2016-06-09, 21:57
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nämen hejda dig lite nu, Kapten Klänning har väl inte mördat någon? Russel Williams med arkitekt orkar jag inte bry mig om men kom inte och säg att jag är faktaresistent, bara för att jag finner NB vara en osannolik mördare, ett mysterium.

Hur länge sedan var det domen vann laga kraft?
Ännu har inget sipprat ut från folk där hemma i Litauen om hur hemsk NB varit tidigare. Ingenting. De borde väl känna sig trygga nu med att han är bakom lås och bom, om det nu var detta som höll dem tillbaka förut. Att det är absolut knäpptyst är märkligt i sig.

Tror du också fortfarande på den finniga ynglingen som din husse lanserade ?
Jag tror inte att människorna i Litauen gärna pratar om äcklet Nerijus .
De skäms nog för att vara landsmän till en vidrig kvinnomördare som honom .
Vilket han förmodligen lär få veta av när han skickas hem till fängelset där .
Dags att få igen lite för det han utsatte Lisa för .
2016-06-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nämen hejda dig lite nu, Kapten Klänning har väl inte mördat någon? Russel Williams med arkitekt orkar jag inte bry mig om men kom inte och säg att jag är faktaresistent, bara för att jag finner NB vara en osannolik mördare, ett mysterium.

Hur länge sedan var det domen vann laga kraft?
Ännu har inget sipprat ut från folk där hemma i Litauen om hur hemsk NB varit tidigare. Ingenting. De borde väl känna sig trygga nu med att han är bakom lås och bom, om det nu var detta som höll dem tillbaka förut. Att det är absolut knäpptyst är märkligt i sig.
Folk där hemma i Litauen är nog lättade över att detta för Litauen hemskt pinsamma mål är över och att denne "landsförrädare" är på väg in i glömskan.
2016-06-09, 22:05
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Folk där hemma i Litauen är nog lättade över att detta för Litauen hemskt pinsamma mål är över och att denne "landsförrädare" är på väg in i glömskan.

Ja och så får de tillbaka honom också kanske till hans hemland och fängelset där
2016-06-09, 22:07
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hade Adrianas försök till förklaring i åtanke då jag noterade fas 3 där mördaren tros vara som mest weird.
Ser honom framför mig där han ska försöka normalisera sin iver, lust, upphetsning efter månaders kontemplation gällande sin våta dröm - svett av spänning - och samtidigt försöka se ut som en vilsen turist..
Kan nog inte beskrivas med annat ordval än... komplicerad.

Vilken dags åkte NB och IB till affären söndagen?

Det där vid 19 som talas om, kan inte vara så att de trott det var NB som satt och rökte på trappan fast i själva verket var det AB?
2016-06-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Du är lite trög i övervåningen va ?
På söndagskvällen trodde ju dumjäveln att allt var lugnt .
Då hade han ju ingen aning om vad som komma skulle .
Varför skulle han åka till Martorp då ?
Det var ju på måndagen han skulle ha fixat alla lösa ändar .
Då sattes det tvärstopp för städandet på grund av det stora pådraget .
Och pådraget sattes igång extra snabbt av Lisas pappas snabba agerande .
Ska jag förklara en gång till fast långsammare ?
Men tror du att han verkligen skulle ha vågat låta en mördad, halvnaken kvinna hänga i ladan över natten ens om det varit lugnt i omgivningarna ? Någon kunde ju haft ärende till slaktrummet och tagit vägen genom förrummet. Det var ju ett möte planerat i ladan också, där dramat tagit sin början, och han var kallad, så han visste om det. Med så mycket blodfläckar är det väl inte så långsökt att han även känt till besudlingen, därmed medveten om att han var bunden till liket.

Vad han egentligen tänkt sig, vet man inte - köra iväg ut ur området direkt eller senare på kvällen eller natten; faktiskt mellanlagra i byssjan; packa bilen för sista resan på måndagen ?
2016-06-09, 22:12
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Du räknar ju som du har förstånd till .
Han har ju haft drygt en timme på sig att hinna med allt .
Inga problem att hinna med allt på den tiden .
På söndagskvällen tror han att han har genomfört det "perfekta brottet" därav lugnet .
Senare under veckan blev det nog åtskilligt mer rännskita när nerverna började svikta .
Återigen stor eloge till Lisas pappa som satte stopp för städandet .

