2016-06-08, 18:16
Medlem
Sexuella närmanden har funnits i alla tider. Annars hade vi dött ut. Män lär sig med tiden att göra vad som krävs för att lyckas. Varken mer eller mindre. Det styrs med andra ord helt av kvinnorna, så det är bara till att titta sig själv i spegeln istället för att skriva nonsens på AB.
Citera
2016-06-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Varje grupp har x % av idioter, så ökar man mängden i en grupp så ökar självklart denna % av idiotism i samma grad.

O ja det kan jag nog ställa upp på, märks tydligt med den Svenska feminismen.
Citera
2016-06-08, 18:31
Medlem
Mess avatar
Citat:
och den grupp som alltså får högst siffror är….ta-da! män.
Utgår man från den gruppen så får man med sig runt 98% av precis alla våldtäktsmän.
Alltså den absolut mest logiska grupp man glor på när man ska ta tag i denna sak.

Ja du är för söt du med dina totalt verklighetsfrånvarande inlägg.

Det är liksom lite roligt med nu AB:s feministdyngblaskas överfeminiserade media-charterluder skall nu be hjälp av männen som de föraktar och dissar hårt i sina glorifierande av just utländska män.

Man ber alltså om hjälp av våldtäcktsmännen (den Svenska mannen) som förövrigt inte duger till något annat än ekonomisk trygghet när knullfesten är över och rynkorna och allvaret kryper på.

Feminiserade män !, ställ upp nu !, det är ni som skall bära upp landet och kvinnorna kallar på er !.

Citera
2016-06-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Så sant, det som var en flört för 30 år sedan har våra unga kvinnor i dag fått lära sig att de egentligen var sexuell trakasseri, du har rätt….ingen i dag vet vad som är vad och i morgon kommer vi veta än mindre.

En snygg kille kan alltid ta sig större friheter än en ful och den fule kanske tolkar att han får samma signaler som den snygge och gör samma sak….fast då blir det sexuell trakasseri istället för en flört (förr i tiden blev det bara fel, i dag är det ett hemskt beteende), så har det alltid vart och kommer förmodligen alltid vara.
Och visst det kommer alltid finnas män som har svårt att bedöma vad som är vad gäller och kliver över gränserna på ett icke acceptabelt sätt, och dessa kommer alltid ha svårt att veta vars gränser går….kampanj i AB hjälper inte för dessa.

Frågan är om det är en veckas kampanj som behövs för det, något större problem var inte det inte innan du vet vad….sedan blåstes problemet upp och alla var helt plötsligt trakasserade.
Ge dig M, vi vet alla vad detta är för propaganda och vad de egentligen vill göra men är för fega att uttala sig om, alla fattar det och det skapar bara irritation bland svenska män som blir än mer anti feminister än vad det redan är, vilket i sig är bra.

Det absolut största problemet jag ser med denna kampanj är att de flesta som den egentligen riktas mot kan inte läsa, så vad är meningen om man ändå inte når till grupper vi alla vet det handlar om.
Det är! som att skjuta rakt ut i skogen på måfå och hoppas att man prickar en älg.

Budskapen som sänds ut skapar först en illvilja mot kvinnor bland män och de som man skulle vilja komma åt kommer att tolka det som….spela roll, vi är som Svenska män, de gör som vi gör så varför ändra på sig.
Nej kampanjen är inte klar, men vi vet alla att det kommer inte komma direkta budskap till de vi alla vet är den stora problem gruppen.
.

Skitsnack det män "uppfattade" som en "flört" på 50-talet kan mycket väl ha varit sexuella trakasserier.

Precis som män dras lättare och är mer "villiga" med snygga tjejer så gäller även motsatsen. KÖNSTIGT! VA??? har kvinnor idéer och önskemål om vilka de vill ligga med VA????

