2016-06-09, 17:48
Avstängd
OliverCromwells avatar
Jag tycker i alla fall att det är skönt att feminister nu erkänner jämställdhetens dilemma iom att män och kvinnor är i grunden annorlunda.

1. Det är självklart att en kvinna kan känna sig orolig om en stor jävla skäggbiff rycker i ytterdörren och stormar in i trapphuset. Särskilt om det är en helt främmande man.

Det här är ju bara självklarheter. Mannen är det starka könet, kvinnan är det svaga könet. Klart som fan att hon blir orolig om en flera kilos större man stormar in i trapphuset när hon har svårt att öppna dörren till sin lägenhet. (obvious)

2. Män blir givetvis också tafsade på. Men det är inte så relevant, just för att VI ÄR MÄN!!! Fulla tjejer tar män som vilda pirayor över hela kroppen, och då gäller det att se till att försöka behärska kvinnans amazonas-begär. (Har själv upplevt detta, och är säker på att många killar har).

Men återigen är det så klart ett större problem om detta sker kvinnor, och de upplever nog det som värre, än vad männen upplever när kvinnor tafsar på dem. Vi är alltså annorlunda, och iom detta så gäller även olika måttstockar. SÅ ÄR DET BARA! Att jämställdhet och lika behandling skulle vara något bra för kvinnor är en myt.

Kvinnor bör behandlas med särskild respekt, något som män inte behöver i samma utsträckning pga sin fysiska styrka mm. (Självklart finns det undantag, vi generaliserar nu).

Alltså, vill kvinnor verkligen ha jämställdhet så ska de behandlas precis som män. Men det är uppenbart att de inte klarar av detta. De upplever sig betydligt mer trakasserade än män av en nyp på rumpan. De kan alltså inte både ha kakan och äta den också!
Citera
2016-06-09, 18:01
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baa37377
Vad fan har gått snett i din hjärna? Politik handlar om tusentals frågor och jag håller med om att invandringen ligger på topp 3. Som tur är ser folk igenom SD och röstar inte på ett parti som skulle dra vårt land ner i skiten. Att det sen finns pundhuvuden som inte kan se helhet utan snöar in på en enstaka gren är en annan sak...

Nu råkar det faktiskt vara skit samma om du brinner för hjärtefrågor som huruvida man ska få ladda ner sunkiga Hollywood-filmer från nätet eller ej eller hur bögar ska få gifta sig kyrkan. Därför att invandring påverkar faktiskt allting annat i samhället.

Sverige lägger absurda mängder miljarder, fler än andra länder, på att få hit horder av primitiva och våldsamma skräpfolk som har en annan kvinnosyn än de svenska männen. Det är en så pass akut situation idag så allting annat är de facto irrelevant.

Citat:
Ursprungligen postat av baa37377
Ta reda på vad pundhuvud innebär så inser du nog varför det ligger SD nära till hands. Lyckas du inte så fråga de som går på tjack hur det är att snöa in på något där uttrycket härstammar från.

Sen det här med personangrepp och konstiga meningsuppbyggnader...
baa37377, du är dig lik alla andra idioter som glider in här och hetsar upp sig för ingenting.
Jag förväntar mig inte att folk ska skriva mästerverk, inte att jag heller ska göra det. Men för Guds skull, du passar så väl in i mallen över en idiot. Dåligt skrivna inlägg och samma halmgubbeargument som alla andra sosse-muppar.

Det här är bara det som våra svenska kvinnor vill ha.
Citera
2016-06-09, 19:03
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell

Alltså, vill kvinnor verkligen ha jämställdhet så ska de behandlas precis som män. Men det är uppenbart att de inte klarar av detta. De upplever sig betydligt mer trakasserade än män av en nyp på rumpan. De kan alltså inte både ha kakan och äta den också!

Bra uttryckt, lite grann kan man ibland misstänka att när det pratas jämställdhet så är det bara fördelar som plockas fram. Det är de man vill ha.

