2016-06-10, 22:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det fetade är pudelns kärna. Många kvinnor vill helt enkelt inte bara ha sex, det är inte alls samma sak som att dom inte är intresserad av sex alls.

Um jo? Om man är intresserad av till exempel sex + middag som kvinna då vill man ha en gratis middag och inte sex. Googla dinner whore.
Citera
2016-06-10, 22:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Åh, jag skulle inget hellre än vilja ha ett förhållande just nu.
Är så jäkla trött på att jaga. Jag har aldrig varit ute efter något annat än ett förhållande egentligen, men kvinnorna som jag pratar med verkar anta att jag bara vill ha sex med dem. Varför vet jag inte.
För att det är betydligt vanligare att män är ute efter just bara sex.

Citat:
Men dem jag har träffat i verkligheten har jag ofta snabbt laggt fram förslag om att vi borde bli tillsammans, men det har inte uppskattats av dem.
Hur snabbt då? Innan ni ens har fått in notan på första daten? Har dom ens visat några som helst tecken på att vilja ha något romantiskt med dig att göra?

Citat:
Jag vet inte hur man inte dejtar på nätet. Sätter man in kontaktanonser i tidningen då eller?
Har du inga kollegor, vänner, bekanta? Har du inga sociala aktiviter där man träffar folk?

Citat:
Det är ju bra att du har hittat en tjej som gillar att ha sex med dig. Det säger ändå ingenting om kvinnor i allmänhet.
Det har jag inte sagt att det gör.

Citat:
För mig har det varit långa processer att få till detta. De gånger det har hänt har vi pratat online i månader eller år innan vi träffats.
Yeah. Det där med att prata i flera månader har aldrig funkat för mig. Dom få som jag har fått tag i via renodlade kontaktsidor så har det varit ganska omgående. Internet är bara internet och talk is cheap.

Citat:
Hade de varit intresserade av sex hade de väl föreslagit det ganska snabbt?
Eller så är det så att dom likt många andra kvinnor vill i alla fall känna sig lite speciella och uppvaktade och att du ska visa lite framfötter.

Citat:
Det handlar ju inte om sex för kvinnor, utan det handlar om något annat, den "högre kännslan" eller vad det nu är. Det är väl det som du ger din tjej, och hon ger dig sex i något slags utbyte för den kännslan.
Njae. Det är snarare så att hon är trött på att bara ligga runt. Vi hade säkert kunnat bara ligga om det var det hon sökte. Det slumpade helt enkelt sig så att vi sökte ungefär samma sak och det hon ville ha i en partner finns hos mig och det jag söker hos henne. Jävla lotto helt enkelt för jag har en del krav och förväntningar på någon jag ska försöka mig på ett seriöst förhållande med.
Citera
2016-06-10, 22:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
2) Nej, men det är ju inte bara på FB som dessa åsikter vädras. Jag förstår att du tror det eftersom du verkar vara mer klistrad vid forumet än vad jag är. Men i den stora världen, utanför Sundbyberg där du bor, där händer det saker serru.

3) Källa på det?

4) Det är mest troligt att du inte förstår statistik.

2) Bland folk som jag känner har alla en partner eller kan skaffa en partner om de vill så intresset för vem som har sex med vem är 0.

3) Barnlöshet är 15% bland kvinnor, http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Nu-minskar-barnlosheten/ alltså 85% skaffar barn.

4) Det är i varje fall en indikation på att kvinnor inte gillar sex eller hur?
Citera
2016-06-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Um jo? Om man är intresserad av till exempel sex + middag som kvinna då vill man ha en gratis middag och inte sex. Googla dinner whore.

Knappast så han menade. Tar mig själv som exempel. Jag har aldrig varit intresserad av sex med vem som helst, bara för sexets skull. Inte för att det inte skulle varit skönt, det hade det säkert kunnat vara, utan för att det känns för intimt för att dela med någon jag inte känner. Lite ofräscht liksom.

