2016-06-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Jag blir inte förvånad över att det finns personer som honom, faktiskt.
Har alltid funnits många - genuint onda - människor genom historien, och de återkommer & återfinns i alla lägen och tider.

Känner bara en djup sorg över att det finns personer som gör sådana saker mot andra människor!

Varför??
Hur kan en människa göra något sådant, inte en gång, utan flera gånger mot någon annan?

Hur tänker sådana personer? Tänker de ö.h.t? Känner de något?

Är de inte rädd om sina själar (nej jag är inte religiös)... är de inte rädda för något ev. efterliv, även om de fullständigt skiter i sina jordeliv?

Hur kan man leva med sig själv, om man gjort, och troligtvis kommer att göra sådana saker gång på gång mot andra?

Jag får inte ihop det i vare sig min rationella eller min imaginära/fantiserande del av hjärnan... varför gör somliga så här mot medmänniskor? Sedan tidernas begynnelse...

Vad ska man säga, blir inte arg som så, man bara tappar hoppet om samhället och folk som bibehåller sådana samhällen - gång på gång.

Uppmuntrar "macho" via TV dygnet runt, året runt. Ett subtilt:
"Träna, juice'a, bajsa, deffa, cruncha, pusha, skaffa dig drömkroppen.. dräp, stjäl, ljug, hota... be somebody! Drink Carlsberg, probably the best God damn beer in the world.. makes you rough enough!"

Problemet är att en psykopat inte har mänskliga känslor som samvete, moral, skuld, skam eller ånger. Dom är helt kliniskt fri från detta. Dom handlar helt och hållet från vad dom i denna sekund roas och njuter av. En psykopat gör endast sådant som han njuter av utan hänsyn till någon annan.

Jag har varit engagerad i mordet på Lisa Holm som avslutades nyligen. Ett fruktansvärt brutalt lustmord på en helt oskyldig 17-åring. Han ströp/hängde henne med blå balsnören, lindade 4 meter silvertejp över hela ansiktet utom ett öga, blottade hennes kön, onanerade vid blicken av sitt stordåd. Därefter, tryckte han in henne med grovt våld i ett alldelens för litet plåtskåp någon km därifrån. Efter 5 dagar i plåtskåpet hittades hon. Poliserna grät vid åsynen.

Han nekade genom TR, HR och ansökte via advokat om PT som HD avslog. Samtliga rättsinstanser var eniga i sina domar och han dömdes till livstids fängelse och permanent utvisning. En riktig jävla psykopat och sexualsadist. Trots att han avlämnat 10 DNA på hennes kläder och blodDNA hävdade han sin oskuld "Jag har aldrig ens sett flickan".

I samband med det läste jag en hel del om bl.a. psykopati.

Det GM här nu kommer att berätta under häktningstiden och framåt är endast det som tjänar honom själv. Han kommer att skylla på alla andra, ett offer för omständigheter Bah
Senast redigerad av Remark 2016-06-10 kl. 20:11.
Citera
2016-06-10, 20:03
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan

Hur tänker sådana personer? Tänker de ö.h.t? Känner de något?

Min tanke också för bara någon minut sedan.
Hur känner han nu?

Tänker han"HA, där fick hon" eller är han sne över att han åkte fast?
Mår han dåligt över det han gjort eller har han vant sig med här sättet att leva?
Ångrar han sig?

Tänk om man kunde få ett litet fönster in i hans huvud, men risken är väl att man blir så skrämd att man själv hamnar på den avdelning som han borde suttit inlåst på.
Citera
2016-06-10, 20:07
Medlem
Blundettos avatar
[quote=JH1960|57527132]
Citat:
Ursprungligen postat av MissMitsouko
En synnerligen klok kommentar. Karln verkar ha begått misshandel förut (underdrift) med minst en död söndersparkad och en nära döden, man undrar hur många andra som blivit hans offer genom åren? Mer än en, karln verkar inte vara en snäll person, den saken är klar att här finns många fler offer. Och när han nu hotade en nytt offer (som blev senare blev sönderslaget till döds) borde varningsklockor ringa väldigt högt. Undrar vad LGWP hade ansett om polisens och åklagarnas hantering av detta? Att släppa ut karln igen är samma sak som att någon ny blir söndermisshandlad, inser inte vi alla det?

Jag tror att alla inser det. Men BO drog väl tillbaka anmälan? Utan BO:s medverkan så blir det väl svårt för åklagaren att bygga ett mål som håller i rätten och då faller väl grunderna för häktning allmänt åtal till trots?

Sedan i en sund värld så borde detta drägg naturligtvis vara skild från samhället på permanent basis för länge sedan. Redan första gången man finner det som en god idé att hoppa på någons huvud så borde det vara grund för permanent inlåsning.
Citera
2016-06-10, 20:08
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Min erfarenhet är att en typisk farlig kvinnomisshandlare inte ser ut som en sådan som denna kille snarare är det dom man minst anar som är dom farliga tyvärr. Smala, otränade, chef över företag eller nån högre position. Men det går inte att se på utseendet om en kille är en kvinnomisshandlare dom finns ÖVERALLT. Det går inte att lita på någon tyvärr.