Men visst, jag som kille skulle ju vilja ha jämställdhet också, så jag kan plocka alla tjejers fördelar.

Att kunna få högre betyg i skolan.
Att kunna kvoteras in eller ha förtur lite här och där.
Att inte behöva göra allt som är fysiskt tungt för killar är bättre lämpade. I de fall det är tungt är kraven oftast lägre.
Att slippa ta massa initiativ och ändå kunna få sex, partner, kärlek. Och händer inte det så reggar man sig bara på tinder så är saken biff.
Att kunna öka sitt värde på partermarknaden genom lite snygga kläder och en spenderad 100-lapp på färg(smink)
Att "anses" som den viktigaste föräldern när man har barn och de fördelar det medför.
Senast redigerad av Farbror-Joakim 2016-06-09 kl. 19:06.
Citera
2016-06-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
[/b]

Bra uttryckt, lite grann kan man ibland misstänka att när det pratas jämställdhet så är det bara fördelar som plockas fram. Det är de man vill ha.

Men visst, jag som kille skulle ju vilja ha jämställdhet också, så jag kan plocka alla tjejers fördelar.

Att kunna få högre betyg i skolan.
Att kunna kvoteras in eller ha förtur lite här och där.
Att inte behöva göra allt som är fysiskt tungt för killar är bättre lämpade. I de fall det är tungt är kraven oftast lägre.
Att slippa ta massa initiativ och ändå kunna få sex, partner, kärlek. Och händer inte det så reggar man sig bara på tinder så är saken biff.
Att kunna öka sitt värde på partermarknaden genom lite snygga kläder och en spenderad 100-lapp på färg(smink)
Att "anses" som den viktigaste föräldern när man har barn och de fördelar det medför.

Du glömde att hålla dig on topik:

* Att kunna tafsa på en tjej precis överallt, och om hon inte gillar det kunna anklaga henne för sexuella trakasserier.
Citera
2016-06-09, 19:23
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen666
Hehe det var ord och inga visor.....

Jag är bara ärlig, för jag blir så IN I HELVETE förbannad när äckelfeminister öppnar käften o pissar på män som inte gjort dem ett skit, men så lider ju var o varannan jävel av vanföreställningar har man sett.. Jag skulle vilja suga tag i den där fan o säga henne ett par ord, men det är klart, vad fan förstår en sån där liten jävla lilljänta, blott 16 bast... Värre blir det när hon växer upp och tycker att det är en fetbra idé att gå med i F!ttorna...

Hade karl tafsat på mig så hade han fått en jävla utskällning för det första, o hade det inte hjälpt får man väl bli fysisk, en rejäl stamp på foten som försmak...
Citera
2016-06-09, 20:29
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Tino delar en av artiklarna och det ger oss en möjlighet att få läsa kommentarerna utan Aftonbladets censurering. https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10153673748138231

Tror ingen verkar känna igen sig i bilden som krönikören beskriver, inte ens de som är födda ungefär samtidigt. Rätt få stämmer in i bilden av att sexuella kränkningar av kvinnor är en svensk norm.
Citera
2016-06-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Problemet är att allt det där är så abstrakt, med beteenden och normer. Varför kvinnor och män generellt beter sig som de gör.
Det enkla praktiska har ni så att säga löst med inkvotering, delad föräldraförsäkring, dagis, kvinnor kan jobba och sitta i bolagstyrelser, rösta och komma in i riksdagen.

Jag förstår vad ni försöker komma åt med genusteori och att inte forma efter könsroller och det är ju tio gånger värre att lösa. Vi har i tusentals år delat upp sysslor i manligt och kvinnligt av ren praktisk betydelse (läs styrka och omvårdnad exempelvis) men också genom att män och kvinnor tänker och fungerar olika.

