2016-06-10, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Dörren hade ju en fönsterruta som han krossade har jag för mig

PORTEN till trapphuset; flerfamiljshus.
Citera
2016-06-10, 08:17
Medlem
Badios avatar
Vi har alltså en nära vän som pratade med Lotta varje dag som säger att hon inte hade förhållande med dåren.

Vi har en väninna som på svt nu på morgonen säger att de hade ett förhållande på ca 2 veckor innan Lotta ringde till henne 10 mars för att få hjälp. De skulle träffas för att prata. Väninnan ställde dock in för hon blev sjuk och de skulle pratas igen denna vecka. Men hann inte.
Denna väninna kan inte vara nära vän med Lotta om man skjuter upp snacket i tre månader. Väninnan har inte varit allvarligt sjuk då hon jobbat under tre månader. Mycket underligt. Får inte ihop den biten.
Citera
2016-06-10, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, jag tror också att de inledde ett förhållande som snabbt gick snett .. där tror jag inte den som skrivit brev och lagt ut på media är ärlig eller insatt ..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22972554.ab

Nej, jag tror inte hon visste. Själv har jag varit gift i snart trettio år och aldrig kollat upp min man på något sätt -- hans historia är det han velat delge mig.

Jag har också två "svärsöner" och en "svärdotter" har aldrig kollat upp vare sig de som lever med mina döttrar eller söner.. Helt enkelt för att det vore integritetskränkande och jag tror de är bra människor ..

Å andra sidan blev en av mina döttrar både våldtagen och misshandlad i sitt första förhållande .. och han har upprepat det i senare relationer ..

Själv är jag uppväxt med mycket våld runt mig -- det får mig att inte tro människor om gott före de bevisat sig ..
Men att söka på anhöriga eller deras val - nej. Jag gör faktiskt inte det -- jag är fostrad i svensk tradition, man kliver inte in och kränker andras integritet före man får handfasta skäl för att göra det ..

Så jag tror faktiskt inte att hon visste vare sig vad han var dömd för eller att hans bror var en galning som dödat folk med järnspett ...

Min Far kollade upp min första pojkvän (lite skulder var allt han hittade, ja en skilsmässa borde också ha framgått).
Citera
2016-06-10, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Ja, självklart beror det på att de har dåligt omdöme och är naiva, men för den sakens skull kan det ALDRIG vara det minsta rätt åt henne att bli grovt misshandlad och dödad.
Nej det är visserligen sant. Men lite ansvar, riskbedömning, reflektion, konsekvenstänk och liknande kan vara på sin plats. Vem tatuerar huvudet liksom. Han KAN vara charmig och snäll men som många redan påpekat så ser han farlig ut. Nåja, allt har faktiskt varit hans fel.
Citera
2016-06-10, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Vi har alltså en nära vän som pratade med Lotta varje dag som säger att hon inte hade förhållande med dåren.

Vi har en väninna som på svt nu på morgonen säger att de hade ett förhållande på ca 2 veckor innan Lotta ringde till henne 10 mars för att få hjälp. De skulle träffas för att prata. Väninnan ställde dock in för hon blev sjuk och de skulle pratas igen denna vecka. Men hann inte.
Denna väninna kan inte vara nära vän med Lotta om man skjuter upp snacket i tre månader. Väninnan har inte varit allvarligt sjuk då hon jobbat under tre månader. Mycket underligt. Får inte ihop den biten.
Ett kort förhållande kan ju betyda att dom bara var kk....
Citera
2016-06-10, 08:30
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Det tror jag inte var aktuellt i detta fall.
Citera
2016-06-10, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Varför ringde hon inte sin vän eller en polis? Om jag såg en man utanför dörren som är okänd skulle jag inte öppna eller om jag var henne. Jag tycker bara detta är dumt nu. Men så jävla fel av äcklet!
Men vart var grannarna?!

Nej, jag har inte öppnat de gånger det ringt på dörren mitt i natten. Båda gångerna fick jag brevlådeinkastet bortslitet - senaste gången även ett fönster i vardagsrummet sönderslaget. Var så rädd att jag och det tioåriga barnet låste in oss i badrummet. Barnet klarade av att ringa polisen i mörkret - vi ville inte tända; då hade det varit tydligt att vi fanns i bostaden.
Citera
2016-06-10, 08:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Nej det är visserligen sant. Men lite ansvar, riskbedömning, reflektion, konsekvenstänk och liknande kan vara på sin plats. Vem tatuerar huvudet liksom. Han KAN vara charmig och snäll men som många redan påpekat så ser han farlig ut. Nåja, allt har faktiskt varit hans fel.

Egen unge brukar väl boosta alfahannestatusen. Nån som vet vem mamman är? Är Martin en Thaifucker?
Citera
2016-06-10, 09:06
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos

Fast jag tycker inte att han ser så farlig ut, mer som en stor mysnalle. Han gillar ju kattungar också. Är det så att du tycker att han ser farlig ut pga att han är tatuerad på huvudet?
Citera
2016-06-10, 09:08
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah

Typ ett ons och sen en daglig dejt på det? Har man setts två tre veckor hinner man inte så mycket mer.
Citera
2016-06-10, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Fast jag tycker inte att han ser så farlig ut, mer som en stor mysnalle. Han gillar ju kattungar också. Är det så att du tycker att han ser farlig ut pga att han är tatuerad på huvudet?
Jahaja jaja okey inte farlig nej mm så vare'ja. Gosig mysnalle också. Då är det väl så då. Han är säkert jättegosig, vi har bara inte upptäckt det än.

Jag stannar utanför era gosiga lekar så får ni leka ihjäl varandra, men jag är övertygad om att många skulle hålla med mig. Övertränad, biffig, rakad och tatuerad på huvudet (och inte vilka tatueringar som helst), tagit mängder av preparat, mord i blicken på alla foton, impulsiv utstrålning, kriminellt utseende och kamphund. Faller inte bitarna på plats så vette fåglarna när de borde göra det.

För övrigt undrar jag bara vad deras anhöriga känner. De mår dåligt, men man hör aldrig ett ord från dem när liknande nyhet rapporteras. De är helt i skuggan på något sätt.
Senast redigerad av caralhos 2016-06-10 kl. 09:26.
Citera
2016-06-10, 09:22
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Märkligt att ens sitta och diskutera psykopati som väl inte ens existerar? Sociopati, däremot är ett etablerat begrepp.

Nej. Det är snarare tvärtom. Sociopati är ett uttryck man började använda för att folk förväxlade uttrycket psykopati med psykos och andra psykiska sjukdomar. Sociopati är på väg ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in