2016-06-10, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Hans gamla fejja funkar fortfarande den har han nog glömt lösen till

https://www.facebook.com/marre.jonsson.7?ref=br_rs

Intressant läsning om vad han ville göra med Svea hovrättspresidenten Fredrik Wersäll.

Och likesen: Fan va bra skrivet asså !
Citera
2016-06-10, 19:24
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vi vet ingenting om BO:s tidigare långa förhållande och hennes historik. Vi vet dock desto mer om den tatuerade galningen och hans historik. Något måste ändå ha gjort så att det klickade mellan dessa två på facebook och sedan i verkligheten, att det sedan gick åt helvete med raketfart kan nog sägas bero på muskelmannens trasiga psyke. Varför inledde BO ens en kontakt med honom, av hans bilder på fejjan så går det att uttolka en hel del, BO var ingen ung dum oerfaren tjej på 19 bast heller utan en medelålders kvinna på 41.

Lite info hennes tidigare förhållande

http://www.expressen.se/nyheter/expojkvannen-om-sorgen-efter-lotta/
Citera
2016-06-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Har haft ett litet öga på hans gamla facebook, och en sak som förvånar mig är att hans vänlista där inte krymper efter mordet.
Hade jag någon på min vänlista som visade sig vara en sadistisk mördare hade jag direkt plockat bort den personen.
Betyder detta att hans vänner är ok med att ha en mördare i bekantskapskretsen?
Bryr dom sig inte?
eller visste dom redan ?
Är nog samma skrot o korn som loosern själv. Ser ut till att vara pumpade med steroider med tatueringar långt upp på halsen hela högen, eller åtminstone hälften av dem.
Citera
2016-06-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ok, han är beroende och var psykiskt under isen eftersom Lotta inte ville ha honom.
Hans vän uttalar sig i blaskorna hur trasig han var och att han sagt att han gjort slut med sin tjej.
Det är väl mer ett önsketänkande va? Dom hamnar ofta på psyk då kvinnorna inte vill ha dom.

Anade det. OM det nu var så att MGM lyckats attrahera en kvinna - och en till synes vacker kvinna - och hon sedan drog sig ur - då är risken är stor att mannen faller ihop.
Citera
2016-06-10, 19:26
Medlem
Citat:
Även 2011 dömdes han till skyddstillsyn efter att ha misshandlat och hotat sin dåvarande flickvän. Vid ett tillfälle hittade 33-åringen en bild på flickvännens före detta pojkvän. När hon bad 33-åringen att lämna lägenheten tog han strypgrepp på henne, tryckte ner henne på golvet och hotade att stampa på henne.

– Skrik eller gråt inte för då stampar jag sönder ditt ansikte, sa han enligt vad flickvännen berättade för rätten.

Niklas som dog kort efter misshandeln hade även han fått sitt huvud sönderstampat.
Mannen som jobbade som spärrvakt likaså, har för mig att han numera är sjukpensionerad pga detta

Fy helvete vilket monster dom lät gå fri, bra psykvård vi har va, och vilket bra och rättssäkert skyddsnät vi har......inte

Nej, det har vi inte. Och man kan prata om detta i timtal om straffsatser och vilken väg Sverige har tagit vad gäller påföljder. Hur kan andra länder ha mycket långa straff vad gäller sånt här och uppenbarligen ha råd att förvara grova brottlingar länge, men inte här? Det övergår mitt förstånd.

Någon kunnig jurist som kan förklara saken. Borde man fasiken inte för länge sedan ha sett att denne jävul var en risk.

Och om psykopati eller sadism och aggression är en hjärnskada, vilket jag tror det är, finns mig veterligen ingen botemedel mot det, alltså måste det till andra lösningar.
Citera
2016-06-10, 19:38
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Det här är något av det grövsta jag läst på länge.

Han är ju sadist. Vittnesmålen från hans ex Terese samt beskrivningen av killen han gjort till grönsak äcklar mig. Han gillar alltså att stampa på någons huvud och ryggrad för att knäcka dessa kroppsdelar.
Det är ju ett mönster, han vill ju döda brutalt.

Helt makalöst faktiskt.

Jag blir inte förvånad över att det finns personer som honom, faktiskt.
Har alltid funnits många - genuint onda - människor genom historien, och de återkommer & återfinns i alla lägen och tider.

Känner bara en djup sorg över att det finns personer som gör sådana saker mot andra människor!

Varför??
Hur kan en människa göra något sådant, inte en gång, utan flera gånger mot någon annan?

Hur tänker sådana personer? Tänker de ö.h.t? Känner de något?

Är de inte rädd om sina själar (nej jag är inte religiös)... är de inte rädda för något ev. efterliv, även om de fullständigt skiter i sina jordeliv?

Hur kan man leva med sig själv, om man gjort, och troligtvis kommer att göra sådana saker gång på gång mot andra?

Jag får inte ihop det i vare sig min rationella eller min imaginära/fantiserande del av hjärnan... varför gör somliga så här mot medmänniskor? Sedan tidernas begynnelse...

Vad ska man säga, blir inte arg som så, man bara tappar hoppet om samhället och folk som bibehåller sådana samhällen - gång på gång.