Som i kampanjen vi diskuterar finns denna artikel:
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fdeba tt%2Farticle22954451.ab

Här försöker Lisa Wollter få med oss män på förändringsarbetet för att hon och andra kvinnor inte ska känna sig otrygga och riskera att bli utsatta för sexuella kränkningar. Bra så.
Problemet. Det görs på fel sätt. Vi ska lösa det gemensamt, vi ska organisera oss, stå upp för kvinnor, ut och protestera. Skapa mansgrupper. Det är ett typiskt sätt för kvinnor att göra saker. Gemensamt.

Många män fungerar inte på det sättet. De är betydligt mer individualistiska i sin natur. De samverkar inte på det sättet och beter sig inte socialt så.
Mycket bättre sätt att nå män är att liksom få de att förstå att man ska behandla en kvinna med respekt, lite enligt det gamla gentlemannaidealet. Att få de männen att uppfostra söner till att respektera kvinnor. Vi har det naturligt i oss, de allra flesta.

Om en kille beter sig illa mot en tjej, så är det föräldrarnas uppgift att förklara att man respekterar tjejer och kanske också se till att personens beteende får konsekvenser. Inte minst fadern har en roll i detta.
Du behöver bara förflytta dig till 50-60-talet så är jag övertygad om att det fanns en lösning på det problemet då. Till viss del hette det nog stryk, men viktigt var nog också respekt enligt gamla skolan. Man hade respekt mot sina föräldrar, medmänniskor, inte minst äldre.

Idag är den respekten som fanns då totalt bortblåst. Däri ligger en del av problemet, jag tror att den grupp killar som kränker tjejer helt saknar respekt och omdöme och det finns inget att sätta emot. Inga hårda tag, inga konsekvenser som känns. Det är det enda som biter på de som fortfarande håller på. Vi kunde ha 10-års fängelse för sexualbrott, utan villkorligt. Då skulle de flesta nog tänka både en och två gånger innan de gjorde något.
Idag har stryk och konsekvenser byts ut mot silkesvantar, samtal och attitydförändringsarbete. Det funkar på vissa men inte på alla, den taktiken känns på nåt viss redan prövad. Vad gör vi med de som fortsätter?

Inte helt oväntat kanske, så håller jag inte helt med dig.
jag hinner inte vara så väldigt långrandig i texten ikväll, så jag kör lite raka rör.

1. Tvärtom! är män som blir män i en gruppdynamik snarare än kvinnor. Du ser detta ex. på att småkillar oftare leker i större gäng än småflickor som hellre leker 2 och 2. Manlighet skapas i avsevärt större grad i ett motsatsförhållande till "kvinnlighet" som bara är. Därför småkillar är sådana strulpluttar i större grad än tjejer i samma ålder, de har ett större kamp att omforma sin identitet än tjejer som bara fortsätter rakt fram i samma spår.
Du har också en maskulinitetsteori kring detta, du kan googla…"hegemonisk maskulinitetsteori".
Gör det! intressant läsning om man inte varit i kontakt med detta tidigare.

Idén att män skulle vara "individualister" och kvinnor gruppvarelser kan du därför faktiskt direkt vända på, stämmer faktiskt inte.

2. 50-talet (lite trött på detta årtionede som verkar vara så mångas favorit).
Nej män hade överhuvudtaget inte mer respekt då kring kvinnor än vad man har idag. En kvinna på 50-talet hade inte samma lön för samma jobb, hajjar du? Hon fick inte ens jobba inom vissa yrken som vi idag tar som helt självklara. Föraktet över kvinnor på 50-talet var massivt. Hon var ett sexualiserat tjänstejhon som skulle jobba trippelt. På dagen ta hand om barn och hem, på kvällen ta hand om maken OCH barnen och på natten stå till sexuell tjänst (våldtäkt inom äktenskapet var helt lagligt) och allt för lite fickpengar från käre maken. That's it och sorry men nej knappast att betrakta som respekt.
Citera
2016-06-10, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inavladarab
Varför säger du inte som det är istället? Ni vågar inte kritisera muslimer. Därför möter heller aldrig muslimer någon kritik från er "feminister".

