2016-06-10, 16:53
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
I allmänhet har ni fel. Det finns många klädkoder som är mer än "oskrivna regler" och det bryter inte mot någon arbetsrätt. På min arbetsplats är det inte en "oskriven regel" och det är ofta som man får påminnelser om klädkoden, särskilt under sommaren när det är varmt och folk vill vara sommarklädda.

Redax citat pekar på att ledningen eventuellt gått över sina befogenheter här. Jag tror dock inte att det beror på ledningen vill "blidka muslimer" (där ni för övrigt menar muslimska fundamentalister, långt ifrån alla), utan att de helt enkelt vill ha en arbetsplats där man klär sig vettigt. Vad den verkliga anledningen helt säkert är vet varken ni eller jag.

Vilken oskriven klädkod är det som du ofta misslyckas med att läsa in och vilken typ av arbetsplats rör det sig om?

/Provokatör
Citera
2016-06-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Vilken oskriven klädkod är det som du ofta misslyckas med att läsa in och vilken typ av arbetsplats rör det sig om?

/Provokatör
Läs om, förstå vad jag skriver och försök igen. Lyckat till.
Citera
2016-06-10, 16:56
Medlem
Klädkod är väl inget konstigt? Varför hetsa upp sig, det handlar om en arbetsplats, ingen badstrand!
Citera
2016-06-10, 16:59
Medlem
Citat:
I allmänhet har ni fel. Det finns många klädkoder som är mer än "oskrivna regler" och det bryter inte mot någon arbetsrätt. På min arbetsplats är det inte en "oskriven regel" och det är ofta som man får påminnelser om klädkoden, särskilt under sommaren när det är varmt och folk vill vara sommarklädda. ...
Menar du att du har skrivit på ett avtal om klädkod?

Citat:
... Redax citat pekar på att ledningen eventuellt gått över sina befogenheter här. Jag tror dock inte att det beror på ledningen vill "blidka muslimer" (där ni för övrigt menar muslimska fundamentalister, långt ifrån alla), utan att de helt enkelt vill ha en arbetsplats där man klär sig vettigt. Vad den verkliga anledningen helt säkert är vet varken ni eller jag.
Jag tror att ledningen ängsligt har funderat på hur man ska göra med klädkoden för att vara så tillmötesgående som möjlig mot de "kunder" man har. Däri ligger definitivt tanken att många är sedesamma muslimer. Helt vanliga muslimer vill att kvinnor skyler sig, det kan jag garantera dig. Däremot tror jag inte att muslimer i allmänhet kräver detta av tjänstemän på kontor. Det är därför tjänstemännens epost är så dålig.
Citera
2016-06-10, 17:01
Medlem
Pluppiplupps avatar
Det smygs in nya saker hela tiden för att anpassa Sverige till de nya "svenskarna". Separata badtider på badhus, separata gymnastiklektioner för pojkar och flickor i skolan, kvinnor som uppmanas att inte röra sig ensamma utomhus efter en viss tid på dygnet m.m.

Nog för att det finns en jäkla massa idioter i Sverige, svenskar och "svenskar", men att man inte skulle ha vett nog att klä sig "anständigt" på en arbetsplats i Sverige är för fan befängt!!! Det behövs inte en manual för att lär ut detta! Däremot om det handlar om att man måste klä sig i kavaj eller liknande på ett företag, så är det en annan femma. Detta utskick får det att låta som att de anställda är klädda för en porrfilmsinspelning eller något.

Detta har utan tvekan att göra med muslim smutsen i Sverige och i Göteborg. Om man inte kan se detta så är man antingen naiv eller en jubelidiot. Så grattis till alla dessa hycklande jävla så kallade feminister, ni har fått vad ni ville ha. Kom ihåg dock, skyll inte detta på alla kvinnor i Sverige eller alla feminister. Dom som har välkomnat detta är extremfeminister och vet fan inte ett dugg om vad jämlikhet faktiskt innebär.

Kom ihåg detta mantra:

"Vi måste anpassa oss till det nya Sverige. Det gamla Sverige kommer inte tillbaka".
Citera
2016-06-10, 17:02
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
......Det finns många klädkoder som är mer än "oskrivna regler".....det är ofta som man får påminnelser om klädkoden......

Så vad fan menar du med "mer än "oskrivna regler"" då?

/Provokatör
Citera
2016-06-10, 17:03
Medlem
Krasigts avatar
Hur i helvete ser någon detta som en koppling till islam? Idioter.

Det handlar om formella klädstilar, inget annat. Givetvis är det extremt töntigt och löjligt, och riktar sig dessutom enbart till kvinnor.
Citera
2016-06-10, 17:04
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Klädkod är väl inget konstigt? Varför hetsa upp sig, det handlar om en arbetsplats, ingen badstrand!
Det riktar sig enbart (i generella drag) till ett kön. Dessutom rör det sig om stadsförvaltningen... Vem fan bryr sig ens?
Citera
2016-06-10, 17:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Hur i helvete ser någon detta som en koppling till islam? Idioter.

Därför att det sker i ett mycket muslimtätt område, där många klienter, och förmodligen en del anställda, är muslimer?
Citera
2016-06-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Menar du att du har skrivit på ett avtal om klädkod?

Jag tror att ledningen ängsligt har funderat på hur man ska göra med klädkoden för att vara så tillmötesgående som möjlig mot de "kunder" man har. Däri ligger definitivt tanken att många är sedesamma muslimer. Helt vanliga muslimer vill att kvinnor skyler sig, det kan jag garantera dig. Däremot tror jag inte att muslimer i allmänhet kräver detta av tjänstemän på kontor. Det är därför tjänstemännens epost är så dålig.
Jag har skrivit på ett avtal där jag ska följa arbetsgivarens uppmaningar och regler, varav en råkar vara en nedskriven klädkod. För din info så är det så det fungerar i arbetslivet.

Du skriver "jag tror", precis som jag påpekade. Du får tro vad du vill, du VET ingenting.

Nej det kan du inte garantera mig, för du har fel. Nu är visserligen anekdoter ofta inte statistiskt säkerställda, men de helt vanliga muslimer som jag känner anser att det är upp till var och en att klä sig som man vill. Sen kanske personerna tänker "så skulle inte jag ha klätt mig", men det är inte ens i närheten av vad du försöker ljuga fram.
Citera
2016-06-10, 17:10
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Därför att det sker i ett mycket muslimtätt område, där många klienter, och förmodligen en del anställda, är muslimer?
För klädkoder förekommer aldrig i något annat sammanhang

Löjliga teorier som saknar någon form av bevis.
Citera
2016-06-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Klart de hetsar upp sig. De försöker ju, likt med allt annat, få detta till något konstigt och dåligt så att de kan kleta det på MUSLIIIIMEEERNAA!!1! Att de aldrig verkar ha arbetat på en arbetsplats med klädkod (eller ens arbetat?) säger väl en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in