2016-06-09, 17:45
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ändå har han vunnit 10 guldbollar och rankas som en av EM.s bästa spelare? Du kan inte se särskilt mycket fotboll om du skriver som du gör.
Du menar att man inte kan något om fotboll om man inte tycker exakt som den stora massan? Vad har Zlatan för spetsegenskaper som gör honom så unik? Förutom att han blir stillastående så fort han får bollen, saktar ner kontringar och förstör anfall?
Citera
2016-06-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Du menar att man inte kan något om fotboll om man inte tycker exakt som den stora massan? Vad har Zlatan för spetsegenskaper som gör honom så unik? Förutom att han blir stillastående så fort han får bollen, saktar ner kontringar och förstör anfall?
Självklart är landslaget och svensk fotboll mer än bara Zlatan, men kollar man på hur kvalet såg ut så kan vem som helst räkna ut att en väldigt stor orsak till att vi tog oss till EM var just Zlatan. Nog för att han inte alltid presterar på topp och han är väldigt osynlig i vissa matcher det medges men mig veterligen är det målen som är det viktigaste? Zlatan är och förblir en legend. Punkt.
Citera
2016-06-09, 17:53
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Självklart är landslaget och svensk fotboll mer än bara Zlatan, men kollar man på hur kvalet såg ut så kan vem som helst räkna ut att en väldigt stor orsak till att vi tog oss till EM var just Zlatan. Nog för att han inte alltid presterar på topp och han är väldigt osynlig i vissa matcher det medges men mig veterligen är det målen som är det viktigaste? Zlatan är och förblir en legend. Punkt.
Tycker dock att Forsberg gjorde större avtryck i Playoff-matcherna. Visst, Zlatan gjorde tre mål, men målen var väl inte världsklass direkt, om man bortser från frisparken. Sätt in Guidetti på Zlatans position vid skarvmålet och hans andra mål så hade John säkerligen också gjort mål.
Citera
2016-06-09, 18:15
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

Du begriper inte mycket om fotboll va? Zlatan är ingen kontringsspelare. Sedan gick det ju ganska bra sist mot Wales när han väntade in Forsberg som gjorde mål.
Citera
2016-06-09, 18:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Ancelotti, Blanc, Allegri och Mourinho har inte fattat att Zlatan blir stillastående och saktar ner kontringar och förstör anfall.
För helskotta, fyra väl meriterande tränare missar det men det undgår inte dina hökögon. Du borde fått jobbet i stället för Shining, då hade vi varit med VM-14.
Citera
2016-06-09, 19:56
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Du begriper inte mycket om fotboll va? Zlatan är ingen kontringsspelare. Sedan gick det ju ganska bra sist mot Wales när han väntade in Forsberg som gjorde mål.
När sade jag att han var en kontringsspelare? Hans spetsegenskaper är inte tillräckliga för att han ska hänföra Sverige till ett EM-guld. En bra passning räcker för att andra ska få möjlighet att kontra, men alltför ofta stannar han upp och står på bollen istället. Skulle han inte göra detta skulle han vara mycket bättre. Visst finns det läge att göra det (som när Forsberg kom springandes), men som sagt är det inte varje gång det är läge att stå och stampa.
Citera
2016-06-09, 20:08
Medlem
Balonzos avatar
Citat:

Zlatan har varit i europas toppfotboll i ett decenium nu och du vet inte hans egenskaper? Då ska jag skriva ner vilka dom är till dig
Zlatans spetsegenskaper är hans fysik, hans teknik, hans speluppfattning, hans tillslag och hans mentalitet.

Citat:
När sade jag att han var en kontringsspelare? Hans spetsegenskaper är inte tillräckliga för att han ska hänföra Sverige till ett EM-guld. En bra passning räcker för att andra ska få möjlighet att kontra, men alltför ofta stannar han upp och står på bollen istället. Skulle han inte göra detta skulle han vara mycket bättre. Visst finns det läge att göra det (som när Forsberg kom springandes), men som sagt är det inte varje gång det är läge att stå och stampa.

Så för att Zlatan ska vara värdig att spela i landslaget så måste han vinna ett EM-guld till oss? Jävla fotbollshipster
Citera
2016-06-09, 20:32
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
När sade jag att han var en kontringsspelare? Hans spetsegenskaper är inte tillräckliga för att han ska hänföra Sverige till ett EM-guld.

Nej en spelares egenskaper är sällan tillräckligt för att vinna någonting. Vem är bättre lämpad, Kujovic?

Citat:
En bra passning räcker för att andra ska få möjlighet att kontra, men alltför ofta stannar han upp och står på bollen istället. Skulle han inte göra detta skulle han vara mycket bättre.

Du kan förstås fotboll bättre än honom. Det kanske finns en anledning till att det är han som spelar på högsta nivå och inte du?
Citera
2016-06-09, 20:38
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Pelé önskar att han fått spela med Zlatan.

Sverige är Zlatans land, inte kungens... osv osv.

Lycka till för den religiösa sekten Zverige i EM!

Istället för att skriva massa värdelösa skitinlägg kan du istället skriva vem som ska spela istället för Zlatan och varför.
Citera
2016-06-09, 22:24
Medlem
JFTs avatar
Duo Ibra och Foppa tar oss hela vägen.
Men vart går/passar Foppa till hösten om han byter klubb?
Citera
2016-06-09, 22:32
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ändå har han vunnit 10 guldbollar och rankas som en av EM.s bästa spelare? Du kan inte se särskilt mycket fotboll om du skriver som du gör.
Vad har hur bra Z är med internationella mått mätt att han vunnit 10 guldbollen?
Kan vara en av EM:s bästa spelare och ändå inte vara topp 10, du vet vi saknar ju några dugliga spelare i em...
Sedan är det ju förbannat roligt när man läser hur en spelare hyllat Zlatan, först och främst får de ofta eller typ alltid frågan om vad de tycker om Zlatan och fotbollsspelare ser nog inte så mycket fotboll.

Rooney hyllades av många och röstades fram av spelarna som en av de bättre i någon undersökning trots att han hade 2 mediokra säsonger bakom sig och jag har hört när spelare ska beskriva hur en annan spelare är och ofta är den väldigt felaktig.

Zlatan är grym men ni behöver inte suga av honom hela tiden som Durmaz och Zengin.
Citera
2016-06-09, 22:38
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Jag håller faktiskt med honom om att Z förstör för många kontringar då det går för långsamt när han får bollen, händer ofta i psg som jag senaste säsongerna sett de flesta matcherna av.
Däremot så håller jag inte med honom hur han försöker trycka ner Z som om han inte vore viktigast för laget för det är han men jag ser inte total mörker när Z slutar även om ombyggnationen kan ta något år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in