2016-06-08, 22:22
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Du förefaller ha en feministisk agenda och försvarar alltid kvinnorna till 100 % och vägrar tillsätta någon skuld i de (mycket) tvivelaktiga besluten som kvinnorna tar. Jag tror BO hade tjänat på (läs: varit vid liv nu) att agera och tänka rationellt, hennes död är en otrolig sorg men det går inte att förneka att hon kunde/borde tagit bättre beslut.

Men hallå,,, hon lämnade ju honom efter cirka 3 veckors umgänge - i normala fall räcker det. "Hejdå, vi passar inte ihop."

Den här snubben, en sorglig ursäkt till man, bär all skuld. Det finns liksom inget annat.
Citera
2016-06-08, 22:22
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag ser världen för vad den är. I ett perfekt samhälle avrättas dessa dårar inom nåt år på death row och kvinnor kan gå klädda hur dom vill och fatta de mest känslostyrda besluten som helst (eftersom det är genetiskt betingat i deras biologiska uppsättning) utan att något brottsligt händer, men nu är situationen som den är och det gäller att anpassa sig därefter.
Ja, det är därför det sker så få våldsbrott i USA
Citera
2016-06-08, 22:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Jo men då är det dom som blir målsägande och inte BO. Hade föräldrarna till Lotta klivit i i handlingarna och anmält mördaren hade dom stått som målsägande. Kanske hade Lotta levt idag om så skett?
Nej, de hade de inte . Det blir i så fall staten som står som målsägare.

Föräldrarna kan bli vittne till brott - de kan inte driva några mål själva. De kan ha bevittnat ett brott, anmäla och staten via åklagare väcker åtal under allmänt åtal.
Citera
2016-06-08, 22:26
Medlem
Mats Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMitsouko

Så har jag också tänkt! Men sen insåg jag att tillgång till meth och vapen spelar in. Typ malmö.
Citera
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men hallå,,, hon lämnade ju honom efter cirka 3 veckors umgänge - i normala fall räcker det. "Hejdå, vi passar inte ihop."

Den här snubben, en sorglig ursäkt till man, bär all skuld. Det finns liksom inget annat.

Håller med!

Martin valde att mörda henne genom att stampa på hennes huvud, skulden är HANS och ingen annans.

Jag har svårt att tro att Lotta hade valt att inleda nåt med honom om hon vetat hur han var i skallen.
Många skriver att "kvinnor gärna vill ha lite spänning, gillar att se om dom kan lära idioter att vara mänskliga och allt vad som skrivs här.

Sen när är det fel att tro gott om människor?
Ska naiva människor straffas genom att bli mördade????

När gick det så fel med mänskligheten att skulden ska läggas på den som är offret?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Kanske inte specifikt i det här fallet men kvinnor som blir misshandlade går väldigt ofta tillbaka (om de överlever vill säga) till män som misshandlar. Och säg mig, ser han trevlig ut? Kan du tänka dig den killen sitta på ett bibliotek? Dricka saft? Sitta med benen i kors? Fiska med sina vänner?

Självklart inte. Hon har gjort en felaktig bedömning så till den grad att jag anser att hon behöver hjälp i sitt partnerval. Nu är det försent. Det är dock inte synd om henne. Skulle de ha kommit överens i relationen och trivts med varandra så hade den killen fått stöd i att utöva makt och styrka över andra män. Många män ser ju vilka män som får kvinnor, det är inga taniga killar som får det. Och vad händer då? Jo många tränar för att biffat up sig och tror att det är en del i att attrahera kvinnor.

Varifrån hämtar du denna faktaspäckade information? Du har återupprepat detta sida upp och sida ner?

Lite bittertsurt tycks det allt.
Citera
2016-06-08, 22:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Jag vet att det låter hårt, men, hon skulle som sagt inte ens tittat på honom då det finns åtskilliga varningssignaler redan i visuella periferin. En dylik person undviker man ögonkontakt med och har ett säkerhetsavstånd på många meter eftersom det slår slint i skallen - just like that, är du tillräckligt nära då blir du ett offer.
Citera
2016-06-08, 22:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
I USA hade hon haft all laglig rätt att skjuta honom så fort han klev innanför dörren...food for thought.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind
Jag håller med om varje stavelse, men kan för mitt liv inte fatta att kvinnan (i detta fall) INTE tycker det är skumt med huvudtatueringar, svällande muskler, kamphund och flera års frånvaro av normalt liv (fängelse). Givetvis finns det kvinnor som lockas att träffa andra som genomgått "livets hårda skola", men Lotta verkade inte vara en av dem.

Jag begriper inte det heller, men människans psyke är komplext och bara för att du visar intresse för en människa, bortom dennes yttre attribut, så ska du inte behöva bli mördad.

Fatta, det var inte Lottas fel att hon dog - det är missfostrets ansvar. Och det enda man kan skylla samhället för är att samhället hävde häktningsbeslutet innan det hela hade utretts till fullo. Samhället, i detta fall, är en enskild åklagare. Detta händer till och från, det är liksom livsfarligt att leva.
Citera
Bannlyst
Citat:

All skuld ligger på honom men en sak som man inte kan komma ifrån är att kvinnor dras till starka män, annars kan män inte attrahera kvinnor. Det ligger liksom i deras biologi, vissa mer än andra och vissa mindre, men det finns där.

Skulle kvinnor uppskatta män som var fattiga, smala, snälla, mesiga och så vidare så hade männen sinsemellan "tävlat" om att vara så fattiga, smala snälla osv som man kan bli. Förstår du?

Nu är det inte så och kvinnor verkar inte förstå baksidan med att vara stark, nämligen att det finns större risker. Men men, kalla mig kvinnohatare och bitter för att jag själv inte får knulla så mycket som jag skulle vilja. Dessa tankar är dock mer eller mindre identiska som dem som schopenhauer, Platon, Aristoteles och andra stora filosofer hade, men att kalla de för bittra småpojkar känns lite väl ansträngt.
Citera
2016-06-08, 22:29
Medlem
praeles avatar
Citat:
Det hade skett ännu fler våldsbrott i USA om de inte vore för att dessa potentiella framtida brottslingar i USA sitter inspärrade på livstid och inte kommer ut och mördar fler som i Sverige.
Citera
2016-06-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuffen
precis, så hon måste ju sökt skydd där??

jag har rätt, bara att åka och titta på porten till b*elkevägen så ser du att det är där glaset i porten är pangat. om dom inte lagat det redan förstås.

så hon var iallafall inte hemma hos sig när han kom, vilket heller inte är mordplatsen

Jag tror dig. Har ingen lust att åka förbi och glo. Hon sökte nog nånstans att vara bland bekanta som han inte kände till, men tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in