagsfall)utan det är mer komplext än så, hade kanske varit lättare om det varit tvärtom? Det är min åsikt i varje fall, vad den nu är värd.