2016-06-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelBeckasin
Hahahaha herregud är du 12 eller? Skäms för dig

Blir jag 12 år för att jag säger nej till rasism. Fuck rasism säger jag oavsett vart den kommer ifrån.
Vill du stödja rasism så är det upp till dig. Det betyder inte att jag måste gilla det.
Citera
2016-06-10, 21:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Alkohol rörde han knappt innan heller. Det finns en historia om när han precis kom hem till USA efter OS i Rom. Han var i New York och en journalist följde med honom runt. De ska ha gått in på en bar (om det var Jack Dempseys ställe) och han doppade fingret i ett glas whiskey och smakade och sade "nu vet jag hur det smakar".

Jo kan tänka mig att detta var som nu gällde i hans liv också sedan då gällande fläsk. Han var den typen som nu sa en sak så gällde den saken. Många nu till synes rättrogna muslimer "slarvar" nog en hel del med dessa regler. Alkohol t.ex flödar liksom väldigt fritt i Saudiarabien om nu bara man håller tyst om saken. För Alis del var det nog så att om han hade bestämt sig så var detta som gällde punkt slut.
Citera
2016-06-11, 12:27
Medlem
En våldsbejakande neger mindre i världen! Lyckan ler i stort och smått.
Citera
2016-06-20, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirFrankLucas
Muhammed Ali var mycket mer än en idrottsman och boxare.
Förmodl hans långa kamp för de "svartas kamp" i Usa !
Citera
2016-06-20, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo kan tänka mig att detta var som nu gällde i hans liv också sedan då gällande fläsk. Han var den typen som nu sa en sak så gällde den saken. Många nu till synes rättrogna muslimer "slarvar" nog en hel del med dessa regler. Alkohol t.ex flödar liksom väldigt fritt i Saudiarabien om nu bara man håller tyst om saken. För Alis del var det nog så att om han hade bestämt sig så var detta som gällde punkt slut.
Från den skiten har jag själv+många
andra tgt avstånd sen minst 10 år------numera har ju äv tonårigar börjat inse att det inte=nåt
att ha. Minskat med 15-17 % i denna grupp sen 90-tlt !
Citera
2016-06-21, 11:36
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VHONS
Varför är Muhammed Ali såpass hyllad även i Sverige? Sverige är ju inte direkt ett proffsboxningsland med tanke på mer än 35års förbud, och begränsningar idag. Det är ju inget snack om att han är en framgångsrik atlet. Men ska vi hylla varenda atlet i varenda sport genom tiderna?

Den amerikanska boxningsvärlden är mycket förvånad över det stora svenska intresset för tungviktsboxning. Det handlar uteslutande om amerikanska journalister som bevakar tungviktsboxning och till jänkarnas stora förvåning ...en hel del svenska journalister.
Intresset tillskrivs naturligtvis att vi haft en världsmästare i tungviktsboxning. Där lades grunden som bara rullat på under åren. Fram till helt nyligen hade ju alla välkända sportjournalister själva suttit uppe och lyssnat på radion när Ingmar knockade Patterson.
Citera
2016-06-22, 01:50
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Cassius Clay tog namnet Muhammed Ali för att hedra en av Islams störste krigare med samma namn, albanen Muhammad Ali Pasha som styrde Egypten mellan 1805 till 1848.
Hans dynasti styrde landet tills monarkin störtades av Gamal Abdel Nasser 1952.
Så nog verkade han trogen sina muslimska ideal.
Citera
2017-07-21, 00:07
Medlem
Varför är det inne att hylla denna kaxiga jäveln?

Carl Lewis är väl mer imponerande i så fall?
Citera
2017-07-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000

Nej, det är han inte. Muhammad Ali var så mycket mer än bara en riktigt bra boxare. Det skiljer honom från de flesta idrottsmän som verkat med stor framgång sett ur endast det sportsliga perspektivet.
Citera
2017-07-21, 20:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Nej, det är han inte. Muhammad Ali var så mycket mer än bara en riktigt bra boxare. Det skiljer honom från de flesta idrottsmän som verkat med stor framgång sett ur endast det sportsliga perspektivet.
Nej det var han inte, han fick synas i media för att han var en bra boxare och idioter trodde på honom för att han var en bra boxare. Ingen med en fungerande hjärna skulle komma på tanken att bli muslim.
Citera
2017-07-22, 23:05
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nej det var han inte, han fick synas i media för att han var en bra boxare och idioter trodde på honom för att han var en bra boxare. Ingen med en fungerande hjärna skulle komma på tanken att bli muslim.

När det gäller religion avstår jag kommentar. För övrigt anser jag att du snackar i nattmössan.
Citera
2017-07-22, 23:10
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
Precis!

Och om 30 år kommer alla tycka att Conor McGregor är så fantastisk...eller vad

Ingen kommer någonsin komma ihåg Mc Gregor för något annat än matcherna. Där skiljer han sig från Ali som även hade något att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in