2016-06-07, 21:39
Medlem
systemkollapss avatar
Det är självklart att den här kampanjen dragit igång i och med sextrakasseriernas ökning i samhället. Media vill få det till ett mansproblem. Jag minns för några år sen när migrationen inte var som idag. Svenska kvinnor som besökte Italien (grov generalisering) förfasades över hur framfusiga männen var mot för männen i Sverige. En ensam kvinna som fönstershoppar ger signalen att hon är lovligt byte. På den tiden för fem till sex år sen talades det sällan om sextrakasserier på badhus och på konserter. Inte för att det inte hände var antagligen mer sällsynt. Nu vill media likställa svenska män med män från Pakistan och Afghanistan Samtidigt är vi ett av världens mest jämställda länder, ett av världens tryggaste länder. Pk error deluxe. Svartmålningen går inte ihop med den andra verklighet media målar upp.

Det är i och för sig kvinnans fel om männen nu sextrakasserar kvinnor i hög utsträckning Modern som uppfostrat pojken.
Senast redigerad av systemkollaps 2016-06-07 kl. 21:43.
Citera
2016-06-07, 21:41
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Som sagt överrepresentationen för män att begå sexualbrott kontra kvinnor är enorm…
överepresentationen för att unga män ska begå sexbrott kontra andra grupper är också rejält större
Överepresentationen för olika socioekoomiska faktorer lite mindre…etc.
överepresentationen för annan etnicitet/ kultur än våran för att begå sexualbrott är…vad den nu är…orkar inte kolla igen 4,2 högre har jag för mig.
Vad tycker du vi ska fokusera på?

Och säg mig vilken ideologi någonsin i denna värld har ens brytt sig ta upp ämnet på ett vettigt sätt, kan tilläggas innan feminismen gjorde det? hmm?
Lösnigarna för tidigare ideologier har varit: Lås in/ sätt bojor på/ hindra/ kräv ständig "förkläde"/ skambelägg/ kräv oskuld/ kräv att de täcker varenda cm av sin hud etc på……..kvinnor. Våldtäkt är ju kvinnors fel! Män kan vi ju inte kräva något av.

Jepp rimliga förklaringar till detta är:

1. socioekonomiska faktorer. Vita män är i USA oerhört privilegierade kontra ex. svarta män.
2. Rasism. Kvinnor har avsevärt högre tendens att anmäla svarta män för våldtäkt än vad de har gällande vita män, förmodligen för att de någonstans vet att det är lönlöst och att vita pojkar tas i större försvar…se ex. https://en.wikipedia.org/wiki/Steubenville_High_School_rape_case

Vänd dig då först och främst till grupperna som är överrepresenterade och var så precis som du nånsin kan, för ingen gillar att bli felaktigt anklagad och ihopklumpad med människor (våldtäktsmän) som man avskyr.
Är det problematiskt om man vill låsa in brottslingar?
Det saknas inte direkt fattiga vita i USA direkt. Du kanske har en felaktigt bild av läget, alla vita i New York är inte Wall Street-miljardärer.
Vad har socioekonomiska faktorer med sexuellt våld att göra? Våldtar man för att man är fattig, outbildad, har inget jobb? Jag som trodde att det handlade om sex, maktutövning och dominans.
Citera
2016-06-07, 21:44
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
I call that bullshit finns inte en heterosnubbe som skulle knullat den där mer pojkliknande figuren! ja mer än white knightsen på FB då...

Trololololo!olololol1
Citera
2016-06-07, 21:47
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Du tror jag sitter inne med denna exakta information eller?
vad tror du jag är? ett levande uppslagsverk?

Google my friend…

Från mitt högst privata liv, så

I skolmiljö ca 2-3 kilkar i varje klass som kladdar, kommenterar eller håller på. Min skola, högstadie hade ex. ett litet trevligt gäng som brukade hoppa på ensamma tjejer utanför skoltoaletterna.
Var man tjej och behövde gå på toa fick man vackert gå flera st för att vara helt säker.

