2016-06-10, 21:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Det handlar om att det för kvinnor finns 1-100 attraktionskrav som skall vara uppfyllda för att de skall bli kåta.

Krav A & B & C & D & E & F... skall alla vara uppfylda.

För män räcker det att:

Krav A eller B eller C eller D... skall vara uppfyllt.

Och sen skall du se ut som en kvinna, eftersom män tänder på kvinnligt utseende.
Men majoriteten av tejejer gör det. De feminster som är tjocka och klär sig och klipper sig som män är dumma i huvudet, för dom förstör attraktionen. Det enda krav som faktiskt är nödvändigt för att män skall gilla dem, misslyckas de med att uppfylla.

Men om en man har 100 krav på kvinnor för att ha sex vill han ligga då? Eller är det en ursäkt?
Citera
2016-06-10, 21:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
2) Men ingen bryr sig om vad ett gäng incels tycker.

3) Hur är det med studien från Sahlgrenska då, http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/sexlivet-daligt-atta-ar-efter-forsta-barnet menar du att folk gick från 3/vecka till 1/månad?

4) Dessutom om du skaffar barn vid 30 kommer du att spendera 50 år i den här gruppen. Så om kvinnor i genomsnitt har sex 1/månad i 50 år tyder det på att de är intresserade av sex?

2) Vi vet att du inte förstår ett skit av det som har med sociala regler och samspel att göra. Du gör det bara värre för dig själv.

3) Återigen, det där är par som skaffar barn och bara par som skaffar barn. En inte särskilt relevant urvalsgrupp om man ska prata om kvinnor i allmänhet. '

4) Det betyder fortfarande att hälften har sex oftare än så och andra halvan mer sällan än så.
Citera
2016-06-10, 21:42
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Men om en man har 100 krav på kvinnor för att ha sex vill han ligga då? Eller är det en ursäkt?

Det tror jag det är väldigt få män som har råd att ha i praktiken.
En vanlig man som har en massa krav kommer aldrig att få nånting.

Bara ett krav som "normalviktig" sorterar ju bort en stor del av kvinnorna i ditt område, kanske de som du också skulle ha störst chans att få ligga med.
Citera
2016-06-10, 21:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Men, min erfarenhet är ju att de inte gillar att ha sex, men mig då.
Jag kan ju inte leva någon annans liv.
Med dig ja. Precis. Det säger inget om vad kvinnor i allmänhet tycker.

Citat:
Det är klart att det kommer att finnas tjejer som älskar att ha sex med dig om du är en väldigt attraktiv person, men för mig som bara är en vanlig kille med en akademisk utbildning (nej jag har ingen asbergers diagnos eller någon annan diagnos för den delen), så är det inte alls lätt att få ligga.
Jag är en vanlig kille utan akademisk utbildning vars enda claim to fame är att jag är lite känd på Flashback och den har kommit på senare år. Jag har aldrig i hela mitt liv haft problem med att ligga och jag är långt ifrån någon supermodell och någon "status" har jag aldrig haft.

Citat:
Det måste ju bero på att tjejer generellt inte har sex med gemene man, utan endast de få utvalda som uppfyller deras krav. Och då är man per definition inte desperat eller speciellt intresserad av bara sex.
Det fetade är pudelns kärna. Många kvinnor vill helt enkelt inte bara ha sex, det är inte alls samma sak som att dom inte är intresserad av sex alls.

Citat:
Medelsingelmannen får väldigt lite sex. Jag läste i DN idag att endast 29 % av dem som dejtar på nätet svarade att de har haft någon sexuell interaktion med det motsatta könet. Som jag förstod det ingick telefonsex och chattsex i den definitionen.
Hur ser det ut för dom som inte bara dejtar på nätet då?

Citat:
Om man tar med chatsex i definitionen av sex så har jag haft ganska mycket sex.
Det är rätt lätt att få tag på. Det är när man börjar visa folk bilder och vill ha något seriöst, ej anonymt som det skiter sig.
Så kan det vara. Jag tackar i alla fall allt som är heligt och oheligt att kvinnan jag träffar just nu både älskar sex, är mer än ett pretty face och dessutom vill ha något seriöst. Men. Henne träffade jag inte på en dejtingsida utan någon helt annanstans.
Citera
2016-06-10, 21:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
2) Vi vet att du inte förstår ett skit av det som har med sociala regler och samspel att göra. Du gör det bara värre för dig själv.

3) Återigen, det där är par som skaffar barn och bara par som skaffar barn. En inte särskilt relevant urvalsgrupp om man ska prata om kvinnor i allmänhet. '

4) Det betyder fortfarande att hälften har sex oftare än så och andra halvan mer sällan än så.

2) Lol det finns ingen social regel som säger att kvinnor måste bry sig om vad män på FB tycker innan de har sex.

3) Men de flesta kvinnor typ 80%+ skaffar barn. Så hur är det inte relevant?

4) Eller så finns det en liten grupp som drar upp snittet + alla andra överskattar sin frekvens så att medianen egentligen ligger på typ 6/år? Vad är mest troligt?
Citera
2016-06-10, 21:57
Medlem
brandbilsproffss avatar
Hej,

Kände idag ett sånt jävla OSUG på sex. Fan alltså, vad jag INTE vill ha det (är tjej). Tur att det finns trådar som denna jag kan lätta på trycket i, i stället för att komma, alltså.

