2016-06-08, 22:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
All skuld ligger på honom men en sak som man inte kan komma ifrån är att kvinnor dras till starka män, annars kan män inte attrahera kvinnor. Det ligger liksom i deras biologi, vissa mer än andra och hissa mindre, men det finns där.

Skulle kvinnor uppskatta män som var fattiga, smala, snälla, mesiga och så vidare så hade männen sinsemellan "tävlat" om att vara så fattiga, smala snälla osv som man kan bli. Förstår du?

Nu är det inte då och kvinnor verkar inte förstå baksidan med att vara stark, nämligen att det finns större risker. Men men, kalla mig kvinnohatare och bitter för att jag själv inte får knulla så mycket som jag skulle vilja. Dessa tankar är mer eller mindre identiska som dem som schopenhauer, Platon, Aristoteles och andra stora filosofer hade, men att kalla de för bittra småpojkar känns lite väl ansträngt.
Jaja -du vill säga att män är som hundar. Vi har förstått det - men gör inte den diskussionen sig bättre någon annanstans ändå - här är den ot.

Att du är en bitter kvinnohatare behöver ingen annan tillskriva dig - det har du ju redan berättat om själv.
Citera
2016-06-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det sjuka är att svenska skattebetalare ska betala för den här mördarpsykopatens kostnader framöver. Är det 2000 kr per dag som en fängelsedömd i Sverige kostar? Det är ju helt bedrövligt.

Det bästa vore för alla om man dödar honom efter han har blivit dömd för brottet. Inför dödsstraff nu så slipper vi han i framtiden.

Varför vänta tills han blir dömd? Han har ju redan sparat ihop till avlivning redan innan detta och dessutom har han erkänt. Nej det bästa vore en kula i huvudet och sedan omärkt grav.
Citera
2016-06-08, 22:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Det hade skett ännu fler våldsbrott i USA om de inte vore för att dessa potentiella framtida brottslingar i USA sitter inspärrade på livstid och inte kommer ut och mördar fler som i Sverige.
Å andra sidan har Sverige färre mord än USA per capita .. så deras hårda straff kanske skapar fler mord också.
Citera
2016-06-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hon dödades väl i sitt hem.

nej
Citera
2016-06-08, 22:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, de hade de inte . Det blir i så fall staten som står som målsägare.

Föräldrarna kan bli vittne till brott - de kan inte driva några mål själva. De kan ha bevittnat ett brott, anmäla och staten via åklagare väcker åtal under allmänt åtal.
Men det är väl inget ovanligt att t. ex. föräldrar/anhöriga står som målsägare i ett mord? Utan att kunna juridik har jag i min samling av FUP/domar flera sådana exempel.
Senast redigerad av DreamTwister 2016-06-08 kl. 22:38.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Ja, eller vara som en kvinna och släppa egot och acceptera sin natur typ.

I ett jämställt samhälle värnar alla som sitt eget ego, inte om andras.
Kvinnan här borde ha dödat mannen här. Och det före han dödade henne. Det skall aldrig åligga en kvinna att behöva plikta med sitt eget liv för att samhället inte klarar av att stå upp för de s. k "värderingar" och som t. ex då det svenska samhället utmålar sig självt att göra.
Men så "jämställda" kommer vi nog inte, detta helt riktigt, aldrig att bli.
Inte ens i Sverige och detta allra minst numera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Står väl i Aftonbladet att hon var hemma hos sin ex som hon hade hunden med? Eller var det innan hon åkte hem till sig?

Ja, så förstod jag det. Det hade varit tyst i en vecka så hon vågade åka "hem". Men var "hem" var verkar lite oklart.
Citera
Medlem
Mats Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Fatta, det var inte Lottas fel att hon dog - det är missfostrets ansvar. Och det enda man kan skylla samhället för är att samhället hävde häktningsbeslutet innan det hela hade utretts till fullo. Samhället, i detta fall, är en enskild åklagare. Detta händer till och från, det är liksom livsfarligt att leva.

Du har givetvis 100% rätt, det är inte Lottas fel - såklart!

Min lilla poäng är att samhället inte klarar att skydda oss mot allt ont, så vi måste förbli vaksamma.
Citera
2016-06-08, 22:35
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
All skuld ligger på honom men en sak som man inte kan komma ifrån är att kvinnor dras till starka män, annars kan män inte attrahera kvinnor. Det ligger liksom i deras biologi, vissa mer än andra och vissa mindre, men det finns där.

Skulle kvinnor uppskatta män som var fattiga, smala, snälla, mesiga och så vidare så hade männen sinsemellan "tävlat" om att vara så fattiga, smala snälla osv som man kan bli. Förstår du?

Nu är det inte så och kvinnor verkar inte förstå baksidan med att vara stark, nämligen att det finns större risker. Men men, kalla mig kvinnohatare och bitter för att jag själv inte får knulla så mycket som jag skulle vilja. Dessa tankar är dock mer eller mindre identiska som dem som schopenhauer, Platon, Aristoteles och andra stora filosofer hade, men att kalla de för bittra småpojkar känns lite väl ansträngt.

Det finns otaliga exempel på stora tänkare och filosofer genom historien som inte fått ligga i tillräcklig, enligt dem själva, utsträckning. Då tänker jag att man får prioritera om sina begär.

I min omgivning, har alla fattiga, smala, snälla män en trevlig, omtänksam, trogen kvinna. Det beror väl för fan på var man söker och hur man prioriterar!

Lotta gjorde ett misstag som hon snabbt försökte reparera. Snubben, vägrade acceptera detta, trots att de bara dejtat i 3 veckor. Med tanke på alla andra våldsbrott han gjort sig skyldig till så borde han åka in på livstid. Det måste vi väl vara överens om?
Citera
2016-06-08, 22:36
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Du menar FB generellt är farligare än att följa med någon okänd hem från krogen?
Då borde varningsklockorna ringt med tanke på bilderna som finns där och vad han skrivit.
Citera
2016-06-08, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag ser världen för vad den är. I ett perfekt samhälle avrättas dessa dårar inom nåt år på death row och kvinnor kan gå klädda hur dom vill och fatta de mest känslostyrda besluten som helst (eftersom det är genetiskt betingat i deras biologiska uppsättning) utan att något brottsligt händer, men nu är situationen som den är och det gäller att anpassa sig därefter.

Så då jobbar man mot det "perfekta samhället" genom att inte skuldbelägga kvinnan när hon gjort ett känslostyrt beslut. Utan kritiserar det som inte uppfyller kraven för de "perfekta samhället", de uteblivna skärpta straffen för dessa typer av gärningar.
Citera
2016-06-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar inte som BO hade barn, trots 41-års ålder? Det är ju som bekant ganska udda med kvinnor i så hög ålder som inte fått barn... Jag tror inte BO är så normal som hennes vänner vill ge sken av vilket också då lättare förklarar hur hon ens kunde närma sig en person som GM.

Här kommer dina muggiga mansåsikter fram igen. I Stockholm är var tredje hushåll singel så en tjej på 40 år utan barn är inget konstigt. Jag vet att i typ Värmland är det inte så. Gifter sig med sin kusin och skaffar barn vid 16 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in