2016-06-04, 09:08
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Probe
Ring dom så får du in pengarna på kontot. Aldrig några problem.

Ok. Men behöver man inte skicka in sitt kontonummer per post innan så dom vet vem man är?

Har sett att Shell Mastercard har en kampanj nu fram till 31 juli med dubbel bonus dvs 2%. Kan vara värt att ansöka om ett kort om man planerar ett större inköp tex bil. Sparräntan är också 2% på upp till 15000 kr.
Citera
2016-06-08, 22:00
Medlem
Mergoss avatar
Någon som vet hur jag säger upp mitt kreditkort hos Preem?
Det här med kreditkort var inget för mig....
Citera
2016-06-09, 05:13
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergos
Någon som vet hur jag säger upp mitt kreditkort hos Preem?
Det här med kreditkort var inget för mig....

se till att du inte har någon skuld till dem och sedan klipper du det / slutar använda det. Dem har ju ingen årsavgift eller så.

Dock har jag också preem och jag har aldrig använt krediten på korten. Lägger alltid in mer pengar än vad jag tror att jag kommer göra av med nästkommande månad vilket har resulterat i en bra buffert. Vilket funkar jätte bra när större inköps skall göras utan att behöva få magsår över att jag ska få betala en massa extra för att jag handlade på kredit. dessutom har dem en fin sparränta upp till 15k

Dock har väl preem betala tillbaka inom (45)? dagar, så får man räntefritt men finns ju alltid en risk med sånt också.
Citera
2016-06-09, 19:03
Medlem
Mergoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
se till att du inte har någon skuld till dem och sedan klipper du det / slutar använda det. Dem har ju ingen årsavgift eller så.

Dock har jag också preem och jag har aldrig använt krediten på korten. Lägger alltid in mer pengar än vad jag tror att jag kommer göra av med nästkommande månad vilket har resulterat i en bra buffert. Vilket funkar jätte bra när större inköps skall göras utan att behöva få magsår över att jag ska få betala en massa extra för att jag handlade på kredit. dessutom har dem en fin sparränta upp till 15k

Dock har väl preem betala tillbaka inom (45)? dagar, så får man räntefritt men finns ju alltid en risk med sånt också.

Ok så jag behöver inte göra något annat egentligen?
Men även om man använder det som en sparform så kan man ju aldrig ta ut pengarna utan måste använda upp dom någon gång...
Citera
2016-06-10, 06:34
Medlem
Citat:
Men även om man använder det som en sparform så kan man ju aldrig ta ut pengarna utan måste använda upp dom någon gång...
Du kan ju se det som att du använder Preem-kortet som ditt lönekonto, där du antagligen också har en del pengar stående. Skillnaderna är att du på Preemkortet får 2% ränta på bufferten, men å andra sida har Preem ingen insättningsgaranti.
Citera
2016-06-10, 11:19
Medlem
Powers55s avatar
Vilket kort är bäst om man använder det mycket utomlands?
Senast redigerad av Powers55 2016-06-10 kl. 11:23.
Citera
2016-06-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powers55

Santander är inte ett dumt val.

ingen årsavgift
inget valutapåslag
gratis automatuttag (du betalar dock ränta från första dagen)
bra reseförsäkring
Citera
2016-06-10, 12:06
Medlem
nittontrettons avatar
Citat:

Jag undrar detsamma! Vissa säger ICA -kort. Vad säger ni? Har just nu mastercard vilket Jag tror Jag ska behålla men ha ett kort enbart för resor.

EDIT;

https://www.santanderconsumer.se/kort/mitt-kort/

Är det denna som ni menar? Är ju dock mastercard.
Senast redigerad av nittontretton 2016-06-10 kl. 12:09. Anledning: ja
Citera
2016-06-10, 12:25
Medlem
Powers55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toody
Santander är inte ett dumt val.

ingen årsavgift
inget valutapåslag
gratis automatuttag (du betalar dock ränta från första dagen)
bra reseförsäkring
Såg nu att man måste ha taxerad inkomst på 110k. Som pokerspelare nolltaxerar jag.
Vet du om nått kort som jag kan få? Norwegian?

Vill bara ha ett bättre kort än handelsbankens ockerpriser.
Citera
2016-06-10, 12:53
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Är ju dock mastercard.
Vad har det för betydelse att kortet är med MasterCard?
Citat:
Såg nu att man måste ha taxerad inkomst på 110k. Som pokerspelare nolltaxerar jag.
Vet du om nått kort som jag kan få? Norwegian?

Vill bara ha ett bättre kort än handelsbankens ockerpriser.
Eftersom du nolltaxerar så borde du inte kunna få någon kredit och Norwegian är inte så bra utomlands med både 1,75% påslag och avgifter.
Ett alternativ för dig kan vara Forex som är utan årsavgift, har ganska lågt påslag på 1% och inga avgifter inom EU.
Citera
2016-06-10, 13:19
Medlem
Powers55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vad har det för betydelse att kortet är med MasterCard?

Eftersom du nolltaxerar så borde du inte kunna få någon kredit och Norwegian är inte så bra utomlands med både 1,75% påslag och avgifter.
Ett alternativ för dig kan vara Forex som är utan årsavgift, har ganska lågt påslag på 1% och inga avgifter inom EU.
Tack, ska kolla på det.
Citera
2016-06-11, 11:55
Medlem
rakarnas avatar
Citat:

Det stämmer dock samarbetar dem med Betalo så du kan ju betala fakturor med Preemkortet dock får du inte din 1% kickback men du får istället Betalo tjänsten som en förmån.

Så visst finns det nackdelar, men även fördelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in