Krogmiljö….finns där alltid, ALLTID 1 eller 2 i inledningsfasen av en kväll för att runt 2-3 bli ca tre ggr fler som kör denna typ av ofredande av främmande kvinnor.

Bussar…badställen…bibliotek! jepp jag har fått en hand på min häck när jag stod och letade efter bok (Varning för Hce!)…taxiköer är enligt mig värst.

men! de sämsta erfarenheterna jag personligen haft kring sexuella trakasserier har varit utomlands, detta är sant, men det har även förekommit i Sverige av svenskar.

Så problemet är ju uppenbart ATT detta händer, OCH att unga kvinnor speciellt, fan måste uthärda denna typ av konstant respektlöshet från vissa män. Att de sen är vita, svenskar eller från landet X spelar ju fasen ingen roll.

Är det Erik eller Muhammed som plågar dig värst?
Citera
2016-06-07, 21:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Lugn snart talar någon om att våldtäkt handlar om makt. Lol.

Finns i så fall andra sätt att utöva makt på... Att hon skulle blivit våldtagen av en hetero snubbe är ungefär lika troligt som att denna "kvinna" skulle bli det.
http://www1.pictures.zimbio.com/gi/Rahman+Ali+Ali+Premieres+Hollywood+Part+2+WMBlDmO2 3nFl.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Trololololo!olololol1

Vadå trololololo?!
Citera
2016-06-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Vänd dig då först och främst till grupperna som är överrepresenterade och var så precis som du nånsin kan, för ingen gillar att bli felaktigt anklagad och ihopklumpad med människor (våldtäktsmän) som man avskyr.
Är det problematiskt om man vill låsa in brottslingar?
Det saknas inte direkt fattiga vita i USA direkt. Du kanske har en felaktigt bild av läget, alla vita i New York är inte Wall Street-miljardärer.
Vad har socioekonomiska faktorer med sexuellt våld att göra? Våldtar man för att man är fattig, outbildad, har inget jobb? Jag som trodde att det handlade om sex, maktutövning och dominans.

och den grupp som alltså får högst siffror är….ta-da! män.
Utgår man från den gruppen så får man med sig runt 98% av precis alla våldtäktsmän.
Alltså den absolut mest logiska grupp man glor på när man ska ta tag i denna sak.

Vore ganska löjligt att ex gå på gruppen ungdomar…
varannan kvinna sextrakkaserad i Sverige av…ungdomar! Alla dessa livsfarliga 22- åriga tjejer i ponnysvans och klänning.

Alla normalfuntade männsikor fattar att om man är oskyldig till ett brott…ex. x våldtäkt så är det itne man själv som individ som är utpekad då ens egen grupptillhörighet nämns.

kan inte heller du och co slappna av lite i brallorna när ni läser denna typ av artiklar, och anävnda hjärnan lite?
Tycker jag låter mycket enklare.
Citera
2016-06-07, 21:49
Medlem
Bodickers avatar
Ibland ser jag en snygg tjej på stan och tutar med bilen. Är det sexuella trakasserier? Eller när man säger hej på krogen?
Citera
2016-06-07, 21:51
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
Så problemet är ju uppenbart ATT detta händer, OCH att unga kvinnor speciellt, fan måste uthärda denna typ av konstant respektlöshet från vissa män. Att de sen är vita, svenskar eller från landet X spelar ju fasen ingen roll.

Problemet i sig är som du säger... problematiskt. Men kritiken ska riktas åt rätt håll. Kritiken ska riktas mot de som begår brotten, dvs gärningspersonerna. Att beskylla oskyldiga vita, svarta, röda eller gula män för världens alla sexualbrott är minst lika illa som att kalla tjejer i gemen för horor. Ett tecken på dålig människosyn.

