Citat:
Ursprungligen postat av
Sara98
Varför ringde hon inte sin vän eller en polis? Om jag såg en man utanför dörren som är okänd skulle jag inte öppna eller om jag var henne. Jag tycker bara detta är dumt nu. Men så jävla fel av äcklet!
Men vart var grannarna?!
Var står det att hon öppnade?
Varför skriver du "okänd man"?
Hon visste nog mycket väl vem som var där .. läs mitt inlägg igen - och läs mitt "edit" ..
Det sista man vill när man tror någon kommer döda för dig är att andra än du själv dör eller råkar illa ut för att skydda dig ..
Mamma hade ett ord till mig en gång när jag var liten och frågade varför hon inte ringde morfar ..
"Har du tagit fan i båten så får du försöka ro iland -- och jag kan inte låta pappa ro åt mig, skall någon drunkna är det jag .. du kommer att förstå det när du blir stor" ...
Och efter att själv levt i ett förhållande med misshandel som ung - innan min man -- så förstår jag vad hon menade ...
Edit:
När mamma till slut lämnade var det för att jag ringde polisen och min pappa då vände sig mot mig .. det var också först då - när han försökte döda mig - som vi fick gehör och skydd från polisen ...
Och nej - för mig var pappa ingen otäck man, han var det bästa, smartaste och roligaste som fanns och den största skräcken när han gav sig på min mamma ..
Livet är inte enkelt .. och så var det nog för Lotta också innan hon försökte ta sig fri .. Edit - när hon insåg var han var så hade hon ändå en annan bild som han gett henne av en annan sida .. och det gjorde nog situationen mer komplex än vad anhöriga vill ge sken av .. och helt säkert än den som han kommer hävda..