Däremot är jag väldigt intresserad av sex med mannen jag valt att dela mitt liv med. Bara för att det är skönt och för att jag njuter av det. Samtidigt är det något som för oss närmare varandra just för att det är så intimt. Det är oftast jag som tar initiativet.
Citera
2016-06-10, 22:20
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Hur snabbt då? Innan ni ens har fått in notan på första daten? Har dom ens visat några som helst tecken på att vilja ha något romantiskt med dig att göra?
Jag vet inte hur det där funkar, men de dejter jag haft har varit ganska meckiga, ofta i andra städer än jag själv bor. Så det har ju inte bara varit att "komma över" lixom. Och jag vet inte vad de har velat, jag tror inte de alltid har vetat det själva.

Citat:
Har du inga kollegor, vänner, bekanta? Har du inga sociala aktiviter där man träffar folk?
Mina kollegor.. asså, alla har fru och barn och dom sitter i sina hörn och gör sin grej. Jag känner inte att vi är ett team alls, men vi jobbar mot olika kunder också.
Mina bekanta är mångt och mycket från högskolan och gymnasitet. Vi umgås sällan, men man kanske träffas någon nån gång i månaden. Jag skall ha inflyttningsfest t.ex. och då kommer folk hit.

Citat:
Yeah. Det där med att prata i flera månader har aldrig funkat för mig. Dom få som jag har fått tag i via renodlade kontaktsidor så har det varit ganska omgående. Internet är bara internet och talk is cheap.
Okej, jag har aldrig varit med om det. Första tjejen jag var med bodde iof i USA och var oskuld, men jag åkte naturligvis dit efter ett år av pratande. Jag har ju inget bättre för mig.

Men att få folk att träffa mig direkt, det har aldrig funkat. Försökte mycket med tjejer på högskolan, de bara sköt upp och sköt upp och sen insåg jag att de inte ville träffa mig.

Citat:
Eller så är det så att dom likt många andra kvinnor vill i alla fall känna sig lite speciella och uppvaktade och att du ska visa lite framfötter.
Jag vet inte. Det känns som att de flesta inte vill bli uppvaktade av mig.

Citat:
Njae. Det är snarare så att hon är trött på att bara ligga runt. Vi hade säkert kunnat bara ligga om det var det hon sökte. Det slumpade helt enkelt sig så att vi sökte ungefär samma sak och det hon ville ha i en partner finns hos mig och det jag söker hos henne. Jävla lotto helt enkelt för jag har en del krav och förväntningar på någon jag ska försöka mig på ett seriöst förhållande med.

Ibland har man tur, så är det ju. Jag har haft tur i mina bostadsaffärer i stället, villket gjort mig mer förmögen än vad jag förtjänat. Sånt är livet.
Citera
2016-06-10, 22:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
2) Bland folk som jag känner har alla en partner eller kan skaffa en partner om de vill så intresset för vem som har sex med vem är 0.

3) Barnlöshet är 15% bland kvinnor, http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Nu-minskar-barnlosheten/ alltså 85% skaffar barn.

4) Det är i varje fall en indikation på att kvinnor inte gillar sex eller hur?

2) Och hur stor är den här urvalsgruppen?

3) Och av dessa 85% som dessutom är i ett förhållande så har hela 50 procentenheter sex oftare än snittet.

4) Nej, det är det inte. Det är en indikation på att människor prioriterar annat än sex. Sex är faktiskt inte det viktigaste i världen ens för människor som verkligen älskar sex.

Citat:
Se nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Knappast så han menade. Tar mig själv som exempel. Jag har aldrig varit intresserad av sex med vem som helst, bara för sexets skull. Inte för att det inte skulle varit skönt, det hade det säkert kunnat vara, utan för att det känns för intimt för att dela med någon jag inte känner. Lite ofräscht liksom.

