Citat:
Ursprungligen postat av
Roy666
Så sant, det som var en flört för 30 år sedan har våra unga kvinnor i dag fått lära sig att de egentligen var sexuell trakasseri, du har rätt….ingen i dag vet vad som är vad och i morgon kommer vi veta än mindre.
En snygg kille kan alltid ta sig större friheter än en ful och den fule kanske tolkar att han får samma signaler som den snygge och gör samma sak….fast då blir det sexuell trakasseri istället för en flört (förr i tiden blev det bara fel, i dag är det ett hemskt beteende), så har det alltid vart och kommer förmodligen alltid vara.
Och visst det kommer alltid finnas män som har svårt att bedöma vad som är vad gäller och kliver över gränserna på ett icke acceptabelt sätt, och dessa kommer alltid ha svårt att veta vars gränser går….kampanj i AB hjälper inte för dessa.
Frågan är om det är en veckas kampanj som behövs för det, något större problem var inte det inte innan du vet vad….sedan blåstes problemet upp och alla var helt plötsligt trakasserade.
Ge dig M, vi vet alla vad detta är för propaganda och vad de egentligen vill göra men är för fega att uttala sig om, alla fattar det och det skapar bara irritation bland svenska män som blir än mer anti feminister än vad det redan är, vilket i sig är bra.
Det absolut största problemet jag ser med denna kampanj är att de flesta som den egentligen riktas mot kan inte läsa, så vad är meningen om man ändå inte når till grupper vi alla vet det handlar om.
Det är! som att skjuta rakt ut i skogen på måfå och hoppas att man prickar en älg.
Budskapen som sänds ut skapar först en illvilja mot kvinnor bland män och de som man skulle vilja komma åt kommer att tolka det som….spela roll, vi är som Svenska män, de gör som vi gör så varför ändra på sig.
Nej kampanjen är inte klar, men vi vet alla att det kommer inte komma direkta budskap till de vi alla vet är den stora problem gruppen.
.
Skitsnack det män "uppfattade" som en "flört" på 50-talet kan mycket väl ha varit sexuella trakasserier.
Precis som män dras lättare och är mer "villiga" med snygga tjejer så gäller även motsatsen. KÖNSTIGT! VA??? har kvinnor idéer och önskemål om vilka de vill ligga med VA????
Sen är sexuella trakasserier exakt samma sak oavsett hur personen ser ut som utför dem…det är kort och gott definierat att ragga, anspela på sex, tjata, tafsa "gå på någon" som man vet inte vill eller borde förstå inte vill (barn ex).
Är också en rätt enkel sak ha koll på när man överskrider gränser.
Ex. ska man inte bara ta för givet att en vilt främmande människa är intresserad av en bara så där.
Man kommenterar därför inte kropp, visslar, tafsar eller gör sexuella närmanden INNAN man har bekantat stig lite närmare så man kan tolka signaler från den andra.
Regel 1. ( plocka fram anteckningsboken och notera)
Regel 2. blir man avsnäst, får en tydlig kroppslig eller verbal markering att ens uppmärksamhet inte är uppskattad så SLUTAR man. Direkt! bums! omedelbart! inget snack, är också vettigt i det sammanhanget säga. Oj förlåt, lite för het på gröten där…men du, ha en fin dag sen går man sin väg. Stolthet för fasen.
Regel 3. Flörta trevlig med folk. Flört ska vara skoj inte en jävla krigshandling.
Kan man hantera detta så är man alltså i hamn och inte svårare än så. Om man inte kan hantera ovan sociala situationer, så sluta tro du ska få lov komma till, då är man nämligen totalt obildbar som människa.
Jag uppfattar helt tvärtemot dig, denna kampanj som varandes för kvinnor. För på samma sätt som det finns uppenbara problem för män inom dessa saker så har du kvinnor som bara känner obehag men inte har karaktär nog att förstå att detta eller säga ifrån i tid, inte är fel på dem utan faktiskt på det som de utsätts för. Kvinnor är sen barnsben uppfostrade att vara till lags, vara snälla, inte göra det otrevligt för andra, vi är hårt drillade härvidlag. Denna kampanj är mer för dem att fatta att det där som hände då och då berodde faktiskt inte på mig.
Sen tycker jag nog de tär lite patetiskt att en sån här kampanj väcekr sånt amssivt hat.
Liksom töntfaktor på den….
jaja…kivnnor får främmande mäns händer mellan benen…men vad fan!!!! Jag då! jag
känner mig oskyldig anklagad som man!!!! Hemskt, förfärligt..stackars mig!!!

Så tänk på lilla mig och håll truten.