2016-06-09, 09:59
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Läste några inlägg tidigare att det var någon som ville ha hans mejl för att skicka han en hälsning,
Det är väl bara att gå in på hans fb och skriva där, förhoppningsvis är de någon som ser, intressant att se hans så kallade fb vänner.

det är bara en massa tatuerade ansikten, skallar och livets hårda skola och en massa annat skit.
alltså nu menar jag GM och inte åklagaren.
Senast redigerad av SS-Panzer-Division 2016-06-09 kl. 10:12.
Citera
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Han hade väl erkänt att han tillfogat BO revbensbrotten?

Fitt-Åke Olsson tyckte att det inte var så farligt.

Speciellt med mördarens historia av våld och droger.

Solen skiner och jag ska på semester, tänkte Åke. Jag häver beslutet att anhålla killen, han verkar trevlig.

Denna åklagaren Olsson har troligen satt i system att släppa brottslingar på fri fot. Jag sökte på hans namn och fick många träffar.Det verkar så att den mannen gör systematiskt samma typ av "felbedömning".
Här länkar jag en Artikel från 2003 och det verkar så att Olsson är helt fel för den sortens arbete. Vilka kompisar hjälper honom hela vägen trots många dokumenterade brister i bedömningsförmågan? Hoppas någon sätter dit honom för en gångs skull........

http://www.gd.se/gastrikland/gavle/mordmisstankt-slappt-ur-haktet-4
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Alltså även relativt normala personer kan bli monster från missbruk
av bola och droger och alkohol. Just sayin....
Nu kanske just det här skräpet växte upp i en missbrukarfamilj, men
det är ju inte lika med att man automatiskt slår ihjäl kvinnor.
Han började sina mycket grova våldsamheter som tonåring, så anabolaspåret tror jag inte på.
Med tanke på att han verka ha en sadistisk läggning exempelvis när han ber en flickvän välja mellan få underlivet krossat eller revbenen knäckta och när hon väljer det senare, ber henne lägga sig med ansiktet mot kudden för att inte väcka hennes barn.
Det tyder på att han finner njutning i att tillfoga andra smärta.
Citera
2016-06-09, 10:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Här har du ju fel, rejält fel.

Ringer jag till polisen och meddelar att grannen piskar på sin fru så rycker polisen ut. Om polisen finner att en misshandel har ägt rum, men kvinnan vägrar att "samarbeta", så visst fasen utreder polisen det hela. Det handlar ju om att kunna styrka brottet, och kvinnans eventuella medverkan är inte det enda sättet.
Däremot så inser jag självklart att det kan finnas tillfällen, säkert massor, kanske en stor majoritet, där polisen inte kan gå vidare pga att kvinnan inte vill "samarbeta"?

Men att hävda att polisen per automatik inte gör något om den misshandlade kvinnan inte anmäler saken, det är enbart nys.
Om polisen rycker ut så kan de göra egen anmälan - ja.

De kommer däremot inte utreda någonstans för att "du hört/vet" att någon misshandlas utan att du själv bevittnat eller utan att de själva just fått göra ett ingripande.
Citera
2016-06-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han började sina mycket grova våldsamheter som tonåring, så anabolaspåret tror jag inte på.
Med tanke på att han verka ha en sadistisk läggning exempelvis när han ber en flickvän välja mellan få underlivet krossat eller revbenen knäckta och när hon väljer det senare, ber henne lägga sig med ansiktet mot kudden för att inte väcka hennes barn.
Det tyder på att han finner njutning i att tillfoga andra smärta.