Sen är sexuella trakasserier exakt samma sak oavsett hur personen ser ut som utför dem…det är kort och gott definierat att ragga, anspela på sex, tjata, tafsa "gå på någon" som man vet inte vill eller borde förstå inte vill (barn ex).
Är också en rätt enkel sak ha koll på när man överskrider gränser.
Ex. ska man inte bara ta för givet att en vilt främmande människa är intresserad av en bara så där.
Man kommenterar därför inte kropp, visslar, tafsar eller gör sexuella närmanden INNAN man har bekantat stig lite närmare så man kan tolka signaler från den andra.
Regel 1. ( plocka fram anteckningsboken och notera)

Regel 2. blir man avsnäst, får en tydlig kroppslig eller verbal markering att ens uppmärksamhet inte är uppskattad så SLUTAR man. Direkt! bums! omedelbart! inget snack, är också vettigt i det sammanhanget säga. Oj förlåt, lite för het på gröten där…men du, ha en fin dag sen går man sin väg. Stolthet för fasen.

Regel 3. Flörta trevlig med folk. Flört ska vara skoj inte en jävla krigshandling.

Kan man hantera detta så är man alltså i hamn och inte svårare än så. Om man inte kan hantera ovan sociala situationer, så sluta tro du ska få lov komma till, då är man nämligen totalt obildbar som människa.

Jag uppfattar helt tvärtemot dig, denna kampanj som varandes för kvinnor. För på samma sätt som det finns uppenbara problem för män inom dessa saker så har du kvinnor som bara känner obehag men inte har karaktär nog att förstå att detta eller säga ifrån i tid, inte är fel på dem utan faktiskt på det som de utsätts för. Kvinnor är sen barnsben uppfostrade att vara till lags, vara snälla, inte göra det otrevligt för andra, vi är hårt drillade härvidlag. Denna kampanj är mer för dem att fatta att det där som hände då och då berodde faktiskt inte på mig.

Sen tycker jag nog de tär lite patetiskt att en sån här kampanj väcekr sånt amssivt hat.
Liksom töntfaktor på den….

jaja…kivnnor får främmande mäns händer mellan benen…men vad fan!!!! Jag då! jag känner mig oskyldig anklagad som man!!!! Hemskt, förfärligt..stackars mig!!! Så tänk på lilla mig och håll truten.
Senast redigerad av Merapi 2016-06-08 kl. 18:44.
Citera
2016-06-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Klart att jag är humorbefriad. Jag tycker nämligen att sexuella övergrepp mot kvinnor är en allvarlig sak. Det var någon artikel i kampanjen som vände sig till "cis-män" och att dessa generellt var problemet, den har även en egen tråd, leta själv.

Så rolig du är som påtalar att man inte bara ska vända sig till unga män på asylboenden. Nej det är klart man inte ska. Men problemet är att man inte gör det alls då dessa (mina fördomar) troligen inte läser Aftonbladet eller kan svenska. Media borde sluta släta ut och räkna in alla män i frågan om mäns sexualiserade våld mot kvinnor. De borde istället på ett ärligt sett försöka ringa in vilka i gruppen män som är problemgrupperna. Åtminstone om man vill komma åt problemet.

men snälla rara…använd nu den där hjärnan du är utrustad med..

SKA man ringa in korrekt grupp, dvs minsta nämnaren, så är det gruppen MÄN och inte några specialgrupper som typ…unga sportfånar i kepsar, eller stockholmsboende ung man som jobbar som lasbilschaufför, eller man från landet x, eller man med fräknar och skadad framtand…
man med inkomst under y kr i månaden boendes i förort…eller män som lyssnar på musik C. etc.

Det finns ingen sådan klar grupp. Män som beter sig illa sexuellt kommer från alla möjliga samhällsklasser, olika länder etc. Är ett rätt väl forskat och bevisat faktum.

Skriver man således "män" så får man med alla. men det är då extremt väl underförstått att det INTE gäller ALLA. Fattar liksom minsta struts.

