2016-06-08, 16:34
  #289
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Som jag förstått det hela så ser vita män kvinnor som horor. Det enda som hjälper är nog att bli extremfeminist och förespråka en nollvision gällande kvinnor och mäns umgänge.
Jag ser inte kvinnor överlag globalt sett som horor, men om någon ser specifikt svenska kvinnor som horor så är jag faktiskt inte förvånad.
Citera
2016-06-08, 16:34
  #290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Förklara gärna hur du kom fram till det (utan att dra upp meningslösa inlägg på Flashback). Tycker du det gäller det alla män generellt, eller mest vita män?

De meningslösa flashbackinläggen som du väljer att kalla dem har ju faktiskt en del poänger. Deras resonemang är logiska.

Någonstans fick de ju även dessa tankar ifrån. Folk som hänger på flashback är helt vanliga människor trots allt och jag tvivlar inte på att deras tankegångar är avsevärt mer vanliga än vad man själv vill tro.
Citera
2016-06-08, 16:37
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Jag ser inte kvinnor överlag globalt sett som horor, men om någon ser specifikt svenska kvinnor som horor så är jag faktiskt inte förvånad.

På vilket sätt skulle andra kvinnor vara annorlunda? Kvinnor lever av män och män föder kvinnor enbart för att de har en fitta. Att hävda något annat är marxistisk lögn.
Citera
2016-06-08, 16:44
  #292
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De meningslösa flashbackinläggen som du väljer att kalla dem har ju faktiskt en del poänger. Deras resonemang är logiska.

Någonstans fick de ju även dessa tankar ifrån. Folk som hänger på flashback är helt vanliga människor trots allt och jag tvivlar inte på att deras tankegångar är avsevärt mer vanliga än vad man själv vill tro.
Ok, men nu skrev du vita män rent allmänt, så jag förmodar du sett eller läst mer än bara på Flashback. Hur ser du hudfärgen på de som skriver, förresten? Har du samma uppfattning om icke-vita män?
Citera
2016-06-08, 16:47
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Ok, men nu skrev du vita män rent allmänt, så jag förmodar du sett eller läst mer än bara på Flashback. Hur ser du hudfärgen på de som skriver, förresten? Har du samma uppfattning om icke-vita män?

Vita män, liksom icke-vita män beblandar sig bara med kvinnor för att de har en fitta och på så sätt kan tillfredställa ett grundläggande behov hos dem, kvinnorna alltså.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-06-08 kl. 16:49.
Citera
2016-06-08, 16:49
  #294
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
På vilket sätt skulle andra kvinnor vara annorlunda? Kvinnor lever av män och män föder kvinnor enbart för att de har en fitta. Att hävda något annat är marxistisk lögn.
OK, så det är alltså DU som ser alla kvinnor som horor? Det får du stå för.
Citera
2016-06-08, 16:56
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
OK, så det är alltså DU som ser alla kvinnor som horor? Det får du stå för.

Vad är din egen definition av en hora då?
Citera
2016-06-08, 16:57
  #296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
En blattemadrass som klagar på vita svenska män. Tröttsamt.

Hon verkar vara av judisk härkomst.
Citera
2016-06-08, 17:15
  #297
Medlem
Något säger mig att statistikunderlaget utgörs av anställda på Aftonbladet.
Citera
2016-06-08, 17:22
  #298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ta över rodret då, var är din maskulinitet? Är du rädd för att bryta en nagel?
Förr i tiden sket vi män fullständigt i andra människors känslor och vi fattade de tuffa besluten oavsett vad folk tyckte. Varför? Jo, eftersom vi inte var fega, feminiserade män som satt bakom en avatar på ett anonymt nätforum och klagade lite smått på muslimer och feminister.
Det är dags att agera nu och om du hellre flyr så säger det mig att du har omfamnat det feminiserade och feministiska samhället totalt. Sluta hata din maskulina sida och agera.
Nu tar jag inte för givet att du är en man, man du kan väl bekräfta eller dementera det påståendet så slipper jag bli bli bannad för 1.06.

Om du är en man så förstår du likt mig att vi som grupp skulle kunna ta tillbaka makten inom några timmar. Om tillräckligt många maskulina män samarbetar kan vi styra samhället vart vi vill, men vi måste börja med att förstå detta och kasta vår feminina sida i papperskorgen.