Däremot är jag väldigt intresserad av sex med mannen jag valt att dela mitt liv med. Bara för att det är skönt och för att jag njuter av det. Samtidigt är det något som för oss närmare varandra just för att det är så intimt. Det är oftast jag som tar initiativet.
Det är exakt så jag menade.
Citera
2016-06-10, 22:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
JText

Vet du vad? Jag tycker att du ska starta en seriöst inriktad tråd på ämnet ditt dejtande. Jag vill gärna prata om det men det är seriöst OT i den här tråden.
Citera
2016-06-10, 22:27
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ja det har varit det. Framför allt har jag varit deprimerad under perioder.
Det som jag tänkt mest på då har varit hur ensam jag är, att jag inte har någon flickvän och att min utbildning gick ganska dåligt under några år, så jag funderade på att hoppa av.

Det var ju tur att jag inte gjorde det.

Men det är klart att, när jag är attraherad av en person så pendlar det ganska mycket mellan att jag är klängig till att jag skjuter dem ifrån mig. Och det är väl något som jag tyvärr får erkänna, är en väldigt dålig egenskap hos mig, men jag verkar alltid trilla tillbaka i det där mönstret. Det kanske är för att det är så viktigt för mig med en relation att jag dejtar tjejer som jag inte är intresserad av egentligen, bara för att få bekräftelse av dem att jag inte är helt värdelös och odejtbar typ.

Men sen är det ju också så att brudarna jag varit med har varit arbetslösa och haft väldigt mycket psykiska problem. Jag har ju tänkt att de kanske kunde vara fina personer ändå, men sen när man stöter på deras problem så, då blir det ju lätt att man drar öronen åt sig och funderar lite över vad man håller på med.
Då tror jag att det är som jag misstänker. Du har inte tillräckligt med självförtroende och kanske heller inte självkänsla. Aldrig funderat på att jobba med det? Ta kontakt med vården eller dyl.?
Jag har också mått kasst, och mycket kan förklaras med en jobbig uppväxt. Jag är inte vidare maskulin men har alltid varit väldigt kaxig och oblyg, samtidigt som jag är känslig. Det har hjälp mig i relationer med tjejer. Jag har oftast (när jag slutade vara tonåring för många år sen) varit mig själv och samtidigt lyssnat. Det hjälper.

Men visst har det varit strul ibland. Jag kraschade vid 23 och höll på att sabba allt med min nuv. tjej.
Terapi hjälpte mig men många killar är så jävla rädda att be om hjälp.
Tror du inte att du kan behöva snacka med ett proffs?

Det finns gott om villiga kåta tjejer. Utseende och status är inte så förbannat centralt. Tjejer vill också ha sex.
Senast redigerad av Ziaya 2016-06-10 kl. 22:40.
Citera
2016-06-10, 22:32
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Men att få orgasm är inte det som kvinnor njuter av. Då kan man lika gärna runka.

2) Ja alla kvinnor får orgasm förr eller senare det är en automatisk reaktion.

3) Det är den mentala kicken som man är ute efter hur det känns fysiskt är inte viktigt.
Kvinnor runkar inte. De pullar. En riktig kvinna känner till skillnaden på de uttrycken..
Citera
2016-06-10, 22:33
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Det är bara mobboffer som bryr sig. Bryr sig Rocco om någon kallar honom mans-hora?

2) Men en hetero man kan knulla en annan man eller hur?

3) Så hur vet du att kvinnor inte knullar män på samma sätt som hetero män har sex med bögar för pengar?
De allra flesta tar illa upp om någon kallar dem hora.
Vanliga heteromän har inte bögsex. En livstidsintern eller sjöman som inte sett en kvinna på länge som våldtar en annan man är inte vad jag skulle kalla "en normal heteroman".
Citera
2016-06-10, 22:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar

1) Det är kanske så för dig som transa men för riktiga kvinnor är sex lika intimt som att hålla handen.

2) Det är som att säga att man är intresserad av mat men bara vill äta på 1 restaurang resten av livet. Tror du att någon går på det?
Citera
2016-06-10, 22:35
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Vet du vad? Jag tycker att du ska starta en seriöst inriktad tråd på ämnet ditt dejtande. Jag vill gärna prata om det men det är seriöst OT i den här tråden.

Sorry, det blev så för att folk började ställa en massa följdfrågor.

Åter till ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in