Något tröttsamt diskussion måste jag säga.
Citera
2016-06-08, 19:48
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Sexuella närmanden har funnits i alla tider. Annars hade vi dött ut. Män lär sig med tiden att göra vad som krävs för att lyckas. Varken mer eller mindre. Det styrs med andra ord helt av kvinnorna, så det är bara till att titta sig själv i spegeln istället för att skriva nonsens på AB.
Precis. Jag hittade denna blogg till exempel där en svensk tjej på semester i Ibiza skriver:
Citat:
Sen när gick för att betala stoppade ena killen mig och sa "You are absolutely gorgoues!" och dom andra fnittrade lite utan att skratta åt honom. Det gick rätt in i hjärtat! Så mycket finare att få såna komplimanger, jag blev verkligen generad och så himla glad. Sen var det inget mer med det, han ville bara säga det och han fick mig att må så bra. Sjukt vad en lite mening kan göra!
http://finest.se/rebeccaeden/2014/09/17/ibiza-min-vecka/

Ja, det är sannerligen sjukt vad en liten komplimang kan göra - om det kommer från rätt person! Jag har svårt att tro det hade blivit samma må-bra-känsla om det hade varit medelmåttan Kalle hemma i Sverige som stoppade henne och sa att hon är fantastiskt snygg.
Citera
2016-06-08, 19:59
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
men snälla rara…använd nu den där hjärnan du är utrustad med..

SKA man ringa in korrekt grupp, dvs minsta nämnaren, så är det gruppen MÄN och inte några specialgrupper som typ…unga sportfånar i kepsar, eller stockholmsboende ung man som jobbar som lasbilschaufför, eller man från landet x, eller man med fräknar och skadad framtand…
man med inkomst under y kr i månaden boendes i förort…eller män som lyssnar på musik C. etc.

Det finns ingen sådan klar grupp. Män som beter sig illa sexuellt kommer från alla möjliga samhällsklasser, olika länder etc. Är ett rätt väl forskat och bevisat faktum.

Skriver man således "män" så får man med alla. men det är då extremt väl underförstått att det INTE gäller ALLA. Fattar liksom minsta struts.

Något tröttsamt diskussion måste jag säga.

Män är inte den minsta gemena nämnaren. Denna tes faller på sin orimlighet då de flesta män inte begår sexuella övergrepp mot kvinnor. För att få fram de grupper som samhället bör jobba mot så bör man använda sig av det feministiska begreppet intersektionalitet och på så sätt komma fram till vilka gruppers värderingar man bör jobba extra med och den faktiska minsta gemensamma nämnaren. Exempelvis: unga, män, lågutbildade, kulturella skillnader, missbruk, utanförskap, fylla, psykisk ohälsa. Man fångar inte alla fula fiskar och många i nämnda grupper är laglydiga. Men där bör man lägga de ändliga resurserna om nu agendan är att göra tjejer tryggare. Detta gäller för övrigt all brottslighet. Att bara fokusera på "män" och "kvinnor" bidrar bara till polarisering.

Samtidigt så förstår jag att det är skönast för de ointelligenta att dela in mänskligheten i två kategorier, låtsas att dessa kategorier är lika globalt överallt, och göra sin analys utifrån det.

Men mänskligheten är ju inte tvådimensionell förstår du...

För övrigt verkar din fixering vid strutsar vara större än min. Jag valde vid ett tillfälle bilden som avatar då jag då fann den lustig men du använder den som en del i argumenten.

Tröttsamt var ordet.
Senast redigerad av Blundetto 2016-06-08 kl. 20:32.
Citera
2016-06-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Män är inte den minsta gemena nämnaren. Denna tes faller på sin orimlighet då de flesta män inte begår sexuella övergrepp mot kvinnor. För att få fram de grupper som samhället bör jobba mot så bör man använda sig av det feministiska begreppet intersektionalitet och på så sätt komma fram till vilka gruppers värderingar man bör jobba extra med och den faktiska minsta gemensamma nämnaren. Exempelvis: unga, män, lågutbildade, kulturella skillnader, missbruk, utanförskap, fylla, psykisk ohälsa. Man fångar inte alla fula fiskar och många i nämnda grupper är laglydiga. Men där bör man lägga de ändliga resurserna om nu agendan är att göra tjejer tryggare. Detta gäller för övrigt all brottslighet. Att bara fokusera på "män" och "kvinnor" bidrar bara till polarisering.

Samtidigt så förstår jag att det är skönast för de ointelligenta att dela in mänskligheten i två kategorier, låtsas att dessa kategorier är lika globalt överallt, och göra sin analys utifrån det.

