Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Nämen hejda dig lite nu, Kapten Klänning har väl inte mördat någon? Russel Williams med arkitekt orkar jag inte bry mig om men kom inte och säg att jag är faktaresistent, bara för att jag finner NB vara en osannolik mördare, ett mysterium.
Du inbillar dig att " inte riskera en god framtid" skulle vare nåt som talar för att NB inte är mördare. En osedvanligt korkad slutsats med tanke på otaliga exempel i tråden (faktaresistens): Sexualsadisterna, våldtäktsmännen, mördarna/seriemördarna skiter blankt i familj, positioner och god framtid när begäret blir för stort.
# Kapten Klänning är sexualsadist likt NB. Kapten Klänning hade via sin uppsatta position allt att förlora då han greps för våldtäkterna.
# Russel Williams är sexualsadist och mördare likt NB. Russel hade via sin uppsatta position - en elitofficer, överste i Royal Canadian Air Force som flugit prins Philip, brittiska drottningen och andra statsöverhuvuden - allt att förlora.
# Den väl ansedde irländaren hade allt att förlora som välutbildad arkitekt, men likt de andra var fantasierna om att utföra sexualsadistiskt mord övermäktigt och tog överhanden.
Citat:
Hur länge sedan var det domen vann laga kraft?
Ännu har inget sipprat ut från folk där hemma i Litauen om hur hemsk NB varit tidigare. Ingenting. De borde väl känna sig trygga nu med att han är bakom lås och bom, om det nu var detta som höll dem tillbaka förut. Att det är absolut knäpptyst är märkligt i sig.
Frånvaro i brottsregister är inte det samma som frånvaro av brott - det kan givetvis finnas betydligt fler saker i hans bakgrund. Det kan finnas en kriminell krets som inte golar kring NB. Tystnad är absolut inte ett tecken på nån oskuld.
Man kanske inte vill att det ska grävas i dieselstölder eller inbrott på landsbygden eller vad det nu skulle kunna handla om. Risk för repressalier kallas det.
Det kan även finnas mörkläggande inom familjen - delar i hans uppväxt som tystats ner.
Men oavsett om han inte startat bränder, varit djurplågare, lekt horribla lekar som barn eller varit engagerad i organiserade stölder - så finns redan följande uppgifter som indikerar att han är en skitstövel innan mordet på Lisa:
1. Vi vet att han stulit på sin forna arbetsplats (uppgift modern och brottsregister)
2. Vi vet att han är en kvinnomisshandlare (uppgift via frun och brodern)
3. Vi vet att han är en rattfyllerist (uppgift NB och brottsregister)
Med tanke på att NB nämner slagsmål i personutredningen (polis inkopplad) så är nog uppgifterna från brodern korrekta - att NB provocerade fram slagsmål utan anledning.
Men likt alkoholintaget (sparsamt och endast vid högtider

) så uppger NB att slagsmålet bara var ett missförstånd.
Det enda märkliga är hur du kan inbilla dig att denna skitstövel har rent mjöl i påsen.