Nej det har du rätt i, men man kan däremot se om en man är skräp.
Sen finns det naturligtvis fullt av män eller människor över lag som är skräp men som man inte kan utläsa på utsidan.
Gärningsmannen i detta fall kan man tydligt se att han är skräp enbart genom att titta på honom.
Citera
2016-06-10, 20:09
Bannlyst
Han Mattias Flink som mördade sju människor i Falun hade inte han också käkat ryss-femmor? Har för mig det. Den dåren är ute i samhället idag tror jag.
Citera
2016-06-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Tack! Nån som förstår hur en psykopat är
Jag tror att man måste känna till en psykopats mekanismer innan man uttalar sig om vad kvinnan i det här fallet skulle/borde ha gjort.
Vissa verkar tro att det bara är att dumpa honom och så är saken ur världen
Citerar även ovanstående post
Psykopater är djupt störda sjuka människor, dessvärre utan sjukdomsinsikt. Men det har inget med neuropsykiatri att göra utan är en personlighetsstörning!!
OT jag har en väninna som har ett förhållande med en man som är så klockren psykopat så man blir mörkrädd o han beter sig mkt riktigt så som det beskrivs, listigt, beräknande, hotfullt, lömskt o nästlar sig in i offrets liv tills denne inte längre vet var hon börjar o slutar. Det är nog tyvärr oftast så att den kvinna som dejtar en psykopat inte ser det själv, är skrämd till döden el envist håller fast vid hans goda sidor som visar sig då o då.. Kommer nog att sluta illa även för min väninna men vi kan inget göra då hon är fullkomligt oemottaglig för vår oro
Citera
2016-06-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej det har du rätt i, men man kan däremot se om en man är skräp.
Sen finns det naturligtvis fullt av män eller människor över lag som är skräp men som man inte kan utläsa på utsidan.
Gärningsmannen i detta fall kan man tydligt se att han är skräp enbart genom att titta på honom.

Det kostiga är att på hans enda Facebook som finns kvar kan man se att han verkar fått barn, för ca tre år sedan. Med en tjej som är smålik Lotta faktiskt (långt blont hår). Hon har kommenterat en av bilderna som "finaste bilden som finns" och där håller han bebisen. Då såg han mindre biffig ut. MYCKET mindre biffig.
Citera
2016-06-10, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Han Mattias Flink som mördade sju människor i Falun hade inte han också käkat ryss-femmor? Har för mig det. Den dåren är ute i samhället idag tror jag.

Vad jag minns är att Flink inte klarade att tjejen gjort slut; han ville därför hämnas på kvinnor...
Citera
2016-06-10, 20:14
Medlem
Citat:

Var inte det alkoholen som gjorde att det slog slint där? Ja han är ute sen nåt år tillbaka. Tydligen färdigrehabiliterad även han.
Citera
2016-06-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Min tanke också för bara någon minut sedan.
Hur känner han nu?

Tänker han"HA, där fick hon" eller är han sne över att han åkte fast?
Mår han dåligt över det han gjort eller har han vant sig med här sättet att leva?
Ångrar han sig?

Tänk om man kunde få ett litet fönster in i hans huvud, men risken är väl att man blir så skrämd att man själv hamnar på den avdelning som han borde suttit inlåst på.

Den enda tanken som är mest sannolik är att han är förbannad över att han åkte fast. Inget annat.
Citera
2016-06-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattuven
Psykopater är djupt störda sjuka människor, dessvärre utan sjukdomsinsikt. Men det har inget med neuropsykiatri att göra utan är en personlighetsstörning!!
OT jag har en väninna som har ett förhållande med en man som är så klockren psykopat så man blir mörkrädd o han beter sig mkt riktigt så som det beskrivs, listigt, beräknande, hotfullt, lömskt o nästlar sig in i offrets liv tills denne inte längre vet var hon börjar o slutar. Det är nog tyvärr oftast så att den kvinna som dejtar en psykopat inte ser det själv, är skrämd till döden el envist håller fast vid hans goda sidor som visar sig då o då.. Kommer nog att sluta illa även för min väninna men vi kan inget göra då hon är fullkomligt oemottaglig för vår oro

Han behöver inte alls vara psykopat, tvärtom verkar han ju varit ocharmig om hon så snabbt inte ville ha något med honom att göra. Psykopater/sociopater brukar inte så snabbt visa sig ocharmiga, utan den biten kanske kommer fram när man köpt hus ihop och så. De brukar sällan klumpigt i början av förhållandet tvinga sig på folk och otrevligt hota att döda dem om de drar, utan de "charmar fast sig rejält".

Tycker det verkar som att han tränat mycket, för mycket de senaste tre årsen. Har han dessutom använt droger och anabola samtidigt, kan det slagit slint i hans hjärna totalt vad gäller empatidelen.
Citera
2016-06-10, 20:15
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:

Du har för dig fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in