2016-06-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Den här mannen har tidigare misshandlat en kille/ung man till döds. En kille vars enda kontakt med gärningsmannen var att han råkade befinna sig på fel plats vid fel tillfälle.

Den händelsen borde ha fått honom att ändra bana i livet, dra sig undan i skam och skaffa ett anonymt jobb någonstans. Men i stället fortsätter han att misshandla människor till döds. I sådana här fall aktualiseras frågan om fängelse på livstid utan möjlighet till permissioner eller tidsbestämt straff. Det här är en person som upprepade gånger har visat att han inte är kapabel att vistas bland folk. Han ska inte ges någon tredje chans. Han har förbrukat sina chanser nu. In med honom och kasta bort nyckeln.

I sådana här tillfällen borde dödsstraff tillämpas.
Citera
2016-06-09, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Varför ringde hon inte sin vän eller en polis? Om jag såg en man utanför dörren som är okänd skulle jag inte öppna eller om jag var henne. Jag tycker bara detta är dumt nu. Men så jävla fel av äcklet!
Men vart var grannarna?!

Men det var ju en glasruta som han krossade fattar du inte att hon kanske blev jävligt rädd ? Ho kanske inte hade förmågan att ringa eller skrika . Kanske blev paralyserad.
Citera
2016-06-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Men det var ju en glasruta som han krossade fattar du inte att hon kanske blev jävligt rädd ? Ho kanske inte hade förmågan att ringa eller skrika . Kanske blev paralyserad.
Som någon skrev, kamphunden borde åtminstone inte blivit paralyserad av skräck?
Citera
2016-06-09, 23:00
Avstängd
Citat:

Så då utgår vi från att hon bodde på nedervåningen?
Citera
2016-06-09, 23:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2

Lotta hade ingen kamphund, du förväxlar.
Citera
2016-06-09, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2

Jag tror inte hunden ens var där det var väl inte hennes boende utan en kompis som bodde där så har jag fattat det iallafall
Citera
2016-06-09, 23:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Varför ringde hon inte sin vän eller en polis? Om jag såg en man utanför dörren som är okänd skulle jag inte öppna eller om jag var henne. Jag tycker bara detta är dumt nu. Men så jävla fel av äcklet!
Men vart var grannarna?!
Var står det att hon öppnade?
Varför skriver du "okänd man"?

Hon visste nog mycket väl vem som var där .. läs mitt inlägg igen - och läs mitt "edit" ..

Det sista man vill när man tror någon kommer döda för dig är att andra än du själv dör eller råkar illa ut för att skydda dig ..

Mamma hade ett ord till mig en gång när jag var liten och frågade varför hon inte ringde morfar ..

"Har du tagit fan i båten så får du försöka ro iland -- och jag kan inte låta pappa ro åt mig, skall någon drunkna är det jag .. du kommer att förstå det när du blir stor" ...

Och efter att själv levt i ett förhållande med misshandel som ung - innan min man -- så förstår jag vad hon menade ...

Edit:
När mamma till slut lämnade var det för att jag ringde polisen och min pappa då vände sig mot mig .. det var också först då - när han försökte döda mig - som vi fick gehör och skydd från polisen ...

Och nej - för mig var pappa ingen otäck man, han var det bästa, smartaste och roligaste som fanns och den största skräcken när han gav sig på min mamma ..

Livet är inte enkelt .. och så var det nog för Lotta också innan hon försökte ta sig fri .. Edit - när hon insåg var han var så hade hon ändå en annan bild som han gett henne av en annan sida .. och det gjorde nog situationen mer komplex än vad anhöriga vill ge sken av .. och helt säkert än den som han kommer hävda..
Senast redigerad av micro113 2016-06-09 kl. 23:08.
Citera
2016-06-09, 23:02
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Tycker det var fruktansvärt fegt av anhöriga att inte åka och hämta hem henne till Härnösand och låtit henne bo där ett tag. Jag menar dit hade inte Mördar-Martin haft råd att åka till ens . Fan hade detta gällt min syrra så hade jag hämtat henne på studs vad hon än säger . Sen hade jag fixat folk och avlivat fanskapet och lovar er ingen skulle finna kroppen efteråt.

Nä det hade du inte gjort efter 3 veckor.

Spela inte överdrivet efterklok.

Med facit i hand är det lätt att va kaxig.
Citera
2016-06-09, 23:03
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vad heter åklagaren?
vice chefsåklagare Åke Olsson
Citera
2016-06-09, 23:03
Medlem
Citat:
Jag tror inte hunden ens var där det var väl inte hennes boende utan en kompis som bodde där så har jag fattat det iallafall
Nu har jag bara läst Aftonbladet, men där stod det att Lotta ville absolut inte bo i skyddat boende eftersom hunden inte kunde bo där.

Måste väl varit hennes egen hund som avsågs och inte GMs hund?

Tror inte hon släppte ifrån sig hunden då hon bodde hos en kompis om hon inte ville bo i skyddat boende utan sin hund?
Citera
2016-06-09, 23:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Hon visste nog mycket väl vem som var där .. läs mitt inlägg igen - och läs mitt "edit" ..

Det sista man vill när man tror någon kommer döda för dig är att andra än du själv dör eller råkar illa ut för att skydda dig ..

Mamma hade ett ord till mig en gång när jag var liten och frågade varför hon inte ringde morfar ..

"Har du tagit fan i båten så får du försöka ro iland -- och jag kan inte låta pappa ro åt mig, skall någon drunkna är det jag .. du kommer att förstå det när du blir stor" ...

Och efter att själv levt i ett förhållande med misshandel som ung - innan min man -- så förstår jag vad hon menade ...

Det står på Facebook av en som skrivit att han bröt upp porten och sen bankat på hennes dörr. Och att hon måste ha öppnat. Det behöver i sig inte stämma eftersom ingen annan var på plats och det lätt blir en slags hörsägen.
Citera
2016-06-09, 23:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Vart står det "okänd" man i mitt inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in