Du verkar full av energi. Kör hårt!

(Posta gärna lite video-klipp på framgångarna)
Citera
2016-06-08, 18:09
  #299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sexuella trakasserier har funnits i alla tider. Frågan är mer har man låtsas om dem eller har man inte i samhället? Och tar vi skolan ex. så har man ju valt att inte låtsas om dem och hålla pojkarna som ägnade sig åt detta bakom ryggen på flickors bekostnad.
Samma standard lösning där som i övriga samhället alltså.

Sen hur kan du veta HUR problemet ska belysas? denna "kampanj" är ju inte ens klar än.
Och här sitter du och går till attack redan.

Sen ska inte män skjutas…de ska göras medvetna om problemet som alla andra. Men schysst liknelse…jepp skjuter man vilt in i skogen och gör ett jävla väsen av sig så vet åtminstone älgarna att : Hu? nått är i görningen bäst jag skärper till mitt älgsinne.

Så sant, det som var en flört för 30 år sedan har våra unga kvinnor i dag fått lära sig att de egentligen var sexuell trakasseri, du har rätt….ingen i dag vet vad som är vad och i morgon kommer vi veta än mindre.

En snygg kille kan alltid ta sig större friheter än en ful och den fule kanske tolkar att han får samma signaler som den snygge och gör samma sak….fast då blir det sexuell trakasseri istället för en flört (förr i tiden blev det bara fel, i dag är det ett hemskt beteende), så har det alltid vart och kommer förmodligen alltid vara.
Och visst det kommer alltid finnas män som har svårt att bedöma vad som är vad gäller och kliver över gränserna på ett icke acceptabelt sätt, och dessa kommer alltid ha svårt att veta vars gränser går….kampanj i AB hjälper inte för dessa.

Frågan är om det är en veckas kampanj som behövs för det, något större problem var inte det inte innan du vet vad….sedan blåstes problemet upp och alla var helt plötsligt trakasserade.
Ge dig M, vi vet alla vad detta är för propaganda och vad de egentligen vill göra men är för fega att uttala sig om, alla fattar det och det skapar bara irritation bland svenska män som blir än mer anti feminister än vad det redan är, vilket i sig är bra.

Det absolut största problemet jag ser med denna kampanj är att de flesta som den egentligen riktas mot kan inte läsa, så vad är meningen om man ändå inte når till grupper vi alla vet det handlar om.
Det är! som att skjuta rakt ut i skogen på måfå och hoppas att man prickar en älg.

Budskapen som sänds ut skapar först en illvilja mot kvinnor bland män och de som man skulle vilja komma åt kommer att tolka det som….spela roll, vi är som Svenska män, de gör som vi gör så varför ändra på sig.
Nej kampanjen är inte klar, men vi vet alla att det kommer inte komma direkta budskap till de vi alla vet är den stora problem gruppen.
.
Citera
2016-06-08, 18:13
  #300
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
aha en gravt humorbefriad struts.

VAR ( citera tack) står det att man vänder sig till ALLA män??
VARFÖR ska inte kvinnor (och män) som drabbas av detta INTE ta upp det, hur det nu väljs att göras?
Varför man inte vänder sig enbart till gruppen unga män på asylboenden har jag redan svarat tillräckligt på tycker jag. Du kan läsa mina tidigare inlägg i saken.

tråkstruts.

Klart att jag är humorbefriad. Jag tycker nämligen att sexuella övergrepp mot kvinnor är en allvarlig sak. Det var någon artikel i kampanjen som vände sig till "cis-män" och att dessa generellt var problemet, den har även en egen tråd, leta själv.

Så rolig du är som påtalar att man inte bara ska vända sig till unga män på asylboenden. Nej det är klart man inte ska. Men problemet är att man inte gör det alls då dessa (mina fördomar) troligen inte läser Aftonbladet eller kan svenska. Media borde sluta släta ut och räkna in alla män i frågan om mäns sexualiserade våld mot kvinnor. De borde istället på ett ärligt sett försöka ringa in vilka i gruppen män som är problemgrupperna. Åtminstone om man vill komma åt problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in