2016-06-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han var nog lika nära som det är till Pluto att lossa NBs tunga bland hans krokodiltårar.

När NB till och med hävdar sin rätt att tiga vid en PT ansökan till HD, verkan han minst sagt kokt i pärat.
2016-06-09, 14:44
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Arnes son har sett NB på trappan vid kl. 19, detta så Arne och detta står i fup.

Nej, Arnes son har inte sett honom på trappan. Det står i FUP att Arne säger att sonen såg Nero. Sonen själv säger inte detta.

Arne vill att NB ska vara oskyldig i det läget, han känner sig annars skyldig till att ha anställt Nero den förskräcklige.

Tjata inte om detta mera.
2016-06-09, 14:55
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
I andra länder Arnes vittnesmål att hans son sa att hade sett NB vid kl.19, skulle funka som bevis att NB var hemma.

I andra länder tar man överhuvudtaget inte upp hörsägen vilket detta är. Hearsay. Arne hade inte ens fått säga det.
2016-06-09, 15:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det tror jag med. Det tar 9.5 år att komma nära Pluto under de mest gynnsamma omständigheter, sedan återstår det troligen att borra igenom kilometertjock is för att eventuellt hitta spår av mänskligt liv.....
Hahahaha - ja, så trögt tror jag det är att nå denna persons kärna under lager av is och outhärdlig kyla.
Citat:
Ursprungligen postat av April62
När NB till och med hävdar sin rätt att tiga vid en PT ansökan till HD, verkan han minst sagt kokt i pärat.
.. med Irinas ord som komplement - att hon inte trodde nåt skulle förmå honom att erkänna - så är det nog en fingervisning om hans inställning.

Lägger man till lite psykopatiska drag eller värsta sorten; en fullpoängare på 40, så kan man nog stånga sig blodig om denna ska säga nåt som han själv inte har lust med..
Senast redigerad av develi 2016-06-09 kl. 15:12.
2016-06-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
Det troligaste är att fickringningen inträffade när hon och hennes arbetskamrater lämnade sin arbetsplats och skulle stänga och låsa. Rösten i bakgrunden kom från någon av arbetskamraterna, även om de inte minns det. Det metalliska ljudet kan vara från dörren som stängdes eller från något som hon lade i sin jackficka där telefonen låg och som fick samtalet att brytas. Det är klart syftar troligen på att något är färdigt.
En annan möjlighet är att fickringningen inträffade när hon stod vid vägen. Då var det förmodligen någon annans röst som hördes i bakgrunden, kanske NB. Men det verkar inte lika sannolikt. Rösten var ljus.
Vet man exakt vilken position telefonen hade vid den tidpunkten? Vet man exakt när de andra som arbetade på cafet skildes från LH?
Vad hände med hennes telefon när hon mötte GM? Telefonen förflyttades en bit. Hur långt förflyttades telefonen? Sedan stängdes den av. Följe LH med dit telefonen förflyttades? Förstördes telefonen direkt då den stängdes av?

Just denna fråga har jag studerat extra noga genom att dels läsa FUP (kollegornas vittnesmål samt förbipasserande bilisters vittnesmål) och dels genom att titta på TV-klippen där kollegorna intervjuas av journalister efter Lisas försvinnande.
Det jag har kommit fram till är att det troligen INTE är kollegorna som hörs eftersom de redan har lämnat cafeet. Det verkar som att de lämnade vid 18:22 och detta styrks av vittnen som kör förbi och ser två flickor gå in I en röd bil vid denna tid. Något av vittnena tittade på klockan I samband med detta och hade en ganska exakt tid. Tjejerna hade väldigt bråttom för att den ena tjejen skulle hinna med en buss berättade de I TV-intervjuerna.
18:26 sker fickringningen.
FUP har "berört" frågan lite lätt men går aldrig ner på djupet och fastslår inte exakta tider och exakt vad som hänt I vilken ordning. Man har väl ansett att detta saknar betydelse för skuldfrågan.
2016-06-09, 15:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag tror att Adrianas brunbrända muskliga ben ihop med näpet guppande byst och hästsvans samt troligtvis förhållandevis glest trafikerade vägar fick Nerijus att "snäppa". Det är det jag kallade "attack mode". Han hade inte "snäppt tillbaka" förrän i samband med skypningen.
Hade Adrianas försök till förklaring i åtanke då jag noterade fas 3 där mördaren tros vara som mest weird.
Ser honom framför mig där han ska försöka normalisera sin iver, lust, upphetsning efter månaders kontemplation gällande sin våta dröm - svett av spänning - och samtidigt försöka se ut som en vilsen turist..
Kan nog inte beskrivas med annat ordval än... komplicerad.
2016-06-09, 16:09
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
I andra länder Arnes vittnesmål att hans son sa att hade sett NB vid kl.19, skulle funka som bevis att NB var hemma.