Tog bara 8 minuter från ladan till Martorp enligt polisens koll. alltså gott om tid. Det hade väl inte varit så svårt att hinna att riva med sig snören de hittat i slakthuset heller för den delen. NB tänkte nog städa upp måndag morgon och komma dit lite tidigare än när de andra började jobba. Visste tider. AB misstänkte ju ingenting så han kanske tänkt säga till AB att du kan börja med det, jag kommer snart. Å andra sidan kunde han ju kastat in det i dubbel svart plastsäck med en gång där LH låg död, saken ur världen. Tog det kallt och bevisar på vilken kallsinnig sjuk jävel han är.
2016-06-09, 22:14
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Men tror du att han verkligen skulle ha vågat låta en mördad, halvnaken kvinna hänga i ladan över natten ens om det varit lugnt i omgivningarna ? Någon kunde ju haft ärende till slaktrummet och tagit vägen genom förrummet. Det var ju ett möte planerat i ladan också, där dramat tagit sin början, och han var kallad, så han visste om det. Med så mycket blodfläckar är det väl inte så långsökt att han även känt till besudlingen, därmed medveten om att han var bunden till liket.

Vad han egentligen tänkt sig, vet man inte - köra iväg ut ur området direkt eller senare på kvällen eller natten; faktiskt mellanlagra i byssjan; packa bilen för sista resan på måndagen ?

Nej, det tror inte jag i alla fall. Om han inte tänkt upprepa sin runk måndag morgon själaglad över sin bedrift. Tänkte komma tidigare innan alla andra, AB anade ingenting.
2016-06-09, 22:24
Medlem
sisotalos avatar
Det finns oklarheter i familjen Bilevicius vitttnesml. Den viktigaste momenten är 19.00 när Nerius rökte utanför huset. Både Gustav och Henrik Jakobsson åkte förbi, men konkret har Gustaf berättat bara till sin pappa, att han hade hälsat till Nerius vid detta tillfälle. I sitt vittnesmål han berättar om denna vana, men kan inte med säkerhet vittna att detta hände 2016.06-07.

Upplysning kommer från överaskande håll, av en person som inte gillar Neris. För honom Nerius är dryg som person och en dålig yrkesman.

Detta står i FU s 236

När polisman pa Erlandsson står vid blombergs egendom (vid huset där de tre misstänkta
bor) kommer Markus Werjefält fram och vill lämna uppgifter. Markus är den som har hand
om jakten på godset.

Markus Werjefält informeras om att ett förhör kommer att hållas angående försvinnandet av
Lisa Holm.

Markus berättar att i lägenheten längst bort finns det en lucka i golvet som leder under golvet
och det kan även finnas i de andra lägenheterna. Eventuell platsa som de kan ha gömt henne
på. Det finns även en jordkällare på godset.
Markus berätta att de som är tagna, jobbar på godset och grejar med det som behöver göras
på godset. De har jobbat för Arne Jönsson ägaren till godset i minst två år så de känner till allt
på godset. De har även tillgång till alla nycklar.
Markus berättar att han tidigare haft dåliga vibbar av dessa killar. Den äldste av dem har han
upplevt som väldigt dryg.
Markus berättar att killarna just nu jobbar i ladugården som ligger mitt emot cafét. Han hade
hört från Clas Brännhage som jobbar på Arnes kontor att det hade varit en av killarna som
hade hittat handsken. Killen hade då plockat upp den och frågat den andre om det varit hans.
Sedan hade han gett handsken till Arne och Arne hade sedan gått med den till

Jaktledaren är intressant därför att han själv söker kontakt med polisen och i tidigt stadium ser bröderna son skyldiga till Lisas försvinnande. Dessa uppgifter behövs för att göra FU till enkelspårig.

