2016-06-09, 23:04
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Så då utgår vi från att hon bodde på nedervåningen?
Hon bodde inte där hon blev dödad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nu hittar jag inte texten men jag är säker att jag läste att det där var enbart ett hot mot den tjejen och att han slog i bordet bredvid istället för i revbenen och nån kommentar "fan vad patetisk du är".. alltså riktig ondskefull hånfull handling men inga brutna revben rent fysiskt.
Det stämmer, jag läste också det. Men har heller inte koll på var jag såg det.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Nu har jag bara läst Aftonbladet, men där stod det att Lotta ville absolut inte bo i skyddat boende eftersom hunden inte kunde bo där.

Måste väl varit hennes egen hund som avsågs och inte GMs hund?

Tror inte hon släppte ifrån sig hunden då hon bodde hos en kompis om hon inte ville bo i skyddat boende utan sin hund?

Men hon hade redan flyttat runt på olika adresser och gömt sig under en tid.
Så nu vill jag veta var det står att man erbjöd henne boende då dom släppte ut honom från polishuset.
Citera
2016-06-09, 23:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Hon bodde inte där hon blev dödad

Jag menar inte så, jag menar hur FAN smart är man att öppna dörren för någon man fruktar för.'
Skyll fan inte på rädsla.
Citera
2016-06-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Nä det hade du inte gjort efter 3 veckor.

Spela inte överdrivet efterklok.

Med facit i hand är det lätt att va kaxig.

Fast det är ju sant. Ju längre en GM har till det potentiella offret desto svårare att ligga och trycka nånstans och vänta ut....Den tyska galningen som slog ihjäl de två små barnen är ett undantag. Hon var sjuk, och byggde t.om en koja i skogen och höll vakt, men få är så enträgna, särskilt inte om det rör sig om impulssstörningar. Då kan man på impuls t ex åka tio minuter bort och slå ihjäl någon, men inte tio timmar bort för då har impulsen hunnit lugna ner sig...
Citera
2016-06-09, 23:07
Medlem
Midnights avatar
Jag är fullt medveten om att jag blivit avtrubbad för den här typen av dåd och att jag som en följd av det blivit orättvis men jag kan inte hjälpa det.

Jag känner ingen sympati alls med offret. Jag är så trött om att läsa dessa artiklar "hon försökte få hjälp", "Hon bönade om hjälp", "Hennes pojkvän hotade henne till livet", "Hon var livrädd för sin pojkvän" och "Samhället skulle ha reagerat för längesedan" och så fortsätter det.

Det är inte samhällets fel att dessa tjejer råkar illa ut. Varje människor har ansvar för sitt liv och sin hälsa och alla handlingar ger konsekvenser. Det är så livet fungerar!

Bli inte ihop med en våldsverkare och framförallt inte någon som orsakat någons död så kommer du med stor sannolikhet inte råka illa ut. Framförallt inte av den personen de inte blev ihop med. De är helt trygga.

Det är den här typen av tjejer som blir ihop med dessa avskum som får dessa snubbar att inte förändra sig. De vill inte förändra sig för de behöver inte det. De blir ju älskade ändå. Till och med beundrade av många, både killar och tjejer. Patetiskt.
Citera
2016-06-09, 23:09
Bannlyst
Citat:
Jag menar inte så, jag menar hur FAN smart är man att öppna dörren för någon man fruktar för.'

Men vad är det du inte fattar det var ju en glasruta där han slog in han hade tagit sig in i vilket fall även om hon nu inte hade öppnat.

Men ingen av oss sitter på facit hur det gått till det är spekulationer och tycker nog man får vänta på Fupen.
Citera
2016-06-09, 23:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Jag är fullt medveten om att jag blivit avtrubbad för den här typen av dåd och att jag som en följd av det blivit orättvis men jag kan inte hjälpa det.

Jag känner ingen sympati alls med offret. Jag är så trött om att läsa dessa artiklar "hon försökte få hjälp", "Hon bönade om hjälp", "Hennes pojkvän hotade henne till livet", "Hon var livrädd för sin pojkvän" och "Samhället skulle ha reagerat för längesedan" och så fortsätter det.

Det är inte samhällets fel att dessa tjejer råkar illa ut. Varje människor har ansvar för sitt liv och sin hälsa och alla handlingar ger konsekvenser. Det är så livet fungerar!

Bli inte ihop med en våldsverkare och framförallt inte någon som orsakat någons död så kommer du med stor sannolikhet inte råka illa ut. Framförallt inte av den personen de inte blev ihop med. De är helt trygga.

Det är den här typen av tjejer som blir ihop med dessa avskum som får dessa snubbar att inte förändra sig. De vill inte förändra sig för de behöver inte det. De blir ju älskade ändå. Till och med beundrade av många, både killar och tjejer. Patetiskt.

Har du läst nyheterna som de anhöriga har skrivit. De var ALDRIG tillsammans.
Citera
Medlem
Citat:

Nu vet man för det första inte om hon öppnade dörren. Och om hon gjorde det så kanske hon gjorde det för att försöka prata med honom hon kanske trodde hon kunde lugna ner honom. Han kanske också stod och bad och bönade och sa att han skulle lämna henne ifred om hon bara öppnade och pratade med honom en sista gång. Det kan finnas många scenarion.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vart står det "okänd" man i mitt inlägg?

"Om jag såg en man utanför dörren som är okänd skulle jag inte öppna eller om jag var henne."
Citera
2016-06-09, 23:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Men vad är det du inte fattar det var ju en glasruta där han slog in han hade tagit sig in i vilket fall även om hon nu inte hade öppnat.

Men ingen av oss sitter på facit hur det gått till det är spekulationer och tycker nog man får vänta på Fupen.

Men du verkar inte förstå min teori, om hon bor på 3 våningen, då måste han vara rätt träffsäker för att träffa glasrutan, och du tror inte att de väcker uppmärksamhet av grannarna...
Citera
2016-06-09, 23:11
Medlem
Badios avatar
Enligt ratsit var hon skriven på Hallebergsvägen 12 1tr Bromma/Ulvsunda. https://www.ratsit.se/19740809-Anncharlott_Rudholm_Bromma/nStcQ3KNbIa8g28iG0aR70a5agyU4oHZQ3z6goXMzqg
Då ser huset ut så här:
https://www.google.com/maps/@59.3384256,17.9823685,3a,37.5y,156.59h,90.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0zTX6av7jcz7t4Xuzk_pBg!2e0!7i1 3312!8i6656!6m1!1e1

Hennes väninna Emelie som varit med på tv ikväll och imorgon ska ha manifestation skrev följande i helgen på facebook som svar på en fråga:
Citat:
Hon hade inte hört av honom på 2 veckor. Inte väntar hon sig att han tar sig in i hennes lägenhet 4 på morgonen och dödar henne. Klart hon borde fått ha hunden m sig. Jävla byråkrati!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in