2016-06-08, 19:59
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Ventura är ett utmärkt val, men jag håller med Wilbacher och Borell om att det är märkligt att komma med beskedet strax före EM. Man undrar ju hur det är med fingertoppskänslan egentligen, Tavecchio.

Spelar väl ingen roll egentligen eftersom Antonio Conte redan är klar för Chelsea. Alla visste ju att en ny är på väg in.

Fanns tydligen en fäktare som hette Antonio Conte också. Fan vad bra med Wikipedia. Tog guld för Italien i OS 1900 i Paris. Perfekt anekdot att droppa! Om någon säger något om Conte utan att förtydliga att det handlar om fotboll & Chelsea ska man ju spela Allan & låtsas missförstå. "-Jaså den Conte, trodde du menade han fäktaren med mustaschen".

https://en.wikipedia.org/wiki/Antonio_Conte_(fencer)#/media/File:A._Conte_1900.jpg
Senast redigerad av Stivali 2016-06-08 kl. 20:01.
Citera
2016-06-08, 21:15
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kollar upp statistik på Bruno Alves. 103 varningar och endast 6 utvisningar, på 409 klubbmatcher.

Han har en bit kvar till Contis 185 gula och 14 röda, på 465 matcher.

Han är väl en lite smartare & mindre hetlevrad version av Fernando Couto. Kollade på lite sammandrag från Italiens VM-kvalmöten 1993 med Portugal. Italien lyckades vinna bägge matcherna (1-0 & 3-1). På något märkligt sätt så noterades Couto för mål. Han är fan inte på bollen. Han plöjer ju ner målvakten Pagliuca så denne stöter in bollen i målet. Undrar om inte domaren Bosse Karlsson borde underkänt det, eller så är det ju självmål, om nu målvakter kan göra självmål.

Han lyckas även ha en boll i stolpen. Kommer fri & försöker placera in bollen. Nej, jag skojar bara. Han köttar såklart för kung & fosterland.

På Roberto Baggios mål står han & sover. På Casiraghis mål har han ingen koll heller direkt. Ska dock sägas att det är svåra passningar att slå som måste tajmas perfekt med löpningen. Det ser kanske för enkelt ut så här i sammandrag men det är svårt. Snyggt mål av Dino Baggio på slutet. Bosse varnade såklart Couto men det finns inte med här så är oklart för vad.

Portugal-Italien 1-3 (1.30 min)
https://www.youtube.com/watch?v=Pr1ioq2pyp4

I andra mötet blir han utvisad efter att ha slagit till Casiraghi (som dock förstärker). Vetefan vad Couto håller på med. När det blir gruff är han såklart direkt på plats. Inte en chans att han är utanför bråket.

Utvisning (2.17 min)
https://www.youtube.com/watch?v=rmp9fQG6J4I

Dino Baggio satte segermålet när han kommer från offsideposition. Bollen tar dock på en portugis som blockerar Roberto Baggios skott. Dino är alltså onside. Det skiter såklart Couto i som rusar ut mot linjemannen direkt för att skälla ut denne.

Dino Baggio (1.38 min)
https://www.youtube.com/watch?v=jBPXNJyf-ns
Citera
2016-06-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
...
Portugal-Italien 1-3 (1.30 min)
https://www.youtube.com/watch?v=Pr1ioq2pyp4
...

Laget:
Pagliuca Gianluca, Tassotti Mauro, Maldini Paolo(c), Baggio Dino, Costacurta Alessandro, Vierchowod Pietro, Fuser Diego, Albertini Giuseppe, Casiraghi Pierluigi, Baggio Roberto, Signori Giuseppe

Sacchis lag hade massor av kvalitet såklart, men inga sprudlande kreativa genier, förutom den gudabegåvade Baggio. De sista minuterna fick Mancini ta hans plats...

Baggio var bäst i världen, men Trapattonis Juventus valde att satsa på en yngling istället. Svårt att i efterhand säga att de hade fel, även om jag var upprörd då det hände.

Foto idag på Del Piero och Marchisio. Stilo Juve...

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13417619_10153507383936227_3170014778026510203_n.j pg?oh=1be736cfa99300d6ea05af08f636ca4c&oe=580C69FD
Citera
2016-06-08, 21:58
Medlem
Citat:
Han är väl en lite smartare & mindre hetlevrad version av Fernando Couto.
Jag utgår ifrån att du har rätt. Bruno Alves kommer att bilda mittlås tillsammans med Bartosz Salamon, 25-åring som gjorde en imponerande säsong i Cagliari. Båda spelar i EM, för Portugal respektive Polen. Lägg till Marco Storari mellan stolparna så har Cagliari en defensiv som kan mäta sig med de bättre lagen i Serie A.