Räkna upp de länder som skulle ha godtagit det s.k vittnesmålet från AJ .
2016-06-09, 16:26
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Om domstolen skulle läsa genom FUP och lyssna genom alla förhör, titta på inspelning från rättsalen, skulle de också märka att det är mycket som inte stämmer i detta fallet
Har man fungerande hjärna borde man se inse att det inte möjligt att utföra mord, onanera, bajsa, ta kropp från röret, packa in i plast, köra till Martorp, stoppa kropp i skåpet i bysjan, slänga hjälm och jacka på rishög, gömma plast, köra tillbaka omväg och slänga L tillhörigheter genom fönster, komma hem och sätta sig på trappan med fru lugn som filbunke under ca en halv timme.

Du räknar ju som du har förstånd till .
Han har ju haft drygt en timme på sig att hinna med allt .
Inga problem att hinna med allt på den tiden .
På söndagskvällen tror han att han har genomfört det "perfekta brottet" därav lugnet .
Senare under veckan blev det nog åtskilligt mer rännskita när nerverna började svikta .
Återigen stor eloge till Lisas pappa som satte stopp för städandet .
2016-06-09, 18:23
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ska det tolkas som en styrkedemonstration? Militären har koll?

Snarare vördnadsdemonstration. Det var i vart fall vad mina ögon uppfattade och det gjorde mig glad.

Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag tror att Adrianas brunbrända muskliga ben ihop med näpet guppande byst och hästsvans samt troligtvis förhållandevis glest trafikerade vägar fick Nerijus att "snäppa". Det är det jag kallade "attack mode". Han hade inte "snäppt tillbaka" förrän i samband med skypningen.

Det är en otroligt snabb "snäpp" dessutom. Från där Adriana kommer upp synlig på landsvägen - till kopplingsstationen är det inte många sekunders beslutstid det handlar om. Verkligen inte många sekunder..

Därmed smått makalöst att man inte inte verkar hitta något i Nerijus historik som talar detta språk.
Senast redigerad av rotesau 2016-06-09 kl. 18:29.
2016-06-09, 21:33
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Du räknar ju som du har förstånd till .
Han har ju haft drygt en timme på sig att hinna med allt .
Inga problem att hinna med allt på den tiden .
På söndagskvällen tror han att han har genomfört det "perfekta brottet" därav lugnet .
Senare under veckan blev det nog åtskilligt mer rännskita när nerverna började svikta .
Återigen stor eloge till Lisas pappa som satte stopp för städandet .

Hur menar du att Lisas pappa satte stopp för städandet? NB har inte gjort minsta ansats till att bege sig till Martorp på söndagskvällen så snacket om att det snabba agerandet från pappan hindrade hans planer är rent strunt.
2016-06-09, 21:36
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det är inte vettigt. Men det är rakt inte ett tecken på nån oskuld.

Man kan undra om du är faktaresistent med tanke på hur många - till synes - trevliga sexualmordsbrottslingar (sadister) som presenterats i denna tråd? Som de facto haft betydligt högre anseende att förlora än NB. I Sverige är det bara att backa till Kapten Klänning. I Kanada till Russel Williams. Läste nyss om en irländsk arkitekt

Nämen hejda dig lite nu, Kapten Klänning har väl inte mördat någon? Russel Williams med arkitekt orkar jag inte bry mig om men kom inte och säg att jag är faktaresistent, bara för att jag finner NB vara en osannolik mördare, ett mysterium.

Hur länge sedan var det domen vann laga kraft?
Ännu har inget sipprat ut från folk där hemma i Litauen om hur hemsk NB varit tidigare. Ingenting. De borde väl känna sig trygga nu med att han är bakom lås och bom, om det nu var detta som höll dem tillbaka förut. Att det är absolut knäpptyst är märkligt i sig.
2016-06-09, 21:46
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Hur menar du att Lisas pappa satte stopp för städandet? NB har inte gjort minsta ansats till att bege sig till Martorp på söndagskvällen så snacket om att det snabba agerandet från pappan hindrade hans planer är rent strunt.

Du är lite trög i övervåningen va ?
På söndagskvällen trodde ju dumjäveln att allt var lugnt .
Då hade han ju ingen aning om vad som komma skulle .
Varför skulle han åka till Martorp då ?
Det var ju på måndagen han skulle ha fixat alla lösa ändar .
Då sattes det tvärstopp för städandet på grund av det stora pådraget .
Och pådraget sattes igång extra snabbt av Lisas pappas snabba agerande .
Ska jag förklara en gång till fast långsammare ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in