Uppmuntrar "macho" via TV dygnet runt, året runt. Ett subtilt:
"Träna, juice'a, bajsa, deffa, cruncha, pusha, skaffa dig drömkroppen.. dräp, stjäl, ljug, hota... be somebody! Drink Carlsberg, probably the best God damn beer in the world.. makes you rough enough!"
Senast redigerad av BallsMan 2016-06-10 kl. 19:40.
Citera
2016-06-10, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
"Lotta träffade Martin Jonsson i början av 2016. För ungefär fyra veckor sedan fick Per de första signalerna om att hon inte mådde bra i 33-åringens sällskap.
– När jag träffade Lotta var hon alldeles blåslagen på armarna. Då tog jag telefonen och ringde polisen, berättar han"

Så där har vi ju bekräftelsen på att de även umgåtts privat , Lotta och mördar-Martin.

Det torde väl ligga i samma tid som han bröt två revben på henne.
Citera
2016-06-10, 19:40
Medlem
JH1960s avatar
[quote=MissMitsouko|57524615]
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Fast åklagare och poliser kan tolka lagarna på eget sätt och skapa rutiner som försvårar tillvaron för sådana här personer. Inget hindrar ju att han sätts på bevakning av polisen för misstanke för något riktigt grovt brott som de prioriterar (t.ex skattefusk eller sexköp) eller att åklagare "felaktigt" bedömer att det finns möjlighet till häktning och gör en sådan framställan. Även om det är att delvis fuska så är det ju tillämpning av systemet också en del av systemet. Här ska man inte underskatta ansvaret hos chefer och ledning.
QUOTE]

Man hade ju kunnat låtit bli att ge honom villkorligt till exempel. Varför fick en sådan våldsbenägen person det?
En synnerligen klok kommentar. Karln verkar ha begått misshandel förut (underdrift) med minst en död söndersparkad och en nära döden, man undrar hur många andra som blivit hans offer genom åren? Mer än en, karln verkar inte vara en snäll person, den saken är klar att här finns många fler offer. Och när han nu hotade en nytt offer (som blev senare blev sönderslaget till döds) borde varningsklockor ringa väldigt högt. Undrar vad LGWP hade ansett om polisens och åklagarnas hantering av detta? Att släppa ut karln igen är samma sak som att någon ny blir söndermisshandlad, inser inte vi alla det?
Citera
2016-06-10, 19:41
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
All Cops Are Bastards

Undrar vad fanskapet kallar sig själv.

Helt otroligt hur denna dåre kunde få röra sig fritt ute.
Citera
2016-06-10, 19:51
Medlem
BushwickBills avatar
Det här är ett naturfenomen, och bör behandlas så. Trasiga kvinnor och trasiga män, med 9.5 miljoner invånare får man räkna med att naturen möts och besegras ibland och att det blir våldsamt därtill. Precis som den gör i skogen som breder ut sig eller åkern som tar mark. Det är självklart att när naturen visar sina ytterligheter, då kommer människoliv spillas. Sorgligt men jag är tveksam till att det går att förändra, naturen har sin gälla gång.
Citera
2016-06-10, 19:52
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMitsouko
Att släppa ut karln igen är samma sak som att någon ny blir söndermisshandlad, inser inte vi alla det?

Han har sannerligen bevisat detta... "en gång är ingen gång bla bla bla"... men detta är ju en adekvat "livsstil" (eller vad fan man kan kalla det) som GM har bibehållit sedan tonåren - utan en tillstymmelse av förändras till det bättre.

Klart att alla här (så vitt jag läst i tråden) förstår att detta är ett hopplöst fall.

Dock, säger min magkänsla... den här snubben kommer att få rehabilitering.. igen.. återfalla igen... rehabiliteras igen... femtioelva gånger...

Sådant är samhället.

Den här killen har nog fått mer vård och skattepengar insatta i sina repeterade "rehabiliteringar" än vad den mest utslagne sprutnarkomanen på gatan någonsin fått!
Mer vård och pengar investerade än den mest våldtagna kvinna på kvinnohem i Sverige fått!
Mer vård och pengar investerade än den genomsnittlige leukemipatienten på ett barnsjukhus fått!
Citera
2016-06-10, 19:58
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum

Och om psykopati eller sadism och aggression är en hjärnskada, vilket jag tror det är, finns mig veterligen ingen botemedel mot det, alltså måste det till andra lösningar.

Ja man tycker ju att det borde finnas med i svensk lagstiftning hur man ska förfara med en kriminell som har dessa egenskaper du räknar upp.
Ska han sitta i fängelse så sätt honom i fängelse, om han ska sitta på en låst psykavdelning så se till att det blir så också.
Problemet är väl att man monterat ner hela den delen, Beckomberga tex blev ju lyxbostäder, jo, det finns mer pengar att hämta i den branschen såklart

Det vore önskvärt att man kunde deportera dessa våldsverkare till nåt land som tillåter dödsstraff och köra dom i en flismaskin eller nåt men innan man hittat en fungerande lösning så kan man väl för f** inte bara låta dom löpa fritt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in