Källa på att han gjort det du skrev om revbenen? Låter ju helt jävla sjukt om man kan va tsm med en som e så
Citera
2016-06-09, 10:43
Medlem
Nymphias avatar
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/lotta-m%C3%A5ste-varit-s%C3%A5-fruktansv%C3%A4rt-r%C3%A4dd-3404257

Citat:
Lotta mördades när hon ville lämna sin man. Fallet upprör och engagerar.
Citera
2016-06-09, 10:48
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphia
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/lotta-m%C3%A5ste-varit-s%C3%A5-fruktansv%C3%A4rt-r%C3%A4dd-3404257

Äcklet var väl aldrig hennes man?
Citera
Medlem
Det här är ingen människa utan ett genetiskt skadat missfoster.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrivar
Källa på att han gjort det du skrev om revbenen? Låter ju helt jävla sjukt om man kan va tsm med en som e så
Stod i dagens Expressen på nätet.

http://www.expressen.se/nyheter/martin-jonsson-33-dodade-lotta/

Jag tror väl inte att GM börjar sina relationer med den frågeställningen? Dock verkar han ha en förkärlek för revben, antar att det inte syns speciellt bra och är smärtsamt länge.
Hans flickvän kan fortfarande se hel ut i ansiktet men gå och ha ont.

Ser man till hans facebook så har han bilder på katter, hundar och när han håller en bäbis, jag blir mer och mer övertygad att det är ett medvetet trick för att lura nya kvinnor in i hans våld.
Charmig, trevlig uppvaktande till en början och när fällan slår igen så börjar hans sadistiska spel där kvinnan skall hotas, misshandlas och brytas ned.
Senast redigerad av Sonnenwende 2016-06-09 kl. 10:51.
Citera
2016-06-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Antar att det är dopingpreparaten som gjorde Martin till en mördare han snackar om vaneföreställningar. Är det vanligt att få det av dopingpreparat?

Jag är ingen expert men körde två kurer "testo" som yngre. Aldrig haft några problem med rättvisan förutom två smärre fortkörningar. Känner mig stabil och har alltid gjort det. Vad jag märkte av var en betydligt lägre tröskel till att gå över gränsen under dessa två tillfällen och då höll jag mig borta från allt annat. Kombinera detta med alkohol eller droger samt en labilare personlighet så kan det nog lätt spåra ur. Vanföreställningar märkte jag nog inte av men att man övertolkar och överreagerar är nog vanligt. Kände mig rätt odödlig.
Citera
2016-06-09, 10:58
Medlem
L.Kollbergs avatar
Odjuret följer endast kvinnor på Facebook. Kvinnor som har en massa bilder och som verklar lite utseendefixerad och tränar. Några som gör "sexiga videon". Verkar vara ett nytt kapitel i "Män som hatar kvinnor".
Citera
2016-06-09, 11:07
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om polisen rycker ut så kan de göra egen anmälan - ja.

De kommer däremot inte utreda någonstans för att "du hört/vet" att någon misshandlas utan att du själv bevittnat eller utan att de själva just fått göra ett ingripande.

Fast nu leker du med orden tycker jag.

Om vänner och släktingar tar kontakt med polisen (går in på polisstationen) och anmäler att en kvinna lever under dödshot, har blivit misshandlad, och i övrigt berättar vad man vet. Varje person lämnar sin del typ "hon flydde till min lägenhet och när han fick nys om det så flydde hon till....", typ modern berättar om telefonsamtal som hon hörde, en annan kamrat berättar om dödshoten som kvinnan erhöll via sms, etc., visst fasen kommer polisen att agera.

Det handlar inte om jag "vet eller hört" att någon har misshandlats, det handlar i det här fallet om kamrater och familj som synes vara mycket insatta och som själva har tagit aktiv del i att skydda kvinnan (säger dom själva till tidningarna).

Som jag skrev i ett annat svar, det stora problemet är våra idiotpolitiker och att den här grisen sedan länge inte har varit inlåst för evigt.
Men nu så har folk röstat på politiker som fortfarande låter sig styras av Skå-Gustavs doktriner och Vilse i Pannkakans anda, och vi har bara att "ligga som vi har bäddat".

Att hävda att det inte är någon idé att gå till polisen, innan anhöriga och vänner hade gjort det, är bara ett sätt att urskuldra sig. Jag tycker att vänner och familj i det här fallet har visat en flathet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in