Familjens samlade uppgifter tyder på att både Nerius och Aivaris skulle de mesta varit i sina rum 18.00--20.00. Men Marcus berättar att de brukar sitta utanför och röka. Om bröderna var hemma 18.00--20.00, har de synts även utanför huset.
2016-06-09, 22:27
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Nej , det tror jag inte . Det var inte det jag skrev heller .
Han var ju uppe på Martorp med offret på söndagskvällen .
Hen "den tröge" menar ju på att han inte gjorde några försök att åka till Martorp och städa på söndagen .
Antar jag , man kan ju aldrig veta vad hen menar ?
Därav min förklaring om hur han tänkte och hur Lisas pappa stoppade städningen på
måndagen med att sätta igång ett stort sökpådrag blixtsnabbt .
2016-06-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Nej, det tror inte jag i alla fall. Om han inte tänkt upprepa sin runk måndag morgon själaglad över sin bedrift. Tänkte komma tidigare innan alla andra, AB anade ingenting.
Ja, man vet inte. Risken med måndag morgon är dock betydligt större, skulle jag säga. Det är ju människor ute och rör sig jättetidigt av olika anledningar.

En annan fråga med anknytning till denna. Det naturliga vore väl att föra ut kroppen ur området och begrava den. Att gräva en grav är inget litet projekt (har många förstagångsmördare upptäckt) och det visste förstås en arbetskarl som NB och gjorde en i förväg. Om man tror så, lär det finnas en grav gapande någonstans bort i skogen. Om man får önsketänka, så har han t o m lämnat en spade för igenfyllandet där, som i bästa fall kan bindas till honom.
2016-06-09, 22:32
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Det finns oklarheter i familjen Bilevicius vitttnesml. Den viktigaste momenten är 19.00 när Nerius rökte utanför huset. Både Gustav och Henrik Jakobsson åkte förbi, men konkret har Gustaf berättat bara till sin pappa, att han hade hälsat till Nerius vid detta tillfälle. I sitt vittnesmål han berättar om denna vana, men kan inte med säkerhet vittna att detta hände 2016.06-07.

Upplysning kommer från överaskande håll, av en person som inte gillar Neris. För honom Nerius är dryg som person och en dålig yrkesman.

Detta står i FU s 236

När polisman pa Erlandsson står vid blombergs egendom (vid huset där de tre misstänkta
bor) kommer Markus Werjefält fram och vill lämna uppgifter. Markus är den som har hand
om jakten på godset.

Markus Werjefält informeras om att ett förhör kommer att hållas angående försvinnandet av
Lisa Holm.

Markus berättar att i lägenheten längst bort finns det en lucka i golvet som leder under golvet
och det kan även finnas i de andra lägenheterna. Eventuell platsa som de kan ha gömt henne
Markus berätta att de som är tagna, jobbar på godset och grejar med det som behöver göras
på godset. De har jobbat för Arne Jönsson ägaren till godset i minst två år så de känner till allt
Markus berättar att han tidigare haft dåliga vibbar av dessa killar. Den äldste av dem har han
Markus berättar att killarna just nu jobbar i ladugården som ligger mitt emot cafét. Han hade
hört från Clas Brännhage som jobbar på Arnes kontor att det hade varit en av killarna som
hade hittat handsken. Killen hade då plockat upp den och frågat den andre om det varit hans.

Jaktledaren är intressant därför att han själv söker kontakt med polisen och i tidigt stadium ser bröderna son skyldiga till Lisas försvinnande. Dessa uppgifter behövs för att göra FU till enkelspårig.

Familjens samlade uppgifter tyder på att både Nerius och Aivaris skulle de mesta varit i sina rum 18.00--20.00. Men Marcus berättar att de brukar sitta utanför och röka. Om bröderna var hemma 18.00--20.00, har de synts även utanför huset.

Rätt. Jag upprepar, man kan ha sett fel på den som rökte och i själva verket var det AB. Däremot så borde de sett NB sitta och nervösröka veckan som följde EFTER mordet. För det var väl det IB sa om det nu inte också var en lögn.
2016-06-09, 22:36
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo

Detta står i FU s 236

om jakten på godset.

Lisa Holm.

Nu är det nya vittnen på G minsann .
Gustav och Henrik Jakobsson , vilka är dessa båda ?
Jaktledaren är tydligen en klok man som genomskådat mördaren Nerijus
lismande och rövslickande sätt som lurat så många andra i omgivningen .
Klart som faan att utredningen är enkelspårig .
Det finns ju bara en som har lämnat spår , saknar alibi och har setta fara runt
på vägarna vid tidpunkten för mordet av ett flertal vittnen som är trovärdiga .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in