Men mänskligheten är ju inte tvådimensionell förstår du...

För övrigt verkar din fixering vid strutsar vara större än min. Jag valde vid ett tillfälle bilden som avatar då jag då fann den lustig men du använder den som en del i argumenten.

Tröttsamt var ordet.

Fast man utgår från vilka som begår brottet när man letar ut minsta gemensamma nämnare inte tvärtom.
Den grupp som nästan 100% av alla våldtäktsmän tillhör är …..män. Sorry men a fact och inget "påhittad" polarisering utan en från verkligheten gällande just denna typ av kriminalitet.

Sen kan man som forskare, samhällsdebattör etc. börja spinna vidare på andra faktorer samt varför män just är så extremt överreprsenterade. Men! Är inte den debatten som denna artikelserie fokuserar på. Utan den fokuserar på offrens berättelser.

Och att det är i grunden ointelligent att dela upp världens befolkning av homo sapiens i 2 lag som man behandlar och betraktar som olika/ ger skilda möjligheter ex. håller jag helt med om.
detta är dock inte feministers görande utan helt andra krafter.

Du väljer ett djur för att den är "lustig" men du avskyr när andra också ser denna lustighet.
intressant onekligen.
Sen? hur vet du att du har en struts på din bild och inte en emu?
http://i401.photobucket.com/albums/pp98/dustyemu/emu_face001.jpg

är ju slående porträttlikhet…

Senast redigerad av Merapi 2016-06-08 kl. 20:57.
Citera
2016-06-08, 20:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Merapi, vad skulle hända med världen om 80% av ett kön aldrig var intressanta för det andra könet?
Skall man göra som här i norden, förlita sig på spritens dåliga inflytande?
Knark?
Eller hålla käften för evigt och dö ensam?
Eller göra lidandet så kort som möjligt?

Du kan inte neka dessa individer att ens få försöka eller hur?

Vi som har den sociala kompetensen måste kanske hjälpa dem lite på traven, precis som idoljuryn hjälper wannabesångare på traven ibland.

Människor kommer med en massa fel och brister, men de är fortfarande människor.
Notera att jag inte nämnt något specifikt kön. Så försök behandla frågan könlöst.
Citera
2016-06-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Merapi, vad skulle hända med världen om 80% av ett kön aldrig var intressanta för det andra könet?
Skall man göra som här i norden, förlita sig på spritens dåliga inflytande?
Knark?
Eller hålla käften för evigt och dö ensam?
Eller göra lidandet så kort som möjligt?

Du kan inte neka dessa individer att ens få försöka eller hur?

Vi som har den sociala kompetensen måste kanske hjälpa dem lite på traven, precis som idoljuryn hjälper wannabesångare på traven ibland.

Människor kommer med en massa fel och brister, men de är fortfarande människor.
Notera att jag inte nämnt något specifikt kön. Så försök behandla frågan könlöst.

Blir i aldrig trötta på den där gamla klyschan?
Fakta är att svenska kvinnor är gifta med avsevärt fler än enbart 20% av den manliga befolkningen. tänka sig…redan där faller denna idiotism. allright?

Människor, män eller kvinnor som är evigt singlar hela livet är nog väldigt fåtaliga.
Citera
2016-06-08, 21:01
Medlem
NyanNyans avatar
Ja herregud, när man varnar feministerna för att ökad massinvandring leder till ökat sexuellt våld så säger de att man ljuger, när man sedan får rätt så skyller de på svenska män, när man senare visar statistiken så säger de helt plötsligt att övergreppen är bluff och att invandrarmän blir falskanmälda, sedan återupprepas cirkeln.
Citera
2016-06-08, 21:03
Medlem
Citat:
Blir i aldrig trötta på den där gamla klyschan?
Fakta är att svenska kvinnor är gifta med avsevärt fler än enbart 20% av den manliga befolkningen. tänka sig…redan där faller denna idiotism. allright?

Människor, män eller kvinnor som är evigt singlar hela livet är nog väldigt fåtaliga.

Men en man i sina bästa dagar skall väl inte behöva gifta sig? Han skall väl uträtta viktiga saker i livet först och behöver bara lite sex ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in