Citat:
Jag blir inte förvånad över att det finns personer som honom, faktiskt.
Har alltid funnits många - genuint onda - människor genom historien, och de återkommer & återfinns i alla lägen och tider.
Känner bara en djup sorg över att det finns personer som gör sådana saker mot andra människor!
Varför??
Hur kan en människa göra något sådant, inte en gång, utan flera gånger mot någon annan?
Hur tänker sådana personer? Tänker de ö.h.t? Känner de något?
Är de inte rädd om sina själar (nej jag är inte religiös)... är de inte rädda för något ev. efterliv, även om de fullständigt skiter i sina jordeliv?
Hur kan man leva med sig själv, om man gjort, och troligtvis kommer att göra sådana saker gång på gång mot andra?
Jag får inte ihop det i vare sig min rationella eller min imaginära/fantiserande del av hjärnan... varför gör somliga så här mot medmänniskor? Sedan tidernas begynnelse...
Vad ska man säga, blir inte arg som så, man bara tappar hoppet om samhället och folk som bibehåller sådana samhällen - gång på gång.
Uppmuntrar "macho" via TV dygnet runt, året runt. Ett subtilt:
"Träna, juice'a, bajsa, deffa, cruncha, pusha, skaffa dig drömkroppen.. dräp, stjäl, ljug, hota... be somebody! Drink Carlsberg, probably the best God damn beer in the world.. makes you rough enough!"
Har alltid funnits många - genuint onda - människor genom historien, och de återkommer & återfinns i alla lägen och tider.
Känner bara en djup sorg över att det finns personer som gör sådana saker mot andra människor!
Varför??
Hur kan en människa göra något sådant, inte en gång, utan flera gånger mot någon annan?
Hur tänker sådana personer? Tänker de ö.h.t? Känner de något?
Är de inte rädd om sina själar (nej jag är inte religiös)... är de inte rädda för något ev. efterliv, även om de fullständigt skiter i sina jordeliv?
Hur kan man leva med sig själv, om man gjort, och troligtvis kommer att göra sådana saker gång på gång mot andra?
Jag får inte ihop det i vare sig min rationella eller min imaginära/fantiserande del av hjärnan... varför gör somliga så här mot medmänniskor? Sedan tidernas begynnelse...
Vad ska man säga, blir inte arg som så, man bara tappar hoppet om samhället och folk som bibehåller sådana samhällen - gång på gång.

Uppmuntrar "macho" via TV dygnet runt, året runt. Ett subtilt:
"Träna, juice'a, bajsa, deffa, cruncha, pusha, skaffa dig drömkroppen.. dräp, stjäl, ljug, hota... be somebody! Drink Carlsberg, probably the best God damn beer in the world.. makes you rough enough!"
Problemet är att en psykopat inte har mänskliga känslor som samvete, moral, skuld, skam eller ånger. Dom är helt kliniskt fri från detta. Dom handlar helt och hållet från vad dom i denna sekund roas och njuter av. En psykopat gör endast sådant som han njuter av utan hänsyn till någon annan.
Jag har varit engagerad i mordet på Lisa Holm som avslutades nyligen. Ett fruktansvärt brutalt lustmord på en helt oskyldig 17-åring. Han ströp/hängde henne med blå balsnören, lindade 4 meter silvertejp över hela ansiktet utom ett öga, blottade hennes kön, onanerade vid blicken av sitt stordåd. Därefter, tryckte han in henne med grovt våld i ett alldelens för litet plåtskåp någon km därifrån. Efter 5 dagar i plåtskåpet hittades hon. Poliserna grät vid åsynen.
Han nekade genom TR, HR och ansökte via advokat om PT som HD avslog. Samtliga rättsinstanser var eniga i sina domar och han dömdes till livstids fängelse och permanent utvisning. En riktig jävla psykopat och sexualsadist. Trots att han avlämnat 10 DNA på hennes kläder och blodDNA hävdade han sin oskuld "Jag har aldrig ens sett flickan".
I samband med det läste jag en hel del om bl.a. psykopati.
Det GM här nu kommer att berätta under häktningstiden och framåt är endast det som tjänar honom själv. Han kommer att skylla på alla andra, ett offer för omständigheter Bah
Senast redigerad av Remark 2016-06-10 kl. 20:11.
Senast redigerad av Remark 2016-06-10 kl. 20:11.
Att släppa ut karln igen är samma sak som att någon ny blir söndermisshandlad, inser inte vi alla det?