Att sexualbrotten numera även tycks innefatta att nån "glor" på en gör att hela begreppet riskerar att urvattnas. Lite får man faktiskt tåla i det offentliga. Kvinnor överlag är inte heliga eller mer skyddsvärda, och män överlag är inte skyldiga eller avskyvärda.
Citera
2016-06-07, 21:54
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Finns i så fall andra sätt att utöva makt på... Att hon skulle blivit våldtagen av en hetero snubbe är ungefär lika troligt som att denna "kvinna" skulle bli det.
http://www1.pictures.zimbio.com/gi/Rahman+Ali+Ali+Premieres+Hollywood+Part+2+WMBlDmO2 3nFl.jpg

Vadå trololololo?!

Ibland provocerar man kanske lite extra. Sedan får sanningen filtrera fram sanningen.

Tystnad är också en form av bekräftelse.
Senast redigerad av Flashsmash 2016-06-07 kl. 21:59.
Citera
2016-06-07, 21:56
Bannlyst
Citat:

Vadå trololololo?!
Hahah ja men du vet ju hur feminister är.. Tom lortiga zigenare som tigger blir våldtagna av svenska män i kostym enligt vissa galningar.
Citera
2016-06-07, 21:56
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Alla män våldtar inte, alla män slår inte osv. Långt ifrån. Den som vill verkligen minska det sexuella våldet måste först glöma och kasta bort sin ideologi. Ideologin gör att man inte ser klart. Man ser inte att det finns kulturella orsaker bakom det sexuella våldet.
I USA för man statistik om etnicitet av brottslingar, till skillnad mot Sverige. I New York kan man se att de vita står för 5,7% av alla våldtäkter och för 2,9% av alla mord, trots att de utgör 65% av befolkningen. Kan någon ge en rimlig förklaring varför det är så?
http://www.nyc.gov/html/nypd/downloads/pdf/analysis_and_planning/enforcement_report_year_end_2014.pdf
Jag för min del tror att det förmodligen också finns liknande statistik även i Sverige. När ett visst politiskt parti för några år sedan ville visa att det fanns en överrepresentation av ett visst slag i våldtäktsstatistiken så använde man siffror som BRÅ (Brottsförebyggande rådet) själv tagit fram. Om jag minns rätt så orsakade detta ett sådant "ståhej" att BRÅ sedan ansåg sig tvungna att gå ut offentligt och i princip förneka sin egen forskning.
Citera
2016-06-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Problemet i sig är som du säger... problematiskt. Men kritiken ska riktas åt rätt håll. Kritiken ska riktas mot de som begår brotten, dvs gärningspersonerna. Att beskylla oskyldiga vita, svarta, röda eller gula män för världens alla sexualbrott är minst lika illa som att kalla tjejer i gemen för horor. Ett tecken på dålig människosyn.

Att sexualbrotten numera även tycks innefatta att nån "glor" på en gör att hela begreppet riskerar att urvattnas. Lite får man faktiskt tåla i det offentliga. Kvinnor överlag är inte heliga eller mer skyddsvärda, och män överlag är inte skyldiga eller avskyvärda.

Fast detta är alltså en omöjlighet….du kan inte i en artikel sitta och…

-vi anklagar: Erik Svin från Orsa…Pelle Snusk från Göteborg…Sverre Idiot från Alingsås,
Muhammed Patrask från ….. och Robert Äckel från Kiruna + 36 000 namn till för året 2015 ok?
Liksom inte så sociologi, statistik, forskning eller journalistik fungerar, Ok?

Man grupperar och generaliserar…och i detta fallet så fan pratar man inte ens om män och vithet mig veterligen man pratar offren och deras berättelser från sina liv och vardag.

Och detta har ni alltså problem med…Kvinnor som utsätts för detta ska antingen:
1. Hålla käften.
2. Enbart yttra detta OM den som utsatte dem för detta var brun…hette Muhammed eller ber till Mecka 5 ggr per dag…annars ska man hålla käften.

Right?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in