Vågar, vågar vi nog.

men som sagt, vi ser inte araber eller muslimer som "inavlade" så som du tydligen gör.
Inte heller ser vi att Islam eller araber och nordafrikaner etc. som kritikvärda för sin religion eller etnicitets skull. Det vi går på är de manlighetskulturer som behandlar och betraktar kvinnor som skit.
Och dessa finns överallt, t.o.m hos svenska män.
Citera
2016-06-10, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnagoga
Men! Det var knappast mobbade töntkalle (som blev mobbad av både pojkar och flickor) som antastade dessa tjejer så vad har han med saken att göra? Det var de populära killarna som efter skoltid låg hemma i soffan hånglade upp någon söt tjej i paralellklassen och bara det rättfärdigar (vare sig vi vill det eller ej, i hans tonårsskalle) hans tidigare taffsmassaker tidigare på dagen (eftersom ett försök av tio tydligen fungerar ypperligt och varför inte fortsätta med ett vinnande koncept?).

Detta beteende går vidare till gymnasiet, vuxenlivet, kroglivet, yrkeslivet och går efter i generationer till hans kommande barn (för vem är det egentligen som uppfostrar dessa monster till människor? Både män och KVINNOR och dessa kvinnor har antagligen skaffat barn med män som i sin ungdom och sitt vuxenliv tafsat på tjejer så varför kan inte kvinnor välja män som är jämställda och inte tafsat? Dessa män kanske inte finns? Eller så syns dom inte? Har aldrig begripit mig på det där med att tjejer ena sekunden hatar sexistiska machomän för att sekunden efter ligga med dom. (VAD GER DET FÖR SIGNALER?)

Jag tror att detta problem i högre grad är inom Kretsarna för de populära... Inte ett problem för dom som ALDRIG blir sedda.

?? var fick du "mobbade töntKalle" ifrån plötsligt?

Sen den här trams idén om att det skulle löna sig att sextrakassera tjejer, för att tjejer skulle "gilla" det, tycker jag faktiskt ni borde bevisa innan ni sitter och mal vidare i samma bana.
För det är verkligen inte min erfarenhet.

Att kränka tjejer i grupp verkar snarare vara någon slags manlighetsmarkör killar emellan, "status" för tillfället med andra ord. Sedvanligt beteende från average liten "bully" för att hävda sig själv på andras bekostnad oavsett om det handlar om att mobba och slå liten tönt Kalle eller tafsa brudarna mellan benen.
Allt för att själv känna sig stor och stöddig.
Citera
2016-06-10, 16:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Har ni sett att snubben fått det hett om öronen?

https://twitter.com/patriklu/status/741194467491872768?lang=sv
Citera
2016-06-10, 16:47
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Har ni sett att snubben fått det hett om öronen?

https://twitter.com/patriklu/status/741194467491872768?lang=sv

Alltid lite kul när SJW's desperata jakt för att vinna kvinnors sympatier går åt helvete. "Jag håller med, för jag var också lite sån... det var vi alla, egentligen". Det är lätt att vara efterklok när man framställt sig själv som ett creep och en predator.

Är det inte samma Patrik som skrivit att svenska män bara ser asiatiska tjejer som sexobjekt?
Citera
2016-06-10, 17:16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303

Alltid lite kul när SJW's desperata jakt för att vinna kvinnors sympatier går åt helvete. "Jag håller med, för jag var också lite sån... det var vi alla, egentligen". Det är lätt att vara efterklok när man framställt sig själv som ett creep och en predator.

Är det inte samma Patrik som skrivit att svenska män bara ser asiatiska tjejer som sexobjekt?

Min kunskapare tror det

Snubben har också skickat till Tino

https://twitter.com/patriklu/status/740932532838014977?lang=sv

Jag ska fan ha detta som signatur.

Citat:
PatrikLu: "Vi gjorde det" Dagen efter: "För första och sista gången: att skriva om en struktur är inte detsamma som att erkänna sexövergrepp".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in