Resekit/Förvaring för våra rakprylar!!!
Det diskuteras mycket om rakhyvlar/knivar (av naturliga skäl) rakblad, rakkrämer och rakoljor samt allehanda andra rakprylar i tråden.
Dock har jag inte sett något om förvaringsprylar eller resekit i tråden.
Sommaren 2015 åkte en kollega och jag med bil ner till Stuttgart och München för att besöka Mercedes och BMW:s museum och då tyckte jag att det vore behändigt med något slags förvaring och/eller resekit för rakprylarna.
Jag googlade och googlade i evigheter men hittade inget som enligt mig var perfekt. Merkur 46C är en reserakhyvel i tre delar i ett läderetui med plats för rakbladen. Men jag ville inte köpa ytterligare en hyvel.
Sedan fanns det olika varianter för bl.a. Merkur 38C (som jag har) men en del kit innehöll nagelsax och pincett, men det var inte intressant för mig. Någon annan variant hade plats för nämnda hyvel samt för rakborsten, men då måste borsten ha torkat innan man placerat den i etuiet.
Jag hittade till sist ett vackert läderetui för min Merkur 38C som dessutom innehöll ett fack för ett 5-pack rakblad. Så det fick bli den:
https://shavingbyguapo.se/media/catalog/product/cache/2/image/1000x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/d/o/dovo-razor-set-khaki.jpg
Men jag behövde fortfarande något till rakborsten... Jag hittade då ett snyggt fodral i metall, men då ingick det även en rakborste, och jag hade ju redan en borste. De "tomma" rakborstefodral jag hittade hade antingen fel mått eller var tillfälligt slut.
Så det slutade med att jag beställde ett i plast (jag föredrar helst metall) för 35 kr i sista stund innan vi gav oss av till Tyskland.
Så... Vad had har ni för förvaring och/eller resekit?