2016-06-04, 20:42
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Muhammed Ali var svagbegåvad. Så är det bara. PGA dessa odds är det ett anmärkningvärt liv han levt. Men det är naturligtvis också orsaken till att han kunde utnyttjas så till den milda grad som han gjordes. Svarta har låg IQ i USA fortfarande efter 300 år. Alis IQ är helt i linje med den övriga svarta befolkningen. Låg IQ är också symptomatiskt för religiösa (betänk t.ex. Carola). Har inget särskilt behov av att diagnosticera folk ...men nu blev ALi klassad som idiot av värnpliktsverket och det kom att få stor betydelse för hans liv.

Din godhet är inte värd ett vitten aposteln, du ger bara en träffande beskrivning av dig själv.

Ali var en uppkäftig svart medborgare i ett rasistiskt USA. Han tog många tuffa kamper både i och utanför ringen, fighter som du din fega och dumma fan inte har varit i närheten av.

Jag brukar inte bli särskilt berörd av berömdheters död, men i dag har en av mina förebilder lämnat jordelivet och det känns sorgligt.

Att som du sitta på Flashback och spy galla över en person som du inte vet något om säger allt om dig och din intellektuella kapacitet. Märkte du att jag just spydde på dig?
Citera
2016-06-04, 21:43
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Ali var en mobbare som inte borde hedras efter sin behandling av Frazier. Han slog nedåt mot en kille som i alla avseenden hade haft sämre förutsättningar. Ali var ett PR-geni, som tjänade grova pengar, på bekostnad av sina motståndare. Det finns en gräns där trashtalk övergår från att vara en del för att hypa en match, vilket alla inblandade tjänar på, till att bli ren offentlig mobbing. Ali tog heder och ära av en man som hade mer heder och ära i sin lillfingernagel än Ali hade i hela sin kropp!

Ali hade en del andra mindre smickrande sidor, som självklart inte tas upp i dagens hyllningskörer. Han var notoriskt otrogen, mer som ett brunstigt djur, än som en trogen och lojal partner, han var skrävlande, högmodig och gick på myten om sig själv. Därutöver gjorde han inte sin plikt mot sitt land, men det låg ju i hans personlighet.

Som boxare var han fantastiskt bra under den första delen av proffskarriären, fram till ca -73. Därefter var det inte mycket till stick and move, snarare hängde han på ringrepen, tog kopiöst med stryk och vann ändå till priset av sin hälsa. Det är ju ironiskt att storskrävlaren som hade så höga tankar om sig själv(närmast en gud) blev ett kronvrak som fick förlita sig på andra människor för att torka sig i arslet. Ibland är livet rättvist.
Alla är vi människor, och det var även Muhammad Ali. Jag har inget till övers för hans behandling av Frazier. Min favorit av de två är just Frazier, en synnerligen hedersam karl. Andra tillkortakommanden som otroheten du tar upp och hans attityd kan väl ligga honom i fatet, men det är fortfarande fullt mänskligt. Det var en enastående boxare och en fascinerande personlighet. Det kan inte ens du ta ifrån honom.

Vad jag än tycker om Ali så får jag säga att jag sörjer idag. Han hör inte till mina favoriter i boxningen, men han är den störste. Kanske inte bäste, det går att diskutera till döddagar, men den störste!
Citera
2016-06-04, 21:48
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Muhammed Ali var svagbegåvad. Så är det bara. PGA dessa odds är det ett anmärkningvärt liv han levt. Men det är naturligtvis också orsaken till att han kunde utnyttjas så till den milda grad som han gjordes.
Svarta har låg IQ i USA fortfarande efter 300 år. Alis IQ är helt i linje med den övriga svarta befolkningen.
Låg IQ är också symptomatiskt för religiösa (betänk t.ex. Carola).
Har inget särskilt behov av att diagnosticera folk ...men nu blev ALi klassad som idiot av värnpliktsverket och det kom att få stor betydelse för hans liv.

Menar du att han hamnade i fängelse för att han var svagbegåvad?
Citera
2016-06-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l.ibra
tråkigt att han är död, ännu tråkigare är att varje gång det handlar om en muslim eller en svart människa så ska det alltid komma i fokus. trevligt...
Ibland kan ju döden komma som 1 befrielse-----Ali har varit mkt svårt sjuk und väld många år,nu på slutet inte
kunde prata och kände inte igen sin bror som kom på besök ofta----vem vill va kvar under
såna förutsättn. Själv tkr jag att det va trist att han blev så dålig-----att inte kunna stoppa sin
hemska fru roffa åt sig alla peng ist för att hjälpa sin bror som verkl beh ekonomisk hjälp, 1 frisk
Ali hade givetv skilt sig från häxan ! Rest in Peace !
Citera
2016-06-04, 22:22
Medlem
Varför är Muhammed Ali såpass hyllad även i Sverige? Sverige är ju inte direkt ett proffsboxningsland med tanke på mer än 35års förbud, och begränsningar idag. Det är ju inget snack om att han är en framgångsrik atlet. Men ska vi hylla varenda atlet i varenda sport genom tiderna?
Citera
2016-06-04, 22:23
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Lämnar privatlivet osv åt andra.
En enastående talang och idrottsman har tills slut fått lämna in. Topp 10 idrottsmän under 1900-talet kvalar han ju in i. En legend helt enkelt.
Som åskådare och med historien i hand så skulle han ha lagt handskarna på hyllan tidigare.
Men legenden lever vidare.
Citera
2016-06-04, 22:46
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VHONS
Varför är Muhammed Ali såpass hyllad även i Sverige? Sverige är ju inte direkt ett proffsboxningsland med tanke på mer än 35års förbud, och begränsningar idag. Det är ju inget snack om att han är en framgångsrik atlet. Men ska vi hylla varenda atlet i varenda sport genom tiderna?
Det är frivilligt att hylla. Ali är från samma tidsperiod som Ingo var den störste internationella idrottsnamnet vi hade. Patterson och Ingos sista match var 1961, Ali (Cassius Clay) tog titeln från Liston 1964.
Citera
2016-06-04, 23:23
Medlem
Svärjes avatar
Han var tydligen negativ till rasblandning. Men för mig är det förstås en privatsak vem man ska gifta sig med.
www.youtube.com/watch?v=oVpfcq4pV5U
Citera
2016-06-04, 23:24
Medlem
DreamTwisters avatar
CNN har kört rejäla minnesprogram under dagen och för den som till äventyrs ännu inte förstått vilken magnetisk personlighet och fantastisk boxare han var visas just nu "When We Were Kings" på TV3.
Ali Boma Ye...
Citera
2016-06-05, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VHONS

Muhammed Ali var mycket mer än en idrottsman och boxare.
Citera
2016-06-05, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Lämnar privatlivet osv åt andra.
En enastående talang och idrottsman har tills slut fått lämna in. Topp 10 idrottsmän under 1900-talet kvalar han ju in i. En legend helt enkelt.
Som åskådare och med historien i hand så skulle han ha lagt handskarna på hyllan tidigare.
Men legenden lever vidare.
Som en sådan kommer hans minne att leva vidare under överskådlig tid. I am the greatest!
Citera
2016-06-05, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Malcolm X lämnade Nation of Islam 1964 och dog 1965. Videon med Muhammad Ali är inspelad 1971.
Såg att Ali och Malcolm gick splittrade vägar. Men irrelevant ändå då Ali konverterade till mainstream senare ändå (1975?) och ändrade sina tankar om vita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in