Det börjar se bra ut, och man förlänger med rätt spelare. Laget har en stomme som ser bra och tryggt ut, som man kan klä med talanger. Gärna lokala.
Citera
2016-06-08, 22:11
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Laget:
Pagliuca Gianluca, Tassotti Mauro, Maldini Paolo(c), Baggio Dino, Costacurta Alessandro, Vierchowod Pietro, Fuser Diego, Albertini Giuseppe, Casiraghi Pierluigi, Baggio Roberto, Signori Giuseppe

Ser att du använt samma länk som jag kollade på via wikipedia. Kan ju såklart smyga in småfel. För Albertini hette väl Demetrio & Dino Baggio måste ju ha spelat på mittfältet.

Småfel dock. En ännu märkligare grej var när jag kollade rapporten från IFK Norrköpings match mot Torino i UEFA-cupen 1992/93. Då står otroligt nog Luciano Moggi uppsatt som tränare för Torino!!! För det där måste väl bara vara fel?

Eller kan rent av tränaren varit avstängd så att Moggi gick in som officiellt ansvarig för laget på något sätt?
Citera
2016-06-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ser att du använt samma länk som jag kollade på via wikipedia. Kan ju såklart smyga in småfel. För Albertini hette väl Demetrio & Dino Baggio måste ju ha spelat på mittfältet.
...

Ha ha du har såklart rätt. Men det var inte från Wiki, utan från första bästa som jag fick fram då jag googlade matchen. Och jag struntade först i en uppställning då jag ville ha både för och efternamn på spelarna, eftersom Baggio x 2 var med.

Därför tittade jag inte ens vare sig på namn eller uppställning.
Citera
2016-06-08, 23:53
Medlem
zachs avatar
Mycket EM och gli azzurri i tråden. Förståeligt, men jag ger inte mycket för Italien nuförtiden. En del av anledningarna har redan berörts (shit, vilket lag gli azzurri hade typ jämt förut med allt ifrån Barens, Giannini, Baggio, Cannavaro och givetvis Totti), men ett lika stort problem för mig är spelstilen. Förr fanns ju spelare som kunde rädda upp eller åtminstone kompensera för taktiska sömnpiller, men idag... Ja vad fan finns idag? En Insigne som det inte är säkert får spela? Eller ska vi förlita oss på att Pelle gör ett par gubbar och smeker in den som Baggio gjorde -94? Eller ska vi tro att Motta drar till med ett par Totti-passningar, att Darmian vaknar upp och en morgon är Zambrotta? Men vem fan är Pirlo? Vem är duon Nesta-Cannavaro? Och vem fan är egentligen den där Motta... Alltså egentligen. Nån halvseg halvfilur. Viktig förr för Inter tydligen. Men ändå, egentligen, vad är det för någon, bortsett från skittråkig jävla vattenbärare. Och vad fick han för nummer nu igen i EM...?

Och det leder ju till det kanske viktigast av allt. Vem är nummer 10. Alltså en verklig nummer 10?

Zola, Baggio, Totti, Mancini... Vem är han?

Den enda rättmätiga nummer 10 som någonsin funnits är snart i Florida på semester. Mr James Pallotta tyckte han förtjänat ett nytt kontrakt, tyckte till och med jag hörde en trumvirvel där nånstans. Skaka tass, leende. Ett år till!! Men för att gardera sig så man slipper liknande situation nästa år så slår man ju direkt fast att det här är hans sista säsong på planen. Snart slår man säkert på stora trumman återigen: "Kom och se vår tids största för sista gången", säkert krängs nån specialtillverkad tröja, säkert hittar Nike på nåt. Romas hemsida (som gått från världens sämsta till världens bästa) har redan börjat. Ojojoj, så här har minsann Totti gjort alla sina mål. 29 frisparkar minsann och 81 straffmål. Dom allra flesta i målvaktens högra hörn. Ojojojojojoj så stor och mäktig och grym Totti med rätta nu helt plötsligt framställs. Som odödlig och världsbäst. Den där Totti som vi alldeles nyligen tyckte va för dålig för att spela och få nytt kontrakt. Nu är han kung igen, vi får rida på den här vågen och klämma ur nån extra krona ur soppan. Nu får vi nog ta och göra nån jävla monster-klick-kampanj så vi tjänar lite reklampengar på bannern intill statistiken på alla som följer Totti bara för att han är den bästa och trognaste i vår historia. Och kanske ta ett snack med alla designers Romastore nu har i sina led, fan skulle inte en keps med nåt om Tottis sista år kunna sälja?

Vilket jävla hyckleri.

Totti förtjänade ett nytt kontrakt redan innan Pallotta lärde sig "ho capito". Inte för målen, inte för assisten eller för att han finner sig i att vara supersub, han förtjänade det för dom senaste 23 år. För att han tog Roma från Rometta till etta. För att han var garanten som gjorde vi stannade där uppe. Balbo och Fonseca va väl hyfsade, Batistuta, Cassano, Montella givetvis med men Fabio Junior, Bartelt, Paulo Sergio, Martin Dahlin, Cappioli, Adriano, Choutos, Frau, Nonda, D´Alessandro, Borriello, Borini, Branca..... Många, många, många stolpskott har passerat utan att man ens riktigt kommer ihåg dom stannade till. Men Totti bestod. DÄRFÖR. PALLOTTA. SKA. HAN. ALLTID. HA. ETT. NYTT. KONTRAKT.
Inte för att du kan bestämma annat. Inte för att han inte blir yngre. Inte för att han också blir sämre med åldern. Inte för någon jävla anledning i världen ska han inte ha ett nytt kontrakt. F.A.T.T.A!!!!
Citera
2016-06-09, 00:06
Medlem
snillet_1s avatar
Enligt Di Marzio kommer Pjanic att gå till Juventus, klubbarna är överens:

http://gianlucadimarzio.com/en/eng/juventus-deal-reached-for-pjanic-the-details/

Fy. Fan.
Citera
2016-06-09, 00:17
Medlem
Calogeros avatar
Om Pjanic går till Juventus kommer tårarna rinna ner för mina kinder. På riktigt. Och jag har inte speciellt starka känslor för fotboll längre. Det här känns.

Det finns bara en garanti. Francesco Totti.
Citera
2016-06-09, 14:56
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Om Pjanic går till Juventus kommer tårarna rinna ner för mina kinder. På riktigt. Och jag har inte speciellt starka känslor för fotboll längre. Det här känns.

Det finns bara en garanti. Francesco Totti.

Roma är så illa tvungna att sälja en tung spelare som kan dra in bra med pengar p.g.a FPP (eller hur det nu förkortas) eller sälja flera mindre bra som är svårare att sälja av. Rykten var ju att Rudiger skulle säljas först men åkte på en korsbandsskada inför EM, han var ju uttagen som back till stor del också för att Boateng och Höwedes inte kan medverka i tyska landslaget p.g.a. skada.

Utköpsklausulen är ju 38 mille euro för Pjanic men om man ska gå efter media så kommer han gå för ca 32 miljoner euro i förhandling mellan Juventus och Roma. Pjanic har förövrigt gjort flest assist i Serie A totalt sett under tre säsonger i följd, 38st assist men nu vet jag inte om det räknas med cup-matcher som CL och Italienska cuppen men trots allt jävligt starkt.

Ninja och Pjanic är tydligen bästa polare, Rajda nämnde att går Pjanic till Juventus så kommer Radja aldrig mer prata med honom. Så mycket var det med den vänskapen, förövrigt så är nog ninja en av de mest äckliga spelarna i Serie A, så mycket hat i den människan. Man ser det i hans blick. En gång i tiden var det tal om Rajda i Juve innan Roma värvade honom från Palermo om jag minns rätt, han är förmodligen fortfarande bitter över detta att Juventus valde andra spelare framför honom och tar ut det över sin vän Pjanic. Det märks att vänskap kan vända till avundsjuka väldigt snabbt även om man är bästa polare.
Citera
2016-06-09, 15:06
Medlem
Klopeks avatar
Och som de flesta insatta vet är Inter inte varit ett Italienskt lag sedan senaste försäljningen. Först som bekant såldes Inter till en Indonesier och blev ett Indonesiskt lag. Nu är Inter ett Kinesiskt lag.

Tråkig utveckling minst sagt. Nästa lag att följa strömmen är det Milan tro? Som också blir ett Kinesiskt lag.

Det sjuka är att Milan ege inte behöver bli ett Kinesiskt lag. Däremot är ledningen så jävla tappad och låter inte tränaren vara med på ett hörn och vara med och bestämma spelare som ska ansluta. Även att de byter tränare stup i kvarten vilket betyder att en ny tränare få alltså ett lag med fel spelare för den tränarens spelfilosofi. Till råga på det väljer Milan att inte ta in tränare av klass, utan halvdana tränare med mediokert förflutet.

Seedorf var den tränaren enligt mig som hade något speciellt, däremot hade han väl åsikter om vilka spelare som skulle in och ledningen valde istället att sparka honom. Inzaghi, Mihajlovic och alla andra sopor som inte vet hur de ska leda ett lag.

Senaste snacket pellegrini, är det allvar? Tränaren som inte ens kan få ut något vettigt av Man City med stjärnor på varje position.
Citera
2016-06-09, 20:00
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Ninja och Pjanic är tydligen bästa polare, Rajda nämnde att går Pjanic till Juventus så kommer Radja aldrig mer prata med honom. Så mycket var det med den vänskapen, förövrigt så är nog ninja en av de mest äckliga spelarna i Serie A, så mycket hat i den människan. Man ser det i hans blick. En gång i tiden var det tal om Rajda i Juve innan Roma värvade honom från Palermo om jag minns rätt, han är förmodligen fortfarande bitter över detta att Juventus valde andra spelare framför honom och tar ut det över sin vän Pjanic. Det märks att vänskap kan vända till avundsjuka väldigt snabbt även om man är bästa polare.

Cagliari*

Du antar, gissar och spekulerar i att Nainggolan är avundsjuk på Pjanic och därför anser du att han är äcklig? Verkar fullt rimligt... Tror inte att det är varje spelares dröm att representera Juventus. Konstigt jävla resonemang du har om att Inter skulle vara en indonesisk eller kinesisk klubb för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in