Fy fan för det.
Citera
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Bara ett krav som "normalviktig" sorterar ju bort en stor del av kvinnorna i ditt område, kanske de som du också skulle ha störst chans att få ligga med.

Jag menar om en man kräver typ,

- hög inkomst.
- bra bostad.
- fin bil.
- hög utbildning.
- 180 cm lång.
- six pack.
- rött hår + gröna ögon.
- villig att bjuda på resor.

Av kvinnor för att ha sex vill han ligga då eller är det levnads-standarden som han är ute efter? Samma sak gäller för kvinnor.
Citera
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Det fetade är pudelns kärna. Många kvinnor vill helt enkelt inte bara ha sex, det är inte alls samma sak som att dom inte är intresserad av sex alls.

Åh, jag skulle inget hellre än vilja ha ett förhållande just nu.
Är så jäkla trött på att jaga. Jag har aldrig varit ute efter något annat än ett förhållande egentligen, men kvinnorna som jag pratar med verkar anta att jag bara vill ha sex med dem. Varför vet jag inte.

Men de jag har träffat i verkligheten har jag ofta snabbt laggt fram förslag om att vi borde bli tillsammans, men det har inte uppskattats av dem.

Citat:
Hur ser det ut för dom som inte bara dejtar på nätet då?
Jag vet inte hur man inte dejtar på nätet. Sätter man in kontaktannonser i tidningen då eller?

Citat:
Så kan det vara. Jag tackar i alla fall allt som är heligt och oheligt att kvinnan jag träffar just nu både älskar sex, är mer än ett pretty face och dessutom vill ha något seriöst. Men. Henne träffade jag inte på en dejtingsida utan någon helt annanstans.

Det är ju bra att du har hittat en tjej som gillar att ha sex med dig. Det säger ändå ingenting om kvinnor i allmänhet.

För mig har det varit långa processer att få till detta. De gånger det har hänt har vi pratat online i månader eller år innan vi träffats.

Hade de varit intresserade av sex hade de väl föreslagit det ganska snabbt?

Det handlar ju inte om sex för kvinnor, utan det handlar om något annat, den "högre kännslan" eller vad det nu är. Det är väl det som du ger din tjej, och hon ger dig sex i något slags utbyte för den kännslan.
Citera
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
2) Lol det finns ingen social regel som säger att kvinnor måste bry sig om vad män på FB tycker innan de har sex.

3) Men de flesta kvinnor typ 80%+ skaffar barn. Så hur är det inte relevant?

4) Eller så finns det en liten grupp som drar upp snittet + alla andra överskattar sin frekvens så att medianen egentligen ligger på typ 6/år? Vad är mest troligt?

2) Nej, men det är ju inte bara på FB som dessa åsikter vädras. Jag förstår att du tror det eftersom du verkar vara mer klistrad vid forumet än vad jag är. Men i den stora världen, utanför Sundbyberg där du bor, där händer det saker serru.

3) Källa på det?

4) Det är mest troligt att du inte förstår statistik.
Citera
Medlem
Ziayas avatar
Citat:

När jag läser det du skriver Xer0, blir jag förbryllad. Du har en god utbildning, tränar, säger att du inte har några störningar och ändå har du såna problem med tjejer.
En rentav ful kille, i vår uppfattning av ful, med mullig kropp, kan skaffa sig tjejer om han har självförtroende och charm. Tjejerna vill knulla om han knullar bra. Vem tackar nej till orgasm? (Ja, de finns väl men är nog inte så många. Typ extremreligiösa).

Utifrån dina erfarenheter vill inte kvinnor ha sex eller har extremt höga krav. Men är du säker på att det är så?
Jag undrar, uppriktigt, om det kan vara du som gör någonting som... alltså, om problemet kan ligga hos dig? Vad tror du? Du snackade om toppar och dalar. Hur ser de ut? Är du väldigt mycket upp och ner?
Citera
2016-06-10, 22:02
Medlem
Citat:

Supersant.
Citera
2016-06-10, 22:03
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Utifrån dina erfarenheter vill inte kvinnor ha sex eller har extremt höga krav. Men är du säker på att det är så?
Jag undrar, uppriktigt, om det kan vara du som gör någonting som... alltså, om problemet kan ligga hos dig? Vad tror du? Du snackade om toppar och dalar. Hur ser de ut? Är du väldigt mycket upp och ner?

Ja det har varit det. Framför allt har jag varit deprimerad under perioder.
Det som jag tänkt mest på då har varit hur ensam jag är, att jag inte har någon flickvän och att min utbildning gick ganska dåligt under några år, så jag funderade på att hoppa av.

Det var ju tur att jag inte gjorde det.

Men det är klart att, när jag är attraherad av en person så pendlar det ganska mycket mellan att jag är klängig till att jag skjuter dem ifrån mig. Och det är väl något som jag tyvärr får erkänna, är en väldigt dålig egenskap hos mig, men jag verkar alltid trilla tillbaka i det där mönstret. Det kanske är för att det är så viktigt för mig med en relation att jag dejtar tjejer som jag inte är intresserad av egentligen, bara för att få bekräftelse av dem att jag inte är helt värdelös och odejtbar typ.

Men sen är det ju också så att brudarna jag varit med har varit arbetslösa och haft väldigt mycket psykiska problem. Jag har ju tänkt att de kanske kunde vara fina personer ändå, men sen när man stöter på deras problem så, då blir det ju lätt att man drar öronen åt sig och funderar lite över vad man håller på med.
Senast redigerad av Xer0 2016-06-10 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in