2016-06-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Fortfarande en sak som jag inte förstår, varför ringde hon inte polisen när han plinga eller bankade på dörren och att ingen granne hörde eller såg något ovanligt den kvällen. För om hon var rädd för äcklet, hur kommer han då in i lägenheten?

Stod i tidningen att hon tros ha öppnat dörren för honom.
Citera
2016-06-09, 22:47
Bannlyst
Citat:
Fortfarande en sak som jag inte förstår, varför ringde hon inte polisen när han plinga eller bankade på dörren och att ingen granne hörde eller såg något ovanligt den kvällen. För om hon var rädd för äcklet, hur kommer han då in i lägenheten?

Dörren hade ju en fönsterruta som han krossade har jag för mig
Citera
2016-06-09, 22:48
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2

Såg hon att han stod på utsidan?

Citat:
Det var i lördags morse som han bröt sig in i hennes lägenhet i Bromma och misshandlade henne brutalt.
AB

Citat:
Exakt en vecka efter mötet på advokatkontoret, natten mot den 4 juni, misstänks 33-åringen ha spårat upp Lotta och brutit sig in hos henne. Där misshandlades hon så svårt att hon fördes i ilfart till sjukhus och lades i respirator.
Expressen
Citera
2016-06-09, 22:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2

Men vafan.... Och ingen granne ingrep när det hördes gräl?
Citera
2016-06-09, 22:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Dörren hade ju en fönsterruta som han krossade har jag för mig

Men varför öppnade hon? Och inte ringde polisen?
Citera
2016-06-09, 22:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Killen ser ju ut som ett jävla klotterplank. Tatuerad över hela kroppen och upp på halsen. En träskvarelse.

Hon måste väl ändå ha haft ett förhållande med honom från början även om hon ville avsluta det sedan. På bilder i tidningarna ser hon riktigt snygg ut. Visste hon inget om hans bakgrund?
Ja, jag tror också att de inledde ett förhållande som snabbt gick snett .. där tror jag inte den som skrivit brev och lagt ut på media är ärlig eller insatt ..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22972554.ab

Nej, jag tror inte hon visste. Själv har jag varit gift i snart trettio år och aldrig kollat upp min man på något sätt -- hans historia är det han velat delge mig.

Jag har också två "svärsöner" och en "svärdotter" har aldrig kollat upp vare sig de som lever med mina döttrar eller söner.. Helt enkelt för att det vore integritetskränkande och jag tror de är bra människor ..

Å andra sidan blev en av mina döttrar både våldtagen och misshandlad i sitt första förhållande .. och han har upprepat det i senare relationer ..

Själv är jag uppväxt med mycket våld runt mig -- det får mig att inte tro människor om gott före de bevisat sig ..
Men att söka på anhöriga eller deras val - nej. Jag gör faktiskt inte det -- jag är fostrad i svensk tradition, man kliver inte in och kränker andras integritet före man får handfasta skäl för att göra det ..

Så jag tror faktiskt inte att hon visste vare sig vad han var dömd för eller att hans bror var en galning som dödat folk med järnspett ...
Citera
2016-06-09, 22:52
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Citat:
Han har ju dödat två personer hoppat på en annan stackars killes huvud också.
Det ju just det som är problemet. Där skulle han ha haft livstid för mord. Tveklöst. Allt fanns där, beteendet, brotten, hoten...det krävs inte en Einstein för att se var det hela var på väg. Efter första mordet, som tydligen blev grov misshandel, hur nu det gick till...var åklagaren full och nämndemännen nerkoksade?!...så fortsatte han.

Men det här jävla kramandet och brottslingars rättighet, humanism, farbrorbsrbro etc. gör att man verkligen funderar om dessa högutbildade arslena inte bara lever i sin egen variant av skyddad verkstad?! Med förödande konsekvenser.

Problemet är just de aldrig behöver ta ansvar för konsekvenserna när de gör fel. De sitter som ett paraply över alla andra utan möjlighet att kräva ansvar när det går käpprätt åt helvete. Som i fet här fallet.

Likgiltighet är svaret. Tyvärr...
Citera
2016-06-09, 22:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men varför öppnade hon? Och inte ringde polisen?
Vem säger att hon öppnade?

Bröt sig in är det jag hört och sett -- var finns uppgift om annat?

Och öppna kan man göra för att man är rädd .. Jag växte upp med en mamma som öppnade för pappa trots att han hällt kokande vatten över henne och försökt döda henne .. Hon öppnade för att det var bättre att veta var han var än att han skulle ge sig på oss i skolan eller på vägen dit för att hon inte öppnat..

Rädda människor tänker inte logiskt, de försöker bara överleva och med sin egen utsatthet se till att andra inte kommer till skada...

Ingen som inte varit i situationen kan förstå .. det är vad jag kan säga.

Edit:
PÅ min mammas tid gällde det som åklagaren hävdade i detta fall - då var relationsmisshandel ett målsägardrivet brott .. min pappa kunde alltså spöa eller hota min mamma till att ta tillbaka varenda anmälan och då föll allt och polisen kunde inte utreda ..

Sedan åttiotalet faller det under allmänt åtal - en utsatt kvinna kan inte längre dra tillbaka sin anmälan, och att åklagaren påstod det till media utsätter många kvinnor för samma utsatthet som min mamma gick igenom när hon försökte anmäla ..

DET uttalandet borde ge åklagaren sparken ...
Senast redigerad av micro113 2016-06-09 kl. 22:57.
Citera
2016-06-09, 22:53
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingers11
Medlem i "soldiers of Odin"
Den här patetiska ursäkten till människa har alltså möjligtvis gått omkring på Sveriges gator och torg med avsikten att " skydda " Sveriges kvinnor???
Det bekräftar allt om SOo.
Mår illa..

Är det sant??!!!

Fy fan i så fall...
Citera
2016-06-09, 22:53
Bannlyst
Jag tror han kom och knackade på och när hon kom och såg att det var mördar-Martin utanför så blev hon rädd och ville inte öppna . Då slog han sönder fönsterrutan på dörren. Då blev hon väl ännu räddare och öppnade för honom och det blev hennes död.

Skall bli intressant läsa Fup sedan när den är klar.
Citera
2016-06-09, 22:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vem säger att hon öppnade?

Bröt sig in är det jag hört och sett -- var finns uppgift om annat?

Och öppna kan man göra för att man är rädd .. Jag växte upp med en mamma som öppnade för pappa trots att han hällt kokande vatten över henne och försökt döda henne .. Hon öppnade för att det var bättre att veta var han var än att han skulle ge sig på oss i skolan eller på vägen dit för att hon inte öppnat..

Rädda människor tänker inte logiskt, de försöker bara överleva och med sin egen utsatthet se till att andra inte kommer till skada...

Ingen som inte varit i situationen kan förstå .. det är vad jag kan säga.

Varför ringde hon inte sin vän eller en polis? Om jag såg en man utanför dörren som är okänd skulle jag inte öppna eller om jag var henne. Jag tycker bara detta är dumt nu. Men så jävla fel av äcklet!
Men vart var grannarna?!
Citera
2016-06-09, 22:55
Avstängd
Citat:
Jag tror han kom och knackade på och när hon kom och såg att det var mördar-Martin utanför så blev hon rädd och ville inte öppna . Då slog han sönder fönsterrutan på dörren. Då blev hon väl ännu räddare och öppnade för honom och det blev hennes död.

Skall bli intressant läsa Fup sedan när den är klar.

Bodde hon på nedervåningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in